01/02/2009 Herne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Dr.Gonzo
Mountainbiker

01/02/2009 Herne

Post by Dr.Gonzo »

Nog geen berichtgeving over deze mtb tocht.
Las wel vorig jaar enkele opmerkingen via de link in de kalender:

+ mooi parcoers , lage inschrijvingsprijs

- bikewash, geen douches, groselle ipv sportdrank

Gaat het hier over dezelfde tocht ?
Zijn deze opemrkingen dit jaar weg gewerkt?

Iemand een idee?
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

S-Bikers of MC's die deze gaan rijden?
Ik wil wel gaan.

Iemand meer info?
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Yep, Werner en ik al zeker. Misschien dat mijne maat Jan ook mee gaat. Laat maar weten om hoe laat je vertrekt.
Pétard
Mountainbiker
Location: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien

Post by Pétard »

andere jaren toch een schoon toerken die geloof ik Tollenbeek, congoberg, & bosberg aandoet. Ik ben vrij zeker dat we van de partij gaan zijn, maar met hoeveel...
Maaike
Mountainbiker

Post by Maaike »

Ik kom ook.
Al die examens, ik moet dringend eens ontspannen.
Ik kan wrs zelfs thuis bevoorraden. :-D
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Na twee weken van inactiviteit komen Koen en ik ook af, schoon toerke daar in die streek met een dikke 400 hm's op de langste afstand.
een verslagske van vorig jaar
MaC'Red wrote: 03 / 02 / 2008 - 10° VALENTIJNSTOCHT
Vandaag over 12 dagen is het Sint Valentijn, de dag voor de verliefden maar fietsclub "Het Draisineken" uit Herne denkt daar anders over want vandaag was het hun jaarlijkse Valentijns MTB tocht door het land van Urbanus.

Het was ook hun 10° editie trouwens waarvan ik er nu 3 edities van heb gereden. In de nieuwe Sporthal Hernekouter was het ook deze keer te doen, een ruime sporthal waar we deze ochtend gingen inschrijven en dan de bike op voor nog een mtb toerke, mijn laatste mtb tocht dateert van 6 januari dus ik was benieuwd naar het resultaat vandaag.

De eerste km's waren wat licht hellend en er werd ons gewaarschuwd dat we zeker niet te explosief mochten vertrekken als we het vandaag tot een goed einde wilden brengen. Onze rit ging door en langs richting Galmaarden om zo naar de eerste klim te rijden van categorie 3 met name de Kongo berg, eerst natuurlijk nog een resem veldbanen door zodat we niet onopgewarmd deze klim konden aanvatten natuurlijk.

Het mtb gehalte lag voor mijn part ook zeer hoog want vrijwel elk veldwegje werd benut met weinig geasfalteerde verbindingsstukken tussen, ons tempo was toch nog redelijk aan de snelle kant voor ons toch na 1 maand inactief te zijn geweest en een redelijk zwaar parcours te berijden nu. Rond km 19 was er de bevoorrading die rijkelijk gevuld was met wafels, fruit, en andere zoetigheden, ook qua drank was er een grote keuze en voor de koukleumen was er tomatensoep.

Deel twee van de rit leidde ons naar Geraardsbergen om ons dan naar de Bosberg te sturen die we off road hebben afgereden om langs een andere kant weer op te rijden. Nadien reden we dan terug naar Herne toe via de vele veldwegels natuurlijk, de laatste aantal modder stroken begonnen door te wegen want we werden als het ware naar beneden gezogen, enkel op deze stroken begonnen de benen het wel wat zwaar te krijgen maar eens de weg weer op was het alweer stukken beter.

Op de exacte kilometerstand 42 en iets meer dan 2 uur later stonden we terug aan de Sporthal Hernekouter voor een bike wash en een uiterst warme douche.

De conclusie

De cijfers

42.00 km / 18.22 avs / 43.2 max / 3.9 ° gemiddeld / 465 hm's

Het Parcours

Schoon en glooiend parcours doorheen het Urbanusland, vrij hoog MTB gehalte

Technische moeilijkheidgraad

3 / 5 : Op de singletrails en de smalle baantjes met sporen was het opletten geblazen alsook op de iets modderige stroken

Bepijling

5 / 5 , De bepijling was uitermate goed met genoeg pijlen en plaatjes voor de splitsingen, de oranje pijlen waren van ver genoeg te zien.

Natuur

Vooral veel veldbanen natuurlijk maar ook schone stukjes bos en de weilanden onderweg als panorama.

