Lee Cougan

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
Seeker
Mountainbiker

Lee Cougan

Post by Seeker »

Mijn vaste fietsenhandelaar gaat beginnen met een nieuw merk van MTB's te verdelen waar ik nog nooit van gehoord heb: Lee cougan
Zijn er onder jullie die dit kennen? Maar vooral, met welk ander merk kan je het zo vergelijken qua kwaliteit. Ik heb gehoord dat het zou gaan om het vroegere American Eagle. Dat doet toch het beste vermoeden, of niet?

Alvast bedankt voor de reactie!
den daler
Mountainbiker

Post by den daler »

al van hoort
zijn schone velos
de verdeler ervan zit in ronse
heb al hoort dat goei kwaliteit zou zijn
ma nog nie met gereden
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Aan de inschrijving van de TT in Herne twee weken geleden stond er zo ééntje opgesteld als reclame.
Zag er zeker en vast niet slecht uit.
Lucky22
Mountainbiker
Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Post by Lucky22 »

Ziehier wat extra info omtrent Lee Cougan.
Ik ken Jurgen goed van de invoerder Alien Wheels (o.a. ook de exclusieve distributeur van Close2 van bij de bedenkers) vandaar onderstaande info :wink:

Lee cougan komt niet voort uit het vroegere American Eagles, is wel een Amerikaans merk , reeds actief met productie van Mountainbikes sinds 1977 door Mr. Lee uit Evanston, Illinois, USA. Dus echt wel een serieuze traditie, bekroond met een wereldkampioene bij de Juniores, Laura Abril , junior World champion 2008 . Zij rijdt trouwens met de Black Icon

Alle info op www.alienwheels.be ( fietsen en prijzen aankoop belgië en Benelux), algemene info op website lee cougan: www.leecougan.com

Op vandaag zijn er een tiental dealers in België en ze zijn hiermee gestart sinds september vorig jaar, dus 6 maand, bij interesse kunnen zij uiteraard ook bij andere fietsspeciaalzaken leveren. Zij nemen dit mee vanuit Italië ( de vrouw van Basso is Europees invoerder van Lee cougan, vandaar de link : Alien Wheels is intussen reeds 5 jaar actief met de invoer van Basso vanuit Italië, dus die relatie is zeer stabiel en betrouwbaar.

Wat betreft garantie en kwaliteit, dit betreft 3 jaar : UK - Lee Cougan bicycle are warranted to be free of defects in material and workmanship for 3 years from date of purchase.

Het gamma start met recreatieve instap mtb' s vanaf 389€ en eindigt met topmtb' s in de hogere prijsklassen ( rond 5000 eur , carbon, full XTR, etc... )

Als je dus aan een nieuwe exclusieve mtb denkt, is dit merk zeker de moeite waard om eens naar te kijken en te vergelijken
Seeker
Mountainbiker

Post by Seeker »

Merci voor de info!

Heb intussen al enkele van die machientjes gezien, en ik moet toegeven dat het om héél degelijk materiaal gaat. Misschien eind dit jaar ... :)
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

de fully's doen me heel hard denken aan die van Krafstoff,moozes en nog zo'n paar die in taiwan gelast worden
www.kraftstoff-bikes.com
dus naar mijn mening niet veel nieuws onder de zon
juist een andere naam
donck77
Mountainbiker

Re: Lee Cougan

Post by donck77 »

Weet er iemand een verdeler zitten van Lee Cougan?
Ik ben van regio Gent
Post Reply