11/11/08 Aspelare

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
deswa
Mountainbiker

11/11/08 Aspelare

Post by deswa »

MTB ASPELARE
14e MTB-tocht
DWARS DOOR DE DENDERSTREEK
Dinsdag 11 november 2008
28-38-48 km
Start van 8u00 tot 14u00
Kantine Voetbalveld Café DE PALING
Geraardsbergsesteenweg 279 – ASPELARE
2 Bevoorradingen voor 38 & 48 km
** Bike-wash ** Pechdienst ** Douches **
http://www.mtbaspelare.tk/
duff
Mountainbiker

Post by duff »

aanwezig! nog S-Bikers of MC's die hier op afkomen ?
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

langs waar gaat die toer?
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

JorisErmens wrote:langs waar gaat die toer?
van hunne site:
Het parcours gaat van vlak (28 Km) over licht heuvelend (38 Km) naar meer hellend (48 Km) en doet de meeste van onze randgemeenten aan.
Voor de kleine omloop van 28km wordt vooral gekozen voor rustige, door akkers omringde veldwegen, zoals over het gehele parcours trouwens, volkomen bereidbaar.
Deze leiden in eerste instantie via de meest pittoreske hoekjes van Aspelare naar Nederhasselt, verder naar Outer-Lebeke, Denderhoutem, terug Nederhasselt, Sint-Antelinks, Woubrechtegem en via Voorde terug naar Aspelare. Onderweg is er bevoorrading voorzien met voldoende keuze aan drank en koekjes, en verse soep !!!!
De omloop van 38 en 48km maakt een lus via Voorde, Zandbergen, Pollare, waar men zich kan uitleven in de pittige beklimmingen op de mooie heuvels.
Daarna keren we terug via Appelterre en Eichem naar Aspelare om aan te sluiten op de lus van de 28 km. Verderop zijn er echter nog splitsingen aangebracht.
Voor deze afstanden worden er 2 bevoorradingen voorzien !!! Waar heeft men dit nog ???
De laatste dagen voor de organisatie houden de inrichters de oren gespitst telkens het weerbericht weerklinkt om bij slecht weer en ontij de nodige aanpassingen te kunnen uitvoeren om het parcours berijdbaar te houden !!!
Er is ook een pechdienst voorzien om eventuele pechvogels met onherstelbare schade aan de fiets terug te brengen naar de startplaats.
Na de rit kan men de fietsen reinigen aan de weluitgeruste afspuitinstallatie (14 spuiten).
En na een eventuele verkwikkende warme douche kan men nog even de fietsexploten overleggen bij een lekkere ENAME abdijbier.
MTB Aspelare stelt alles in het werk om op zijn minst de 566 deelnemers van vorig jaar opnieuw op een hartelijke manier te verwelkomen.
Vorig jaar gereden, slecht weer. Maak daar str*ntweer van en 't was navenant qua drek. Wel direct bijzeggen dat ze vorig jaar op sommige stukken boomschors hadden gestort en zo dus ze doen echt hun best. ook bevoorradingen met hete soep en zo. Voor de rest dik in orde zè. Ik kom veneir af vandejaor :wink:
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

duff wrote:aanwezig! nog S-Bikers of MC's die hier op afkomen ?
Deze zie ik ook wel zitten. Hopelijk regent het niet te veel meer de komende week, want het is een streek die er nogal vettig bij kan liggen.
Que passa
Mountainbiker

Post by Que passa »

Ik heb deze ook al gereden en zoals al gezegd, als het regent kan het er plezant bij liggen.
Spijtig genoeg ben ik er niet bij, ik vertrek maandag naar Euro Disney #-o
duff
Mountainbiker

Post by duff »

El Baelos wrote:
Deze zie ik ook wel zitten. Hopelijk regent het niet te veel meer de komende week, want het is een streek die er nogal vettig bij kan liggen.
ik en marnik en poeky peizek ook, en mss nog zullen terug vanuit Idegem met de fiets aldaar vertrekken. als ge wilt afspreken ...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

den deze ook al enkele keren gereden en zoals Gwen zegt lag het er vorig jaar meer dan verzopen bij met nog enkele serieuze vlagen op ons dak.

Wss rij ik deze nu met de woon -werk - mudbike, dan ziet de rooie zoveel niet af.

MaC'Red 8)
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

duff wrote:
El Baelos wrote:
ik en marnik en poeky peizek ook, en mss nog zullen terug vanuit Idegem met de fiets aldaar vertrekken. als ge wilt afspreken ...
We zullen gewoon aan de start afspreken, aangezien ik van Kerksken zal moeten komen is Idegem een omweg voor mij.

Weet er iemand van de S-Bikers trouwens of S-Bikes gewoon open is deze week? Ik zou vanavond eens langs gaan, maar aangezien de Sven niet antwoordt op mijn mails ben ik niet zeker of hij open is.
Hij kan natuurlijk ook gewoon aan 't verzuipen zijn in 't werk, da's ook een mogelijkheid.
unitas
Mountainbiker

Post by unitas »

El Baelos wrote:
als ze zo blijvendoorgaan zal alles bereidbaar worden, ze gieten verdoerie al de mooie baantjes vol tarmac

berg te bever ook al, schoon mannen van t stad
Post Reply