Magura HS33

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
nr71
Mountainbiker

Magura HS33

Post by nr71 »

Ben mijn standaard remmen speci stuntjumper redelijk beu (avid SD 5R).
In het begin was de remkracht zeker voldoende, nu valt het mij nogal tegen.
Blokjes staan zo goed als tegen de velg en toch kan ik het remhendel bijna tot tegen men stuur trekken.

Vandaar dat ik een upgrade overweeg naar Magura HS33. Ik denk aan deze omdat ze blijkbaar een pak beter presteren en toch nog onhoudsvriendelijk zijn.

Graag had ik jullie mening gehad over :

- is dit een goeie upgrade
- moet je vaak ontluchten of is dit maar een jaarlijks voorvallend iets.
- zijn deze zelf (gemakkelijk) te installeren (voor iemand met een bureaujob :wink: )
- zijn er andere betere zaken voorhanden voor ongeveer dezelfde prijs (geen schijfrem)
- waar best te kopen indien zelf plaatsen redelijk te doen is (op internet zijn ze te vinden a +- 150 €, maar aan sommige berichten te lezen is dat nog niet echt een ok prijs) (LBS zou ongeveer 200 € zijn geplaatst)
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Da'n zou'k eerder een top setje v brake's kopen, zoals avid sl of xtr, gemonteerd met goeie kabels, remkracht genoeg dan! (voor velgremmen toch)
HS33 remt écht niet beter, daar zit je natuurlijk met een hydraulisch systeem, dus daar krijg je niet zo rap vermoeide vingers van, maar echte bijters zoals schijfremmen zijn het toch niet. Plus dat een compleet setje een kilo weegt!
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

hs 33 remt echt wel beter dan een stelletje v-brakes hoor
Donny
Mountainbiker

Post by Donny »

Ik heb op m'n tweede fiets vorig jaar XT V-brakes gezet, wat toch al redelijk top is...
maar heb nu op m'n nieuwe HS33, die zijn idd een pak beter! Onvermoeibaar qua remkracht, en veel beter doseerbaar.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

HS 33 remt inderdaad beter dan V-brakes met daarbij het voordeel van onderhoudsvrij en in de winter geen problemen met vastgevroren kabels.
Kramp in je vingers zul je er ook niet mee krijgen.
Enige voorwaarde, het moet goed geplaatst worden, want als je ziet hoe sommige gemonteerd staan. #-o
Natuurlijk moet je ook de juiste blokjes gebruiken voor je type van velg.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

heb zowel hs33 als avid sl gehad icm ceramische velgen, die sl's remmen écht beter, plus dat die HS33 echte moddervangers zijn #-o
saiko
Test team

Post by saiko »

- is dit een goeie upgrade
JA
- moet je vaak ontluchten of is dit maar een jaarlijks voorvallend iets.
Ik heb mijn op 3 jaar tijd (7000-10000km per jaar) NOOIT ontlucht
- zijn deze zelf (gemakkelijk) te installeren (voor iemand met een bureaujob )
installeren hangt van de remnokken af maar ik zou het toch even laten nakijken door iemand die er iets van kent.
- zijn er andere betere zaken voorhanden voor ongeveer dezelfde prijs (geen schijfrem)
Ik denk van niet

nadeel van de HS33
Zwaar tegenover V-brake's
er blijft redelijk wat modder achter hangen

voordelen
werkt ALTIJD
perfect dooseerbaar
werken beter als V-brakes (toch als degene wat ik heb gehad)
remblokken gaan lang mee.
...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

33's waren topremmen, maar dat was 15 jaar geleden.

Vervang uw remblokken, reinig uw velg is deftig, moet je eigenlijk elke rit doen) met aceton of andere ontvetter.
Die zwarte waas op je velgremoppervlak, die is vettig en zorgt ervoor dat je niet remt, dat zal bij 33's niet anders zijn.

Als je gewoon zin in andere remmen hebt en je oog op Magura's hebt laten vallen, dan is al het hierbovenstaande niet van toepassing.
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

De HS33 zijn zeer degelijke remmen met weinig onderhoud. Ze moeten wel eenmaal goed geïnstalleerd worden en dit is niet zo simpel. Heb je toch wel wat kennis nodig.

Hierna zul je er weinig tot geen onderhoud aan hebben. Remblokken vervangen is zeer simpel (gewoon uittrekken en terug op klikken). Ze bevatten ook een regel schroef om druk bij te geven naar gelang u remblokken verslijten, hierdoor kun je ze dus korter tegen de velg plaatsen.
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

Volledig akkoord met EPD

Een goed afgestelde en onderhouden vbrake even goed als magura.
Maar ik heb echt de indruk dat je iets nieuws wil, dus.......
Post Reply