Heb me vandaag laten uitmeten en resultaat is dat voor mij een 17 inch fiets ideaal zou zijn.
Nu heb ik een merida op het oog klein probleem denk ik dan model heeft 16" en 18".
Welke koop ik best maatje kleiner of groter ??
Alvast bedankt .
opmeting 17 inch als resultaat model 16 of 18 inch
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- geitenboer
- Mountainbiker
Re: opmeting 17 inch als resultaat model 16 of 18 inch
Je kan dat best aan degene die je opgemeten heeft vragen. Normaal zou een maatje kleiner idd wel het beste zijn, maar er moet ook rekening gehouden worden met de bovenbuis.geitenboer wrote:Heb me vandaag laten uitmeten en resultaat is dat voor mij een 17 inch fiets ideaal zou zijn.
Nu heb ik een merida op het oog klein probleem denk ik dan model heeft 16" en 18".
Welke koop ik best maatje kleiner of groter ??
Alvast bedankt .
- native instinct
- Mountainbiker
- geitenboer
- Mountainbiker
- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
vandaag de maten nog eens goed bekeken kom tot de vaststelling dat de afstand center trapas tot center bovenbuis 429 mm is als ik dit deel door 2.54 (maat voor inch) kom ik aan 16.88..
ik neem toch de juiste meting (wil zeggen van trapas naar zadel) om de framemaat te bepalen ?
ik neem toch de juiste meting (wil zeggen van trapas naar zadel) om de framemaat te bepalen ?
Zo'n maat is een beetje gevaarlijk om op af te gaan, want op zowat elke fiets anders.
Wat vooral belangrijk is is je lichaamsbouw. Heb je eerder korte benen en een lang bovenlichaam kies je de maat groter. Anders kies je de maat kleiner. Daarom idd best eens vragen aan degene die je heeft opgemeten, die zou je zoiets moeten kunnen zeggen.
Wat vooral belangrijk is is je lichaamsbouw. Heb je eerder korte benen en een lang bovenlichaam kies je de maat groter. Anders kies je de maat kleiner. Daarom idd best eens vragen aan degene die je heeft opgemeten, die zou je zoiets moeten kunnen zeggen.