Goeiedag iedereen,
ik had graag begonnen met mountainbiken, omdat ik voor mijn sport(rugby) heel wat explosiviteit nodig heb en men mij wijs gemaakt heeft dat mountainbiken daar goed aan doet.
Dus ben ik nu op zoek naar een goede mountainbike. Het probleem is nu dat ik niet weet waar naar te kijken als ik één koop, er wordt zoveel informatie meegegeven maar wat is nu precies nuttig?
Ik zou ook liefst beginnen met een full suspension om mijn rug niet teveel te belasten.
Mijn budget bedraagt ongeveer 500€, dit wel met alle kosten erin.
waarmee ben ik nu geholpen?
met goede tips voor goede winkels / merken
met kennis over mountainbikes, of links naar kennis
als eerste mtb had ik eventueel dit in gedachten:
http://www.descheemaeker.be/details.asp ... tID=207943
met dank bij voorbaat, Jens Mestdagh
Eerste mtb
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
- stevo de slowbiker
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite magura 2007 , Thompson sub01 hydro Disc XL
Post by stevo de slowbiker »
Voor 500 euro all in, sorry maat maar dan ne nieuwe willen volledig geveerd dat lukt nooit of een goeie tweedehands dat is een optie.
En 260 voor ne bike, dat gaat juist geteld 5 TT en dan gaan de stukken beginnen
Kijk hier is rond op de site of E-bay , kapazza.
En 260 voor ne bike, dat gaat juist geteld 5 TT en dan gaan de stukken beginnen
Kijk hier is rond op de site of E-bay , kapazza.
- Edlisjas
- Mountainbiker
Voor jouw budget kan je best voor een tweedehands hardtail kijken of misschien kan je wel een nieuwe cube voor die prijs krijgen.
De 2008 modellen worden overal aan sterk verlaagde prijzen aangeboden, kijk eens bij Cube. Een cube attention ga je voor een goede € 500 misschien nog op de kop kunnen tikken...
De 2008 modellen worden overal aan sterk verlaagde prijzen aangeboden, kijk eens bij Cube. Een cube attention ga je voor een goede € 500 misschien nog op de kop kunnen tikken...
Ik heb voor die prijs de giant terrago gekocht, is met gewone deore groep, v-brakes...
niet erg 'pro' maar wel heel erg content van...
maar als je een mtb zoekt om echt je explosiviteit mee te trainen/ te behouden, kun je misschien beter kijken voor een goeie 2ehands mtb met een zwaardere group ofzo...
kijk zeker eens rond hier bij te koop
niet erg 'pro' maar wel heel erg content van...
maar als je een mtb zoekt om echt je explosiviteit mee te trainen/ te behouden, kun je misschien beter kijken voor een goeie 2ehands mtb met een zwaardere group ofzo...
kijk zeker eens rond hier bij te koop
Hehe dat ik verslaafd zal mountainbiken vrees ik ook een beetje, maar daarom zal ik zeker nog niet de rugby laten liggen:-). De teamspirit in ons team kan volgens mij niet overtroffen worden door het mountainbiken, dat ik volgens mij toch (in het begin zeker) alleen zal doen.
Heb een mooie BH-fiets gevonden, iemand ervaringen mee met dit merk?
http://www.kapaza.be/detail/10880484/
Ik zou deze verkiezen boven de Cube, vooral de prijs geeft voor mij de doorslag.
Misschien een domme vraag, maar wat bepaald nu een goede mountainbike? En wat zijn de eerste stukken die kapotgaan?
Eén ding is zeker, aan onderhoudt zal niets kapot gaan want ik verzorg al mijn materiaal tot het als nieuw eruit ziet.
Heb een mooie BH-fiets gevonden, iemand ervaringen mee met dit merk?
http://www.kapaza.be/detail/10880484/
Ik zou deze verkiezen boven de Cube, vooral de prijs geeft voor mij de doorslag.
Misschien een domme vraag, maar wat bepaald nu een goede mountainbike? En wat zijn de eerste stukken die kapotgaan?
Eén ding is zeker, aan onderhoudt zal niets kapot gaan want ik verzorg al mijn materiaal tot het als nieuw eruit ziet.
Mijn eerste goede, (nuja, goed) is een Trek 4300. Kostte net geen 400€ en is dus goedkoop te noemen.
Dit is een hardtail met een naar mijn beginnersgevoel toch goede vering en als je uit de modder blijft is de versnellingscombinatie ook wel voldoende.
Bovendien is zo'n fiets toch ook maar een trainingsapparaat.
Dit is een hardtail met een naar mijn beginnersgevoel toch goede vering en als je uit de modder blijft is de versnellingscombinatie ook wel voldoende.
Bovendien is zo'n fiets toch ook maar een trainingsapparaat.