ijskoude tenen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
BEASTY
Mountainbiker

ijskoude tenen

Post by BEASTY »

yep,

ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt en nee niets gevonden voor wat ik denk mijn probleem te zijn.

Het zijn niet mijn volledige voeten die koud hebben maar enkel de voorkant, als ik stop met fietsen zijn ze ijskoud en wit en heb er geen gevoel meer in, en in de zomer slapen ze.

Ik heb al vanalles geprobeerd dikkere/ski/thermo kousen, en dat in combinatie met 5 soorten overtrekken.

heb dat dan ne keer uitgelegd aan ne maat en die zei dat mijn schoen niet breed genoeg waren, en mijn voeten een te grote zijdelingse druk hebben en er waarschijnlijk een ader gekneld zit ( en kon hem geen ongelijk geven). Dus voor te beginnen had ik al mijn schoenen iets losser gezet, mijn schoenen zijn maat 41 zoals bij mijn gewone schoenen.

Maar dat hielp ook niet dus deze zomer maar nieuwe schoenen gekocht northwave raptor maat 42 die zijn breder en eigelijk iets te groot zodat ik ook ruimte heb om mij tenen te bewegen maar dat hielp ook al niet.

weet dus niet meer wat te doen en de winter kom eraan brrr

help?

gr

beasty
Last edited by BEASTY on Tue 28 Oct 2008 13:00, edited 1 time in total.
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Ben je ook zeker dat de maat in lengte groot genoeg is? Soms kan het helpen als je de tenen licht kan bewegen.

Als het enkel de tenen zijn en als het ook gebeurt als het niet vriest, zal toch ergens iets afgekneld zitten.

Gebeurt het bij vries weer na +2u denk ik dat dit bijna niet te vermijden is en wel meer mensen hier last van hebben (inclusief mezelf). Als ik in de winter duur training op de weg uitvoer dan neem ik soms verwarmende zakjes mee. Deze kun je kopen bij A.S. Adventure en geven een bepaalde tijd warmte af (na activatie). Deze steek ik dan onder mijn handpalm om de handen warm te houden, mss kan dit ook helpen in de schoenen. Al is er mss in de schoenen minder plaats voor dit soort op lossingen.

Moest je echt aan verwarmen willen denken bied Sidi ook nog een oplossing; verwarmende zolen (250euro).
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Winterschoenen, groot genoeg kopen et voila

Image
Jan1963
Mountainbiker

Post by Jan1963 »

en in de zomer slapen ze
hier heb ik ook last van, maar ik heb er wel een (deel)oplossing voor. Ik rijd met half klik/ half platformpedalen en als ik last krijg van een slapende voet (meestal ook vooraan) klik ik los en gebruik de platformkant. Na een kwartiertje slaapt m'n voet dan niet meer. Ik heb al zitten jongleren met m'n plaatjes maar voorlopig betert het niet. Het slapen en koude voeten komt volgens mij ook door een stuk dat je afkneld. In mijn geval zou dat dus een stuk van de onderkant van m'n voet zijn. (drukpunt van plaatjes niet goed, volgens mij)
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

Bobbie wrote:Ben je ook zeker dat de maat in lengte groot genoeg is? Soms kan het helpen als je de tenen licht kan bewegen. eigelijk zijn ze iets te groot

Als het enkel de tenen zijn en als het ook gebeurt als het niet vriest, zal toch ergens iets afgekneld zitten.

Gebeurt het bij vries weer na +2u denk ik dat dit bijna niet te vermijden is en wel meer mensen hier last van hebben (inclusief mezelf). Als ik in de winter duur training op de weg uitvoer dan neem ik soms verwarmende zakjes mee. Deze kun je kopen bij A.S. Adventure en geven een bepaalde tijd warmte af (na activatie). Deze steek ik dan onder mijn handpalm om de handen warm te houden, mss kan dit ook helpen in de schoenen. Al is er mss in de schoenen minder plaats voor dit soort op lossingen. ik ga dat zeker eens proberen heb zo een zakjes liggen

Moest je echt aan verwarmen willen denken bied Sidi ook nog een oplossing; verwarmende zolen (250euro).
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

Jan1963 wrote:
en in de zomer slapen ze
hier heb ik ook last van, maar ik heb er wel een (deel)oplossing voor. Ik rijd met half klik/ half platformpedalen en als ik last krijg van een slapende voet (meestal ook vooraan) klik ik los en gebruik de platformkant. Na een kwartiertje slaapt m'n voet dan niet meer. Ik heb al zitten jongleren met m'n plaatjes maar voorlopig betert het niet. Het slapen en koude voeten komt volgens mij ook door een stuk dat je afkneld. In mijn geval zou dat dus een stuk van de onderkant van m'n voet zijn. (drukpunt van plaatjes niet goed, volgens mij)
dat is niet echt een optie voor mij, denk wel dat het iets met drukpunten zal te maken hebben, maar waar kan ik doorvoor terecht?

gr

beasty
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

LuckyIron wrote:Winterschoenen, groot genoeg kopen et voila

Image
der was iemand op het forum die er zulke vekocht maat 42 maar zie dat het eraf gehaald is, iemand een idee wie dat juist was?

gr

beasty
Erik.B
Mountainbiker

Post by Erik.B »

JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

Eens je plaatjes laten goed zetten door iemand die er wat van kent?

(Bullen bijvoorbeeld)
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

BEASTY wrote:
LuckyIron wrote:Winterschoenen, groot genoeg kopen et voila

Image
der was iemand op het forum die er zulke vekocht maat 42 maar zie dat het eraf gehaald is, iemand een idee wie dat juist was?

gr

beasty
keere dacht ik?
Post Reply