Wilier Solitario 2008 Carbon - scheurtje in kader...

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Rock Rider
Mountainbiker

Wilier Solitario 2008 Carbon - scheurtje in kader...

Post by Rock Rider »

Gisteren tijdens het kuisen van de bike een scheurtje ontdekt in de kader.

Image

Gisteren avond mail naar Wilier in Italië met de foto's erbij die ik genomen had. Vandaag reeds een mail terug dat ik de maat moet doorgeven en dat ik dan een nieuwe kader mag verwachten omdat dit onder garantie valt.

Schitterend service!!!!!

Iemand een idee hoe dit kan komen? Zadelpen zit er mijns inziens diep genoeg in... :-?
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

geen idee hoe het komt , maar je kan wel zeggen dat het top service is :-D
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Dat is een knappe service! Veel geluk met je nieuwe frame. Als je dit frame mag houden kan je het eventueel laten oplappen door iemand die wat ervaring met carbon heeft. Tegenwoordig is alles te maken...

Groeten Jan
wallywalvis
Mountainbiker

Post by wallywalvis »

ik heb net hetzelfde voor met men giant xtc composite. zelfde plaats zelfde groote.
Ik heb echter geen garantie omdat ik de fiets 2e hands heb gekocht (toen was deze er nog niet) :(
kan dit echter kwaad indien de scheur zich momenteel niet vergroot?
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

wallywalvis wrote:ik heb net hetzelfde voor met men giant xtc composite. zelfde plaats zelfde groote.
Ik heb echter geen garantie omdat ik de fiets 2e hands heb gekocht (toen was deze er nog niet) :(
in de mail die ik terug kreeg van Wilier, staat er dat ik de bike voorlopig nog kan gebruiken zonder enig risico. Toch zou ik daar maar mee opletten en in de gaten houden hoor...
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

De oorzaak kan eventueel (al is dit niet zeker) liggen aan het feit dat of te wel je zadelpen redelijk ver uit het kader steek (= aan lange hefboom) of dat deze niet diep genoeg in het kader steekt.
Rock Rider wrote:
wallywalvis wrote:ik heb net hetzelfde voor met men giant xtc composite. zelfde plaats zelfde groote.
in de mail die ik terug kreeg van Wilier, staat er dat ik de bike voorlopig nog kan gebruiken zonder enig risico. Toch zou ik daar maar mee opletten en in de gaten houden hoor...
Veel kan er op die plaats eigenlijk niet gebeuren. Het is niet dat ineens je frame in 2 stukken gaat breken, toch is het inderdaad aan te raden om het in de gaten te houden zodat het niet helemaal rond barst.

In sommige gevallen is het ook maar enkel de lak die gebarsten is. Ik dit ooit bij Specialized gezien op ongeveer dezelfde plaatst (iets meer op de boven buis). Verschillende streepjes in de lak (volgens Specialized zelf toch).
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

als je een zwarte lak had, was dit waarschijnlijk zelfs niet zichtbaar geweest
Kermit
Mountainbiker

Post by Kermit »

Mocht je dat frame kunnen houden, en je het niet meer nodig hebt, mag je 'm hier wel droppen :wink: :drunk:
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

Ik hoop van harte dat je vlug een nieuwe frame krijgt maar ik heb toch twijfels (hopelijk ten onrechte). Als ik het goed voor heb, heb je het frame hier op het forum gekocht en is dus "tweedehands". Als je dan nog rechtstreeks via Wilier dit onder garantie kan regelen is dat héél straf.
Laten we het beste hopen, alhoewel ik ook denk dat het enkel een lakbarst is.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

roy111 wrote:Ik hoop van harte dat je vlug een nieuwe frame krijgt maar ik heb toch twijfels (hopelijk ten onrechte). Als ik het goed voor heb, heb je het frame hier op het forum gekocht en is dus "tweedehands". Als je dan nog rechtstreeks via Wilier dit onder garantie kan regelen is dat héél straf.
Laten we het beste hopen, alhoewel ik ook denk dat het enkel een lakbarst is.
ik heb wel de originele garantiebon hier bij mij liggen. Dus daar kan ik al heel wat verder mee. Deze staat op frame nummer... Er is zelfs een speciaal kaartje bij voor de "revendeur" dus is er in mijn ogen zeker geen probleem naar garantie toe.

We'll see, ik hou jullie op de hoogte :wink:
Post Reply