Bevoorrading

4 / 5 , Goed georganiseerd en alles wat voorhanden, talrijke soorten spijs en drank om probleemloos weer verder te kunnen biken
Image

MaC'Red 8)
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

MC Jo wrote:
MaC'Red wrote:Na twee weken van inactiviteit komen Koen en ik ook af, schoon toerke daar in die streek met een dikke 400 hm's op de langste afstand.
een verslagske van vorig jaar
MaC'Red wrote: 03 / 02 / 2008 - 10° VALENTIJNSTOCHT
Vandaag over 12 dagen is het Sint Valentijn, de dag voor de verliefden maar fietsclub "Het Draisineken" uit Herne denkt daar anders over want vandaag was het hun jaarlijkse Valentijns MTB tocht door het land van Urbanus.

Het was ook hun 10° editie trouwens waarvan ik er nu 3 edities van heb gereden. In de nieuwe Sporthal Hernekouter was het ook deze keer te doen, een ruime sporthal waar we deze ochtend gingen inschrijven en dan de bike op voor nog een mtb toerke, mijn laatste mtb tocht dateert van 6 januari dus ik was benieuwd naar het resultaat vandaag.

De eerste km's waren wat licht hellend en er werd ons gewaarschuwd dat we zeker niet te explosief mochten vertrekken als we het vandaag tot een goed einde wilden brengen. Onze rit ging door en langs richting Galmaarden om zo naar de eerste klim te rijden van categorie 3 met name de Kongo berg, eerst natuurlijk nog een resem veldbanen door zodat we niet onopgewarmd deze klim konden aanvatten natuurlijk.

Het mtb gehalte lag voor mijn part ook zeer hoog want vrijwel elk veldwegje werd benut met weinig geasfalteerde verbindingsstukken tussen, ons tempo was toch nog redelijk aan de snelle kant voor ons toch na 1 maand inactief te zijn geweest en een redelijk zwaar parcours te berijden nu. Rond km 19 was er de bevoorrading die rijkelijk gevuld was met wafels, fruit, en andere zoetigheden, ook qua drank was er een grote keuze en voor de koukleumen was er tomatensoep.

Deel twee van de rit leidde ons naar Geraardsbergen om ons dan naar de Bosberg te sturen die we off road hebben afgereden om langs een andere kant weer op te rijden. Nadien reden we dan terug naar Herne toe via de vele veldwegels natuurlijk, de laatste aantal modder stroken begonnen door te wegen want we werden als het ware naar beneden gezogen, enkel op deze stroken begonnen de benen het wel wat zwaar te krijgen maar eens de weg weer op was het alweer stukken beter.

Op de exacte kilometerstand 42 en iets meer dan 2 uur later stonden we terug aan de Sporthal Hernekouter voor een bike wash en een uiterst warme douche.

De conclusie

De cijfers

42.00 km / 18.22 avs / 43.2 max / 3.9 ° gemiddeld / 465 hm's

Het Parcours

Schoon en glooiend parcours doorheen het Urbanusland, vrij hoog MTB gehalte

Technische moeilijkheidgraad

3 / 5 : Op de singletrails en de smalle baantjes met sporen was het opletten geblazen alsook op de iets modderige stroken

Bepijling

5 / 5 , De bepijling was uitermate goed met genoeg pijlen en plaatjes voor de splitsingen, de oranje pijlen waren van ver genoeg te zien.

Natuur

Vooral veel veldbanen natuurlijk maar ook schone stukjes bos en de weilanden onderweg als panorama.

Bevoorrading

4 / 5 , Goed georganiseerd en alles wat voorhanden, talrijke soorten spijs en drank om probleemloos weer verder te kunnen biken
Image

MaC'Red 8)
Om hoe laat zijn jullie daar? MC Werner en ikke komen ook af! Allez, als Werner uit zijn valt, ligt hij aan de start! :-D
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik wil ( hoop ) wat vroeger te starten omdat het WK cyclocross is en datte wil ik zeker nie missen.
Ik hoor de Koen pas donderdag of vrijdag, ik ga erop hameren om zeker daar te kunnen starten tussen half 9 en 9 uur.

MaC'Red 8)
Zwisse
Mountainbiker

Post by Zwisse »

Ik ga ook nog eens op de fiets springen, 't is al veel te lang geleden. In de maand januari zelfs nog geen km gereden. Schaam op mij.
Ik ga wel maar de kleinste afstand doen en waarschijnlijk van thuis vertrekken.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

aanwezig met de maten voor de langste afstand
Post Reply