Davy Coenen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Davy Coenen

Post by RACING ANIMAL »

Ik vraag me eigenlijk af wanneer gaan de professionele teams Coenen eindelijk eens een profcontract aanbieden. Dit jaar heeft Coenen bewezen dat hij op een hoog niveau kan meespelen. Vandaag in Genk heeft hij weer een stap vooruit gezet en ik vind dat zo'n talent tenminste eens 1 jaar volledig voor zijn sport moet kunnen leven en zien hoe dat avontuur zou kunnen aflopen. Hij werkt fulltime en levert zo'n prachige resultaten af waarbij ik me dan vragen stel hoe hij er het zou afbrengen indien hij eens volledig zou kunnen voor de sport leven zoals Meirhaeghe en Paulissen. Am I right or am I right.......
greetz
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

We zitten gewoon in de verkeerde sport , En sponsors van profploegen zijn geen liefdadigheids instellingen , als firma’s of banken ploegen sponsoren dan willen ze daar wel reclame via de media in de plaats . Zolang ze het mountainbike niet meer op tv laten zien zullen er niet veel meer profs komen dan dat er nu al zijn . Wat staat er morgen van de GP in Genk in de krant ? Vandaag laten ze wel de kermisveldrit van Neerpelt op tv zien met een dertigtal vertrekkers waarvan een paar toppers en de rest ?
Is het dan zoveel gevraagd om is een paar keer per jaar een mountainbike wedstrijd (olympische sport ) rechtstreeks op tv uit te zenden ? Dan zouden er wel meer profs komen daar ben ik zeker van ! Als je dan ziet dat Davy bij de top in België behoort en geen prof is en dat er in het veldrijden zelfs bij de elites zonder contract verschillende renners zijn die ook aan wedstrijden mogen mee doen die op tv komen en daardoor eigenlijk wel leven als ne prof (door sponsering) . Is dit inderdaad wel heel erg !
tomke
Mountainbiker

Davy Coenen

Post by tomke »

Eigenlijk zou het voor de sport het beste zijn als er eens een digitale wielerzender komt genre motors tv, want fietsen is zo uitgebreid, je kan er ieder uur iets anders brengen. zoiets is goed voor de sponsors en je bereikt er een breder publiek mee. Eigenlijk zou een internet zender zoals freecaster tv gewoon digitaal vrij te bekijken moeten zijn voor iedereen, dus niet in een themapack.
Kenny_
Mountainbiker

Post by Kenny_ »

Hij gaat volgend jaar wss een topsportstatuut verkrijgen bij het leger [-o< , net als Bjorn Brems al heeft.

Maar daarvoor moet hij eerst de nodige punten op europese en wereldbekers halen, dacht ik.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Niet vergeten, Saeco is meer en meer een prof-ploeg aan 't worden ( het Pro team dan want over de rest laat ik mij niet uit). Zeker nu ze Paulissen willen klissen voor volgend seizoen (van horen zeggen en betrouwbare bron). Dan zal er spijtig genoeg wel bijna geen geld meer zijn voor de rest... :roll:
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Kenny_ wrote:Hij gaat volgend jaar wss een topsportstatuut verkrijgen bij het leger [-o< , net als Bjorn Brems al heeft.

Maar daarvoor moet hij eerst de nodige punten op europese en wereldbekers halen, dacht ik.
En een beetje hulp krijgen van Danny Stevens :P , maar dat is toch al zijn trainer dus :wink:
vostefan
Site Administrator

Post by vostefan »

Toen wij bij team SAECO Davy Coenen in 2005 weer opgeraapt hebben nadat hij door het mountainbikewereldje was vermorzeld, uitgespuwd en achtergelaten, heeft het de nodige moeite gekost om Davy weer op te peppen... de mountainbikewereld had Davy Coenen volledig opgegeven. Maar 2 mensen legden hun ideeën en hun spaarcenten bij elkaar om hem weer op de fiets te zetten!
De voorbije jaren heeft hij dankzij onze sponsors de volledige ondersteuning gekregen die hij zelf wou. Tot begin dit jaar had hij totaal geen zin om nog aan een profcontract te denken omdat hij in het verleden teveel had meegemaakt. Mensen die Davy nog kennen uit zijn pre-SAECO periode, weten ongetwijfeld waarover ik het heb. Davy's trainer wou Davy al langer klaarstomen voor een profstatuut bij het leger, mar Davy heeft dit altijd zelf tegen gehouden.

