ketting loopt eraf...

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
MoonlandMenace
Mountainbiker

ketting loopt eraf...

Post by MoonlandMenace »

Vandaag opgemerkt dat als ik achteruit trap de achterderailleur helemaal rechtop komt te staan en de ketting slap gaat hangen en tegen het frame loopt.
Uiteindelijk loopt de ketting ook van de kransjes af. De trapas draait ook precies erg moeizaam rond. Als er vooruit wordt getrapt gaat alles goed, en alle versnellingen kunnen ook geschakeld worden.
Toen ik de fiets wegzette na de vorige rit was dit probleem er nog niet.
De achterderailler is xt, de rest van de aandrijflijn lx, op het cranckstel na.

Waaraan kan dit liggen?
pieter mels
Mountainbiker
Location: cannondale scalpel team replica & Van nicholas astraeus

Post by pieter mels »

denk dat ge uw derailleur eens goed moet kuisen, en dan zeker uw derailleurwieltjes,

maar als ik zo lees dat ook uw trapas zwaar loopt, denk ik dat ge beter eens uw hele bike uit elkaar gooit en deftig uitkuist.

iets wat ik zeker alle 750 km doe
yoeri
Mountainbiker

Re: ketting loopt eraf...

Post by yoeri »

MoonlandMenace wrote:Vandaag opgemerkt dat als ik achteruit trap de achterderailleur helemaal rechtop komt te staan en de ketting slap gaat hangen en tegen het frame loopt.
Uiteindelijk loopt de ketting ook van de kransjes af. De trapas draait ook precies erg moeizaam rond. Als er vooruit wordt getrapt gaat alles goed, en alle versnellingen kunnen ook geschakeld worden.
Toen ik de fiets wegzette na de vorige rit was dit probleem er nog niet.
De achterderailler is xt, de rest van de aandrijflijn lx, op het cranckstel na.

Waaraan kan dit liggen?

Vuil in de body van uw achterwiel ofwel is de body stuk.
Post Reply