Fiets-dak-drager Thule Proride 591

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Luc
Mountainbiker

Fiets-dak-drager Thule Proride 591

Post by Luc »

Jongens,

Gewoon even m'n positieve ervaringen delen met een fietsdrager die ik onlangs aangekocht heb via een Duitse website.

Thule Proride 591( http://www.thule.com/frames.asp?id=1884 ): nieuw model met automatisch klemsysteem voor de framebuis vanop schouderhoogte te bedienen.
Afwerking en gebruiksgemak zijn echt subliem te noemen, op enkele seconden gaat de bike op en af je auto.
Ook de klemming is perfect en je fiets ligt automatisch slotvast via een geïntegreerd slot op de fietsdrager.

Ik heb deze fietsdragers via het web ( http://shop.aubu.de ) in Duitsland gekocht. 69 EUR / Stuk.
Maandag rond 10:00h besteld en Dinsdag rond 12:00h geleverd !
Pakketje is constant traceerbaar via Internet en deze verzending kost slechts 4 EUR.
Enige nadeel is dat je enkel met creditcard kan betalen op de site.

OK, dit lijkt wat op platte reclame, maar ik kan jullie verzekeren dat ik geen belangen heb bij de shop of bij het merk zelf [-X
Last edited by Luc on Fri 06 Feb 2004 23:02, edited 1 time in total.
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Awel als het goed is mag het gezegd worden...

Eric B
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Ziet er inderdaad sjiek spul uit.
Ik heb nog de oude versie..

Een dag leveringstermijn is inderdaad peanuts....
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Ik heb ook interesse in deze fietsdakdrager. Hopelijk komen de dakrails voor de Peugeot 407 snel beschikbaar =D>
Hoe stabiel staat je mountainbike op het dak. Zwiept de fiets door de wind niet heen en weer?
Kurry
Mountainbiker

Post by Kurry »

Luc,

ben erg geïnteresseerd, vraagje: de "vasthechting" voor rond de framebuis, zal die wijd/groot genoeg zijn voor dikkere framebuizen (op mijn S-Works varieert de dikte zelfs constant ... :-? ) anders dacht ik aan de 911, heb je daar ervaring mee (houdt de bike vast aan de voorvork, voorwiel moet er dan wel uit natuurlijk!) :wink:
chuck
Mountainbiker

Post by chuck »

Kurry wrote:Luc,

ben erg geïnteresseerd, vraagje: de "vasthechting" voor rond de framebuis, zal die wijd/groot genoeg zijn voor dikkere framebuizen (op mijn S-Works varieert de dikte zelfs constant ... :-? ) anders dacht ik aan de 911, heb je daar ervaring mee (houdt de bike vast aan de voorvork, voorwiel moet er dan wel uit natuurlijk!) :wink:
ik heb er eentje, de 911 met aero-baren voor bevestiging op de roofrails en bevestiging aan de voorvork. staat stevig, de bikes staan niet té hoog, geen bevestiging rond buizen.
enig minpunt: het slot is misschien te zwak en waarschijnlijk niet bestand tegen braak. maar dat kan opgelost worden met een bijkomend slot. ik kan iedereen het aanraden. het verwondert me telkens hoe weinig dit nog maar ontdekt hebben.
greetz, chuck
Kurry
Mountainbiker

Post by Kurry »

thanks chuck!
ik ben enorm aan het twijfelen tussen die en de 951 ... reden: met de 911 ben je beperkt tot een mtb of koesfiets, je kan geen stadsfiets meenemen (een veel te groot gedoe om voorwiel uit te halen) om eens met het gezinnetje te gaan fietsen aan de kust bijvoorbeeld ... 't leven is niet simpel é ... :wink:
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

Tof om te lezen dat jullie goede ervaringen hiermee hebben.
Ik overweeg ook deze fietsdakdrager aan te schaffen, maar twijfel nog
om ev. ook de Thule Clipon 9102.(om op je kofferdeksel te bevestigen) Iemand hier ervaring mee ?
Ik mag nl geen trekhaak plaatsen op m'n firmawagen...
Nadeel is dan dat je fiets wel voor je nrplaat & achterlichten hangt en je
in feite wettelijk niet in orde bent... :-?
Leffen
Mountainbiker

Post by Leffen »

Ik heb een 511 ( 911 ? ), zeer degelijk. De fietsen staan goed vast omdat ze met hun vork vastzitten, dit is juist de reden waarom ik voor de 511 gegaan ben. Drie jaar terug in één ruk naar het Garda-meer, vorig jaar in één ruk naar Vaison-la-Romaine, telkens met 2 fietsen en geloof me de fietsen geven geen krimp, zelf niet bij noodstops. Ik vervoer er wel enkel MTBs mee. Een nadeel vind ik wel het fluiten bij snelheden vanaf 90km, maar dat zal bij de 591 ook wel zijn vermoed ik.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Rolla wrote:Tof om te lezen dat jullie goede ervaringen hiermee hebben.
Ik overweeg ook deze fietsdakdrager aan te schaffen, maar twijfel nog
om ev. ook de Thule Clipon 9102.(om op je kofferdeksel te bevestigen) Iemand hier ervaring mee ?
Ik mag nl geen trekhaak plaatsen op m'n firmawagen...
Nadeel is dan dat je fiets wel voor je nrplaat & achterlichten hangt en je
in feite wettelijk niet in orde bent... :-?
Heb een Thule Clipon 9101 (zelfde model maar voor hatchback?)

Eenvoudige bevestiging. Zit zeer stevig. Je neemt hem best wel af tijdens een TT om diefstal te vermijden. Mits enig uitgedokter (eenmalig) is mijn HT wel gemakkelijk te bevestigen. Een FS zal ambetanter zijn afhankelijk van de plaats van de demper. Voor FS zonder echte "boven"buis bestaat er een klemstang (20-30 euro's) voor tss stuur- en zadelpen.

Enig nadeel bij mij: de fietsgrepen bovenaan pakken mijn bekabeling mee tegen de bovenbuis (er zijn uitsparingen, maar niet voor bekabeling volledig naast de bovenbuis). Oplossing: langs een zijde hem met de kabellugs in de grepen leggen en langs de andere kant een oud washandje tss kabels en frame steken. Werkt perfect.

De verlichting is bij nog zichtbaar. Heb mij wel met een plastieken nummerplaathouder en waslijn (die ik opspan om flapperen tegen te gaan) een extra plaat gemaakt. Je kan wel voor EUR 30 een ding van Thule zelf kopen met lichtblokken bij, maar voor dat laatste moet je wel een trekhaakstopcontact hebben...

Eén ding: let op de prijs, want die durft enorm verschillen van winkel tot winkel. Heb de mijne tweedehands gevonden op internet. Drager + klemstang heeft me 60 euro gekost.

En nog één ding: stoot er je hoofd niet tegen, want dat doet serieus zeer... #-o ;)
Post Reply