Eind 2007 heeft Davy Coenen een mentale knop omgedraaid. Begin 2008 belde hij me op met de boodschap: "Ik wil weer winnen... Ik wil dit jaar alle Flanders Cups winnen én de Benelux Cup binnenhalen" Ik was de eerste om te geloven dat hij hiertoe in staat was, maar voor Davy is 2008 echt het jaar geweest om te laten zien dat hij -ondanks zijn niet-selectie voor het EK en het WK- er mentaal en fysiek klaar voor is om een stapje hoger te zetten. Davy Coenen wordt zeer goed begeleid door zijn trainer en zit zeker nog niet aan zijn limiet. Hij heeft nog enkele jaren om progressie te maken.

Het voorbije seizoen zijn de ambities van Davy dan ook samen met de ambities van team SAECO en onze sponsors gegroeid. Ons doel is altijd geweest om niet te zeuren op fouten die door de bond, door organisaties, door de media e.d. worden gemaakt, maar door vanuit de passie van renners en begeleiders iets op te bouwen dat (inter)nationale herkenning krijgt. Als we dan toch eens 'zeuren' is dat niet omwille van onszelf maar omdat we het gevoel hebben dat renners onrecht worden aangedaan. Toen we in 2005 begonnen met team 2mega hadden we nauwelijks 750 euro budget en enkele toffe funklasse rijders. Maar doordat enkele mensen met een visie en voldoende drive en kwaliteiten om van die visie iets te maken zich achter het concept hebben geschaard en hier tienduizenden euro's aan eigen middelen hebben ingepompt, heeft het team stilaan de nodige geloofwaardigheid kunnen opbouwen in de mountainbikewereld en bij sponsors. De bezielers van weleer zijn ondertussen om verscheidene redenen achter de schermen verdwenen, maar hun passie leeft voort zowel achter de schermen als bij onze hoofdsponsors.

Het team heeft sindsdien de nodige kinderziekten gekend, maar ondertussen is duidelijk geworden dat we onze plaats bij de top in de Benelux waard zijn. We staan dan ook voor een belangrijke keuze: OF op dit niveau blijven draaien in de hoop dat talenten zoals Davy Coenen, Bjorn Brems, Rob Vangenechten e.a. die internationaal willen doorgroeien, hiervoor ergens anders de nodige ondersteuning krijgen OF meegroeien met onze renners en zelf een internationaal vervolg breien aan het verhaal. In een periode waarin enkele Nederlandse teams hun einde aankondigen, lijkt de idee van een Belgisch internationaal team niet evident.

Hoe de toekomst eruit ziet wordt heel binnenkort duidelijk. Maar ik kan jullie alvast verzekeren dat supporters van Davy Coenen en ander SAECO talent zich geen zorgen moeten maken.

Ridley heeft zijn 2-jarig proefcontract na het eerste seizoen alvast verlengd tot 2012... laat dat een hint zijn.

Tot hier een klein beetje achtergrondinformatie.

gr - stefan
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

vostefan wrote:Toen wij bij team SAECO Davy Coenen in 2005 weer opgeraapt hebben nadat hij door het mountainbikewereldje was vermorzeld, uitgespuwd en achtergelaten, heeft het de nodige moeite gekost om Davy weer op te peppen... de mountainbikewereld had Davy Coenen volledig opgegeven. Maar 2 mensen legden hun ideeën en hun spaarcenten bij elkaar om hem weer op de fiets te zetten!
De voorbije jaren heeft hij dankzij onze sponsors de volledige ondersteuning gekregen die hij zelf wou. Tot begin dit jaar had hij totaal geen zin om nog aan een profcontract te denken omdat hij in het verleden teveel had meegemaakt. Mensen die Davy nog kennen uit zijn pre-SAECO periode, weten ongetwijfeld waarover ik het heb. Davy's trainer wou Davy al langer klaarstomen voor een profstatuut bij het leger, mar Davy heeft dit altijd zelf tegen gehouden.

