headshok vering verliest lucht

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
kristofbomans
Mountainbiker

headshok vering verliest lucht

Post by kristofbomans »

de vering van mijn cannondale f600 met headshok vering verliest lucht en vrij snel eigenlijk. Wat gaat mij dit ongeveer kosten en wat is de oorzaak?
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Mijn fietsenboer spreekt altijd van een 50 EUR om de binnenunit van zo'n headshok te vervangen. Ik heb wel m'n rekeningetjes nog nooit nagekeken om te kijken of dit klopt #-o

Nu, ik heb zo'n hogedrukpompje en daar pomp ik m'n headshok terug mee op als ze wat druk verliest. Gebeurt eigenlijk wel regelmatig bij mij.
kristofbomans
Mountainbiker

Post by kristofbomans »

de vering gaat heel snel af dus moet die binnenunit waarschijnlijk vervangen worden zeker? Dus rond de 50 € gaat mij dat volgens jou kosten? De vering heeft vorig jaar haar onderhoud gehad ( ong 8 maanden geleden).
Brainfood
Mountainbiker

Post by Brainfood »

Kem het ook aan mijne rekker. 2en half jaar geen problemen met de headshock en nu ook steeds luchtverlies. Twee weken geleden binnengedaan, een 50€, niewe ringen gestoken. De ritten erna ging hij terug langzaam plat, terug binnen, nog ne compressiering gestoken.
Nu na het BK stond hij weer plat is dus nog nie opgelost. Iedere rit oppompen en nekpijn. Bike dus weer binnendoen.
morphan
Mountainbiker

platten headshock

Post by morphan »

Wel ik heb hetzelfde probleem. :(
Na een 20 a 30 km over onverharde wegen is mijn vork zo plat dat ik hem uitrek en blokkeer.
Ga proberen morgen afspraak te maken bij fietsmaker want heb mijn bike van t'weekend terug nodig.
Ik heb hem van vorig jaar augustus, dus ik hoop nog op de garantie aanspraak te kunnen maken.
:lol:
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

als het niet lukt bij je fietsenmaken
in tervuren (ten zuid-oosten van brussel)
zit www.eighty-aid.com
zij zouden je moeten kunnen helpen...
morphan
Mountainbiker

headshock verliest lucht

Post by morphan »

Ondertussen is mijn vork gemaakt.

Ze hebben de ringen vervangen (4 Euro en een 15min werk, maar onder garantie hoefde ik dit niet te betalen :) ) Ze hebben ook de olie ververst.

Ik heb tijdens het pinksterweek-end 3 dagen gebiked in Bouillon en hoefde mijn vork niet meer bij te pompen. Het probleem zal dus wel opgelost zijn. =D>

Die ingreep hoeft dus niet per sé veel te kosten.

Greetz,
Morphan.
Evil Mogwai
Mountainbiker

Post by Evil Mogwai »

88 geeft ook wel garantie op hun werk he. t is te zeggen: bij mij zat er na een paar maand na de tuning ook een mesh kapot en ik moest enkel de diagnose van 20e betalen (stukken en olie niet dus)
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Je kan het ventiel er uit draaien en vervolgens een beetje Finish Line in laten druppen. Beweeg vervolgens de vork enkele keren op en neer en pomp hem dan terug op. De mijne heeft het zo al anderhalve maand uitgehouden. Nu loopt hij terug langzaam leeg, dus zal ook een nieuwe binnenunit moeten tuigen denk ik.

Ik heb al wel gehoord dat deze truk langer kan blijven werken. Probeer het eens, het is gratis.
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Evil Mogwai wrote:88 geeft ook wel garantie op hun werk he. t is te zeggen: bij mij zat er na een paar maand na de tuning ook een mesh kapot en ik moest enkel de diagnose van 20e betalen (stukken en olie niet dus)
Bij Probike zijn ze heel goed... Ik ben er zelf goed geholpen met een probleem dat nog de winkel waar ik de fiets gekocht had, nog C'dale zelf kon oplossen... Heb er ook een deftige uitleg gekregen van hoe de vork werkte... en het ging ook snel... maandag fiets binnen, dinsdag reeds terug! Had wel een afspraak gemaakt...
Post Reply