vraagje ivm tweedehands Reba (nieuwe vraag in post 3)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El Baelos
Mountainbiker

vraagje ivm tweedehands Reba (nieuwe vraag in post 3)

Post by El Baelos »

In het 'te koop'-deel staat de volgende vork te koop:
'rock shox reba sl 80cm v-brakes'
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=57334

Kan er iemand met zekerheid bevestigen of ik deze vork naar 100mm zou kunnen zetten en of dit makkelijk zelf te doen is of in een service center dient te gebeuren?
Last edited by El Baelos on Wed 17 Dec 2008 08:19, edited 1 time in total.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

dat kan zeker, meeste shop's kunnen dat, maar je kan het zelf ook doen als je een beetje handig bent, op de site van sram kun je een manual vinden denk ik.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ok, het is niet de vork hierboven geworden maar een Reba World Cup.
Nu dacht ik dat die 100mm was, maar zoals je duidelijk kunt zien als hij naast mijn oude vork staat, is het er een met een veerweg van 85mm...

Image

Ik hoop dat het ook mogelijk is om deze naar 100mm te zetten?
Deze is wel dual air, dus zonder veer.
Weet er iemand daarvoor een handleiding staan?

En een tweede vraag: weet er iemand een handig trucje om het ringetje dat je op de volgende foto ziet van de vorkbuis te halen? Ik krijg dat totaal niet los.
Image
Morpheo2002
Mountainbiker

Post by Morpheo2002 »

Het verwijderen van de 'crown race' (ringetje rond je vorkbuis) is het mij steeds gelukt met een platte schroevendraaier en een hamer. Ik zet mijn vork omgekeerd (stuurbuis naar beneden) op de grond en geef voorzichtig wat tikjes rondom met de schroevendraaier en hamer. Heb dit nu een paar keer gedaand en duurt zo'n 30 seconden om deze ring te verwijderen.

Er bestaan ook specifieke tools hiervoor die wel best prijzig zijn. De crown race puller van Park tool is er zo een. Maar het kan dus wel zonder extra kosten te maken. De reba WC heeft wel een carbon buis en daar zou ik toch wat voorzichtig mee zijn.

Over verlengen van de veerweg kan ik je niet verder helpen.

Mvg.
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Indien nodig... ik heb hier nog 2 of 3 van die spacers liggen om een Reba van 80 naar 100mm te converteren. Dus moest ge ene zoeken --> stuur ma pb'ke.
Tomski
Mountainbiker

Post by Tomski »

Wimbeest wrote:Indien nodig... ik heb hier nog 2 of 3 van die spacers liggen om een Reba van 80 naar 100mm te converteren. Dus moest ge ene zoeken --> stuur ma pb'ke.
Voor van 80 naar 100 mm te gaan moet de spacer er wel uit :wink:
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

ge moet die ring op u vork doorzagen en dn krijgt ge die er altijd op en af , dan moet ge ne platte kop tussen da slipke steken en het is los
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

bosse wrote:ge moet die ring op u vork doorzagen en dn krijgt ge die er altijd op en af , dan moet ge ne platte kop tussen da slipke steken en het is los
Wat gaat gij allemaal doorzagen? :-? :lol:
Hij zal die ring wel opnieuw moeten gebruiken hé.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Dat doorzagen lijkt me ook geen echt schitterend idee.

Als het werkt (dus als de ring ook zo mooi op zijn plaats blijft), is het natuurlijk wel interessant als je veel van vork wisselt (bijv. tussen een vaste en een geveerde vork).

Alvast bedankt voor de link!
Post Reply