Eind 2007 heeft Davy Coenen een mentale knop omgedraaid. Begin 2008 belde hij me op met de boodschap: "Ik wil weer winnen... Ik wil dit jaar alle Flanders Cups winnen én de Benelux Cup binnenhalen" Ik was de eerste om te geloven dat hij hiertoe in staat was, maar voor Davy is 2008 echt het jaar geweest om te laten zien dat hij -ondanks zijn niet-selectie voor het EK en het WK- er mentaal en fysiek klaar voor is om een stapje hoger te zetten. Davy Coenen wordt zeer goed begeleid door zijn trainer en zit zeker nog niet aan zijn limiet. Hij heeft nog enkele jaren om progressie te maken.

Het voorbije seizoen zijn de ambities van Davy dan ook samen met de ambities van team SAECO en onze sponsors gegroeid. Ons doel is altijd geweest om niet te zeuren op fouten die door de bond, door organisaties, door de media e.d. worden gemaakt, maar door vanuit de passie van renners en begeleiders iets op te bouwen dat (inter)nationale herkenning krijgt. Als we dan toch eens 'zeuren' is dat niet omwille van onszelf maar omdat we het gevoel hebben dat renners onrecht worden aangedaan. Toen we in 2005 begonnen met team 2mega hadden we nauwelijks 750 euro budget en enkele toffe funklasse rijders. Maar doordat enkele mensen met een visie en voldoende drive en kwaliteiten om van die visie iets te maken zich achter het concept hebben geschaard en hier tienduizenden euro's aan eigen middelen hebben ingepompt, heeft het team stilaan de nodige geloofwaardigheid kunnen opbouwen in de mountainbikewereld en bij sponsors. De bezielers van weleer zijn ondertussen om verscheidene redenen achter de schermen verdwenen, maar hun passie leeft voort zowel achter de schermen als bij onze hoofdsponsors.

Het team heeft sindsdien de nodige kinderziekten gekend, maar ondertussen is duidelijk geworden dat we onze plaats bij de top in de Benelux waard zijn. We staan dan ook voor een belangrijke keuze: OF op dit niveau blijven draaien in de hoop dat talenten zoals Davy Coenen, Bjorn Brems, Rob Vangenechten e.a. die internationaal willen doorgroeien, hiervoor ergens anders de nodige ondersteuning krijgen OF meegroeien met onze renners en zelf een internationaal vervolg breien aan het verhaal. In een periode waarin enkele Nederlandse teams hun einde aankondigen, lijkt de idee van een Belgisch internationaal team niet evident.

Hoe de toekomst eruit ziet wordt heel binnenkort duidelijk. Maar ik kan jullie alvast verzekeren dat supporters van Davy Coenen en ander SAECO talent zich geen zorgen moeten maken.

Ridley heeft zijn 2-jarig proefcontract na het eerste seizoen alvast verlengd tot 2012... laat dat een hint zijn.

Tot hier een klein beetje achtergrondinformatie.

gr - stefan
Respect !
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Ik vond m op het BK in Malmédy al de morele winnaar... =D>
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

the sentinel wrote:Niet vergeten, Saeco is meer en meer een prof-ploeg aan 't worden ( het Pro team dan want over de rest laat ik mij niet uit). Zeker nu ze Paulissen willen klissen voor volgend seizoen (van horen zeggen en betrouwbare bron). Dan zal er spijtig genoeg wel bijna geen geld meer zijn voor de rest... :roll:
Dit vond ik op een andere website:

"De Italiaan Marco Aurelio Fontana wordt zo goed als zeker de ploegmaat van Roel Paulissen in het nieuwe Cannondale Factory Team."

Hoe dan ook, chapeau voor Davy Coenen.
Hoewel Roel voor mij wel de top is, heb ik meer voor Davy gesupporterd.
Na het podium nog even met hem en Jimmy kunnen praten. Sympathieke jongens die 2 :-D .
Hoe dan ook, proficiat voor Davy zijn prestaties dit jaar.
Ik ben al serieus benieuwd naar wat zijn volgende stappen gaan zijn.
Post Reply