Heuvellandcross Flanders-cup 23/08/08

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
den dirk
Mountainbiker

Heuvellandcross Flanders-cup 23/08/08

Post by den dirk »

In tegenstelling van de datum op de meeste kalenders zal deze manche van de Flanders-cup plaatsvinden op zaterdag 23 augustus ipv van de vermelde zondag.

Er komen ook heel wat aanpassingen in het parcours die praktisch uit 80% bospaden zal bestaan met natuurlijk de nodige hoogtemeters erbij. Startplaats wordt veranderd, geen grote banen meer, niet meer in tegenovergestelde richting rijden. Kortom we hebben ons werk ervan gemaakt om bij onze tweede Flanders-cup een schitterend parcours aan te bieden en dit dank zij de eigenaars van de Vidaengeberg, die de mountainbikesport graag een weekendje op hun terrein toelaten.

Binnenkort alle info op [url]www.frontbikers.be[/url]
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

En dat voor ne keer om de 4 jaar dat er een mountainbike wedstrijd op tv is te zien, die van de Olympische Spelen... #-o
robin
Mountainbiker

Post by robin »

ah blij dat die start nie meer aan de voet van de berg is :P
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

robin wrote:ah blij dat die start nie meer aan de voet van de berg is :P
Vond dat wel iets hebben die startklim.

Het parcour zal wel veel mooier zijn, met wat ik al gehoord heb.

Grtz
P.
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

De eigenaars van de Vidaigneberg, is dat dan P. Hardeman :-D :-D
(mensen van de streek zullen wel begrijpen wat ik bedoel)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Vorig jaar was het met Verve het mooist Flanders parcours (hoewel dat nix wil zeggen want de rest was triestig.....), als je dat nog kan verbeteren, proficiat!!!
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Post by RACING ANIMAL »

heb gehoorde dat startklim nu in Westouterdorp zou zijn en zo de hele vidaigneberg op? Klopt dit Dirk? Is er al iets geweten ivm pk?
Greetz
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Yep, de start zal gegeven worden in de Bellestraat ‘Westouter dorp’, deze startstrook tot aan bos Vidaengeberg is ongeveer 1,5 km lang. Stijgingpercentage misschien wat minder dan de Rode berg, maar toch zal hier al het verschil kunnen gemaakt worden.
@ Robin, wat trainen op startstroken bergop dus.
@ El Perro Diablo, leuk te horen dat je onze organisatie één van de betere vond verleden jaar, dit jaar zijn de veranderingen die we doorvoeren er zeker om het nog aantrekkelijker te maken en meer fun te geven aan de deelnemers, ook de toeschouwers zullen op de Vidaengeberg kunnen genieten van meer pittige afdalingen, single tracks, en steil hellingen om hun favoriete biker aan het werk te zien.
chico
Mountainbiker

Post by chico »

hoy;ik vindt het spijtig dat het zo moet aan ik heb mijn verlof geplant en nu gaan ze de datum veranderen
dus kan ik mijn klassement wel vergeten en ik zal trouwens niet alleen zijn zeker
ik snap het niet dat het allemaal zo maar kan
sorry maar de club en de bond heeft daar schuld aan

greetz
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

chico wrote:hoy;ik vindt het spijtig dat het zo moet aan ik heb mijn verlof geplant en nu gaan ze de datum veranderen
dus kan ik mijn klassement wel vergeten en ik zal trouwens niet alleen zijn zeker
ik snap het niet dat het allemaal zo maar kan
sorry maar de club en de bond heeft daar schuld aan

greetz
De organisatie blijft toch in dezelfde kalender week als vorig jaar? Toen zat ze ook de week voor de tt die ik organiseer dacht ik
Post Reply