Scott, Trek of Bulls

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
BC-Jo
Mountainbiker

Scott, Trek of Bulls

Post by BC-Jo »

Nu ik bijna een jaar aan het mtben ben, wordt het wel eens tijd om over te schakelen op een deftige mtb.
Ik had graag jullie mening gehoord over volgende fietsen (prijzen zijn telkens catalogus of zoals aangegeven in de winkel)

Bij de LBS in eigen dorp
Scott scale 40 (€ 1649)
http://www.scott-sports.com/gb_en/produ ... 1/scale_40
Bulls Bushmaster 1 (€ 1499)
http://www.bulls.de/nl/modelle/cross-co ... ter-1.html
Bulls Copperhead 3 (€ 999)
http://www.bulls.de/nl/modelle/cross-co ... ead-3.html
Ik heb de Bulls Copperhead bij in het lijstje geplaatst owv het contrast met de bushmaster. Zit dit grote prijsverschil hem enkel in de kader?
Zo ja, is er dan nog een groot verschil tussen de kader van een bushmaster en die van een Trek of Scott?

Bij een LBS op 15km
Trek 8000 (€ 1499)
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/mo ... ries/8000/
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Trek geeft levenslange garantie op het frame, pluspunt.

Verder, doe je alles zelf aan je fiets of ga je met je online gekochte Bulls naar je LBS?
Persoonlijk ben ik niet echt fan van Duitse onlinefietsen, daarom zou ik eerder voor de Trek of Scott gaan, ook al zijn deze iets minder goed afgewerkt.
Kermit
Mountainbiker

Post by Kermit »

Scott, duhh :wink: Zijn nog steeds super frames, en anders de Trek.. 8)
BC-Jo
Mountainbiker

Post by BC-Jo »

kawa wrote: Verder, doe je alles zelf aan je fiets of ga je met je online gekochte Bulls naar je LBS?
Ik laat mijn fiets onderhouden door mijn LBS.
Even voor de duidelijkheid: de lbs in eigen dorp verdeelt zowel scott als bulls
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

1. fiets kopen bij je eigen lbs. (is het allerbelangrijkste)
2.Imago en ondersteuning van Scott zal iets beter zijn dan van Bull's.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Quote El Perro Diablo:

"Het feit dat je een Scale koopt zegt eigenlijk al genoeg, je bent een kuddedier dat meeblaat met de andere domme schapen, dus wss snap je er toch geen hol van..."

Dus zeker niet doen. Geloof de meester maar op zijn woord.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Het feit dat er zoveel VW Golfjes rondrijden is het bewijs dat sommigen graag in een kudde meelopen, op zich is daar nix mis mee.
BC-Jo
Mountainbiker

Post by BC-Jo »

DdT wrote:Quote El Perro Diablo:
"Het feit dat je een Scale koopt zegt eigenlijk al genoeg, je bent een kuddedier dat meeblaat met de andere domme schapen, dus wss snap je er toch geen hol van..." Dus zeker niet doen. Geloof de meester maar op zijn woord.
Goh, daar gaat het dus helemaal niet om hé #-o . Kuddedier of niet, mijn budget is niet oneindig en dit zijn 4 fietsen die daar wel in passen.
El Perro Diablo wrote:1. fiets kopen bij je eigen lbs. (is het allerbelangrijkste)
Sta ik zeker volledig achter. Ik vind de service bij de lbs in eigen dorp fantastisch (ook al heb ik mijn tweedehandswrak daar niet gekocht). Dus ik zou graag bij hem een nieuwe kopen. Maar hij verdeelt vnl Bulls en Scott.
De Trek heb ik toch mee in het lijstje opgenomen omdat ik hem zo mooi vind (maar er zullen dus wel wat meer argumenten nodig zijn om hiervoor te gaan)

Blijft de vraag:
- Hoe zit het met het kwaliteitsverschil tussen de kaders van de Bushmaster en een Scott/Trek?
- Waarom voor de ene kiezen en niet voor de andere? (naast imago en ondersteuning)
Olifour
Mountainbiker

Post by Olifour »

Heeft uw LBS geen Scale 35 staan van 2008?

Die is beter en ongetwijfeld zelfde prijs als nieuwe Scale 40.

De Scale 40 van 2008 is trouwens heel erg mooi! Niet dat "mooite" een prioriteit is, maar het is net als je lief, je moet er toch maar ...

En dat van die kudde, niets van aantrekken want: liever in een scott-kudde dan in een bulls-kudde!
oedieboy
Mountainbiker

Post by oedieboy »

Ikzelf heb een bushmaster 1 en ben best tevreden van het frame en de afmontage/prijs. Gewicht van de frames zal ongeveer hetzelfde zijn denk ik
Helaas heb ik nog niet met een scott gereden en kan dus niet vergelijken.

Wat ik wel wil opmerken: de lak van bulls is of was iets minder. Bij mij ging de stripings op achterbrug af (produktiefout bij alle bikes naart schijnt).
Afhandelen van garantiegevallen zouden ook niet zo vlot verlopen.

Edit: Bulls zijn geen online-merk, ze werken met dealers.
Post Reply