11/01/09 Zeebrugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
SafariChris
Mountainbiker

11/01/09 Zeebrugge

Post by SafariChris »

De Safari Tour vertrekt uit Zeebrugge, niet vanuit Knokke-Heist zoals vermeld op sommige kalenders!!
We schotelen jullie 2 parcours voor:
35km en 55km. De exacte afstanden worden opgehangen de dag zelf.
De grote tour leidt jullie over +/- 5km strand Zeebrugge-Blankenberge. Via de polders van Zwankendamme gaat het richting Lissewege voor een 1e bevoorrading. Na de bevoorrading komen beide afstanden samen. Dan gaan we technisch naar de Herdersbrug en duiken de achterhaven in, waar we nog stukken onbereden paadjes hebben gevonden! Net buiten de achterhaven komt de 2e bevoorrading voor de grote tour, deze doet ook dienst als 1e voor de kleine tour. Als toetje rijden we naar de Knokse "Put van Decloedt".
Bij jullie terugkomst geven we een jenevertje voor de fans en een lekkere boterham.
Douches, bike-wash en bewaakte fietsstalling.
Gratis foto die wordt toegestuurd via email.
Last edited by SafariChris on Thu 11 Dec 2008 21:24, edited 1 time in total.
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Re: 11/01/2009 ZEEBRUGGE SAFARI TOUR

Post by Bresciani »

SafariChris wrote:De Safari Tour vertrekt uit Zeebrugge, niet vanuit Knokke-Heist zoals vermeld op sommige kalenders!!
Als toetje rijden we naar de Knokse "Put van Decloedt".
Wat mag dit toetje dan omvatten, waar mogen wij ons aan verwachten? :-k

Grtz en misschien tot binnenkort.....
SafariChris
Mountainbiker

Re: 11/01/2009 ZEEBRUGGE SAFARI TOUR

Post by SafariChris »

Bresciani wrote:
SafariChris wrote:De Safari Tour vertrekt uit Zeebrugge, niet vanuit Knokke-Heist zoals vermeld op sommige kalenders!!
Als toetje rijden we naar de Knokse "Put van Decloedt".
Wat mag dit toetje dan omvatten, waar mogen wij ons aan verwachten? :-k

Grtz en misschien tot binnenkort.....
Je kan enkel rond de put rijden die toegankelijk is via een offroad weggetje dat naarmate het meer regent er pittig begint uit te zien.
panbiker
Mountainbiker

Re: 11/01/09 Zeebrugge

Post by panbiker »

[quote="SafariChris"] duiken de achterhaven in, waar we nog stukken onbereden paadjes hebben gevonden! Net buiten de achterhaven komt de 2e bevoorrading voor de grote tour,
Altijd leuk om in de achterhaven te rijden :bounce: ,maar mag men er nog in, :roll: in tourtocht van dudzele mag men niet zeggen ze.
i-Mac
Kerstman

Re: 11/01/09 Zeebrugge

Post by i-Mac »

panbiker wrote:
SafariChris wrote: duiken de achterhaven in, waar we nog stukken onbereden paadjes hebben gevonden! Net buiten de achterhaven komt de 2e bevoorrading voor de grote tour,
Altijd leuk om in de achterhaven te rijden :bounce: ,maar mag men er nog in, :roll: in tourtocht van dudzele mag men niet zeggen ze.

Hoe het in Zeebrugge zal zijn, weet ik niet. Maar de mensen van Dudzele hebben te horen gekregen dat het niet meer mag. En het kan blijkbaar niet meer ook. Men is diverse plaatsen begonnen met grote werken, en daardoor zouden er te gevaarlijke situaties ontstaan.
SafariChris
Mountainbiker

Post by SafariChris »

Wij rijden nog steeds in de achterhaven!
casper
Mountainbiker

Post by casper »

ieps mannen van de Zee!

Gezien het jullie eersten tocht is graag een mooie beschrijving van den toer, normaal gaan wij naar Kemmel, maar aangezien er nogal wa zandfretters onder de Steenbakkers zitten, zou het kunnen da we ook ne keer komen loeren bij ulder !

Persoonlijk heb ik daar mijn ganse vroege jonge jaren versleten in Zeebrugge..............
Dus please een gedetailleerde beschrijving .....

Gr,
Casper :-D
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

De Wacky delegatie zal ook aanwezig zijn, op eigen vertrouwde terrein.
safari rider jerry
Mountainbiker

Post by safari rider jerry »

Uitgebreide uitleg van het parcours;
Eerst wil ik zeggen dat wij wel schriftelijke toestemming hebben om deels in de achterhaven te rijden en Dudzele jammer genoeg niet.
Vanaf de startplaats proberen we zo vlug mogelijk het strand te bereiken . Op het strand tot aan Blankenberge en dan een stuk terug op het duinpad. Via het zeebos en de transportzone komen we aan de 1 ste bevoorradingspost te Lissewege. Daar hebben we een mooi stuk single-track en off-road. Over de herdersbrug gaan we de achterhaven in. Als we uit de achterhaven komen gaan we langs de vaart richting Heist. Dan over de weiden naar de put van cloedt in Knokke.Dan terug naar Zeebrugge. De deelnemers van de kleine tour gaan niet over het strand .
Hopelijk mogen wij Jullie allen verwelkomen in Zeebrugge =D>
SafariChris
Mountainbiker

Post by SafariChris »

Toch kleine rechtzetting:
Dudzele heeft zelf besloten om niet in de achterhaven te rijden.
Dit betekent dat onze parcours zeker niet door elkaar kunnen lopen. Zeker positief nieuws voor de deelnemers van beide ritten.
Post Reply