15/06/2008 Bailleul - Belle (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Moustache
Kerstman

15/06/2008 Bailleul - Belle (Fr)

Post by Moustache »

Het Heuvelland, startend van aan de andere kant van de skreve? Vanuit Bailleul (of Belle in het skoon vlaamsch)

Image

Geen idee of het iets is, maar dit is de info:

La rando des MONTS de FLANDRE
ORGANISATION X2POP
inscriptions a partir de 7h30
au stade de Bailleul
25, 35, 45 et 60 km
participation 4e
renseignements: www.x2pop.com
> Lieu : BAILLEUL
> Contact : Yann Cattez
Tél : 0610084238

Iemand bekend met dit toerken, want de website geeft niet veel meer dan dit afficheken...?
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Over het toerken kan ik je niets vertellen, maar ik heb ooit Belle eens toeristisch bezocht. Dat stadje is tijdens de 1ste wereldoorlog op 2% na quasi volledig platgebombardeerd geweest. Toen ze de inwoners vroegen om te herbouwen, hebben die gekozen voor neo-Vlaamse stijl (Brugge-achtig). Heel tof om zien is de marktplaats, het stadhuis en het belfort. Als je gaat biken daar, moet je er eens op letten.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Herder Alex² wrote:Over het toerken kan ik je niets vertellen, maar ik heb ooit Belle eens toeristisch bezocht. Dat stadje is tijdens de 1ste wereldoorlog op 2% na quasi volledig platgebombardeerd geweest. Toen ze de inwoners vroegen om te herbouwen, hebben die gekozen voor neo-Vlaamse stijl (Brugge-achtig). Heel tof om zien is de marktplaats, het stadhuis en het belfort. Als je gaat biken daar, moet je er eens op letten.
Enfin, is de rit niets, dan is de verplaatsing toch niet voor niets geweest... (serieus, ik zal er eens op letten.)

Toch zou ik graag nog ietsiepietse meer over het toerken willen weten :wink:
Horsepower
Mountainbiker

Post by Horsepower »

Niet twijfelen, absoluut een aanrader !! Zowat alle gekende (cats,zwarte,...) en minder gekende heuvels worden aangedaan. Wel zwaar, maarja 't is nu éénmaal Heuvelland hé. Gelukkig valt deze tocht dit jaar niet samen met Kluisbergen =D> =D> .
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Heb deze vroeger eens gereden. Best leuk toerke, maar niet te onderschatten, ze laten je de cats van alle hoeken zien. :wink:
Pashley 24Mhz
Mountainbiker

Post by Pashley 24Mhz »

Bailleul ligt aan de voet van de Zwarte Berg en de Catsberg, dus ik denk dat er iets gelijkaardigs te verwachten zal zijn zoals de TT van Reningelst...
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

lijkt me ook wel een interessant tochtje

"Belle" is eigenlijk niet veel verder dan pakweg reningelst dus voor de verplaatsing moet ik het ni laten

nu nog kinderopvang vinden want tvrouwke heeft ne nieuwe job en daar zitten dus weekends in #-o
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Mmmm,misschien ook eens overwegen om te doen.

Wat hoogtemeters rapen voor de "kraker van de maand juni" die een weekje later volgt :wink:
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

veeteeterrilke wrote: "kraker van de maand juni"
Ge bedoeld toch nooit da RITJE van de tweewielers :drunk:
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Vorig jaar deze TT gereden en het was zeker een mooi parkoer. Doet eigenlijk alle hellingen van het heuvelland aan te beginnen met de Zwarte Berg, Rode Berg en de Catsberg. Het parkoer mag je vergelijken met de TT van Reningelst. Maar hier krijg je wel de Franse TT ambiance erbij ttz een orkest aan den arriveé of kortom SFEER. Vorig jaar had ik 842hm op 60km die er eigenlijk maar 54km was.
Post Reply