Banden beklimming ventoux

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ivanhoe el biker loco
Mountainbiker

Banden beklimming ventoux

Post by Ivanhoe el biker loco »

Ga volgend jaar de ventoux proberen te beklimmen :-D zowel over de baan als off road met de mtb! Voor off road heb ik buiten banden maar voor over de weg nog niet! Iemand tips of ervaring? Zijn beachbanden daar geschikt? Of moette zo smal mogelijke banden steken?
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Ik heb vorig jaar de ventoux opgereden met mijn Mud's op 2,5 bar, te lui om andere banden te zetten. Ben boven gereden vanuit bedoin op 1u 47......

valt goed te doen op XC banden hoor.
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: Banden beklimming ventoux

Post by rombaft »

Ivanhoe el biker loco wrote:Ga volgend jaar de ventoux proberen te beklimmen :-D zowel over de baan als off road met de mtb! Voor off road heb ik buiten banden maar voor over de weg nog niet! Iemand tips of ervaring? Zijn beachbanden daar geschikt? Of moette zo smal mogelijke banden steken?
Doe de baan maar met uw gewone off roads banden, het zal niet zoveel schelen (ze ze misschien gewoon wat harder).
De reden waarom is dat je tijdens de beklimmen toch niet veel snelheid haalt (8-15km/u) en je bij die snelheden weinig last zult hebben van rolweerstand aangezien die oploopt naarmate je snelheid oploopt, waar jij moet tegen vechten is de weerstand van het klimmen , niet de rolweerstand.
Onderschat de ventoux niet, ik heb hem gedaan deze zomer en vond het serieus afzien, al heb je met een MTB wel superkleine verzetten om te recupereren.
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

tis ne berg om verliefd op te worden.
Gwen
Mountainbiker

Re: Banden beklimming ventoux

Post by Gwen »

rombaft wrote: Doe de baan maar met uw gewone off roads banden, het zal niet zoveel schelen (ze ze misschien gewoon wat harder).
De reden waarom is dat je tijdens de beklimmen toch niet veel snelheid haalt (8-15km/u) en je bij die snelheden weinig last zult hebben van rolweerstand aangezien die oploopt naarmate je snelheid oploopt, waar jij moet tegen vechten is de weerstand van het klimmen , niet de rolweerstand.
Ok, klopt maar de afdaling aan ? per uur op noppenbandjes vind ik iets minder leuk :-D Ik reed deze zomer (nu ja zomer 't was 2 graden boven) met michelin XCR road. Iedereen trouwens bij ons, mtb met slicks. Bolt gewoon veel beter en op de Ventoux helpen alle beetjes hè :wink:
Via Bédoin is dat bos de hel... paar keer dood gegaan daar
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

ik heb toch semi-slicks gestoken dit jaar ... 'khad Geax Streetrunners 1.25 ... Bédoin op 1:30, 't scheelt 'm toch wel wat hoor ...
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Ik heb hem opgereden met slicks ritchey 1.0. Zijn dus eigenlijk "koersbanden". Je mag die hebben als je wil.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

op 1u 47
Dat is ne goeie tijd Brunox ! De Bedoin kant ? Ik heb er 1h58 over gedaan met de mtb. Met slicks. Ik heb ook niet de indruk dat het veel verschil geeft. Ik had...wat had ik er nu weeral opliggen. Ik had kojaks gekocht maar die heb ik er niet opgelegd geloof ik. ik denk tom ritchey's of hoe noemen die nu weeral ?
Ivan, je mag die slicks altijd komen lenen hoor, heb nog 3 verschillende types liggen denk ik. Stelvio's ook nog, zijn er heel smalle. Dan moet je daar speciaal geen setje voor kopen. Je weet me nu wonen zodus.
Heb veel goesting om 'em zelf ook nog es te doen en hem dan echt op te vlammen, maar ik heb dit jaar andere plannen. Er liggen nog bergjes he,nietwaar ?

Edit : 1h30...gadverr....ook met de mtb ?
Kben dan toch echt ne prutser :P.
Boowks
Mountainbiker

Post by Boowks »

Ik heb van de zomer nog Alpe d'Huez gedaan met de mtb, met RR-NN combo. Is best te doen, 't zijn niet zozeer de banden, dan wel de hele fiets die veel minder geschikt is dan een koersfiets om zo'n bergen op te rijden.
Wat afdalen betreft. Toch 86 km/h gehaald, tussen het verkeer, anders was het sneller geweest :-D
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

Hemd wrote: Edit : 1h30...gadverr....ook met de mtb ?
Kben dan toch echt ne prutser :P.
da zal wel meevallen ... maar ik heb 'r wel 'n half jaar naar toegeleefd ... zo veel mogelijk proberen te klimmen voor zover dat mogelijk is in ons platte landje :-D

vanaf januari beginnen we weer & nu hoop ik 'r toch tussen de 5 & 10 minuten af te krijgen ...

@Boowks: met 'n MTB kan je perfect 'baanrijden'
Post Reply