Probleem Epic Brain opgelost naar het schijnt versie 2008

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
pluxy
Mountainbiker

Probleem Epic Brain opgelost naar het schijnt versie 2008

Post by pluxy »

hallo,

naar ik vernomen heb heeft specialized de oorzaak van de defecten gevonden.
het gaat over de koppeling brain - demper, welke niet juist zou aangetrokken zijn.

uitleg:
BERICHT VAN SPECIALIZED: Datum 12-02-08

Recentelijk hebben we ontdekt dat enkele van de Epic AFR Brainshicks niet met het juiste aanhaalmoment gemonteerd zijn. Het is belangrijk dat het Brainsysteem met het juiste aanhaal moment gemonteerd wordt op de hoofddemper. Alle 2008 Epic fietsen die in de winkel staan en Alle 2008 Epic's die aangboden worden ter reparatie dienen gecontroleerd te worden.

De controle dient op de volgende manier uitgevoerd te worden:

1 Maak gebruik van een 25mm dop op momentsleutel.

2. Plaats de 25mm sleutel op de blauwe BrainFade knop.

3. Draai het brainsysteem vast met 11,8nm

Alle Epics die geleverd zijn na 4 februari 2008 zijn reeds gecontroleerd.

[/b]

Nog iets heel belangrijk: garantie overgezet van 2=> 5 jaar.
Zal de mijne eens binnen smijten.
dtf
Mountainbiker

Post by dtf »

Je hebt 5jaar waarborg als je de vering,elk jaar opstuurd naar specialized,tegen betaling van 150euro per keer.
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Elke 50 uur een klein onderhoud, elke 250 uur een groot onderhoud dacht ik.
De demper van mijn Stumpjumper heeft het eigenlijk op een goed ogenblik begeven. Hij is in garantie vervangen, en nu kan ik weer een tijd verder voor hij op onderhoud moet 8)
duvalleken
Mountainbiker

Post by duvalleken »

Toen ik het hier las heb ik even naar mijn lbs gemaild die me al na enkele uren terugmailde.
Met het volgende:

hallo Bjorn,

Er zijn inderdaad wat problemen geweest met de dempers als je wilt mag je langskomen om het brain systheem te checken of het is aangetrokken tot 11,8nm.
Doe je dit niet ook geen probleem ik verzeker je als je me laat weten dat hij stuk is je de werkdag later een nieuwe voor je heb.( ikzelf en specialized nemen onze verantwoordelijkheid zeker op)
Het probleem was ook niet altijd opgelost met de brain aan te trekken na deze ingreep gingen er nog dempers stuk.
Maar nu ziet het er goed uit met de dempers volgens de service dienst van specialized zou het opgelost zijn, en inderdaad van de laatste nieuwe dempers of vervangen dempers van de laatste maanden heb ik geen problemen meer ondervonden.
dus niets om je zorgen over te maken .
pluxy
Mountainbiker

Post by pluxy »

alléé,

dat is goed dan , miserie heeft lang genoeg geduurt.
maar 150 euros voor een onderhoud, amai mijn oor;
Post Reply