bertrix benelux xc-wedstrijd

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
fietswiel
Mountainbiker

bertrix benelux xc-wedstrijd

Post by fietswiel »

aloha , kan iemand misschien vertellen wat we kunnen verwachten van het parcours in bertrix??? ik ben heel benieuwd of het klimmen, dalen en de ondergrond lijkt op ronse,malmedy of houffalize of is het totaal anders??? en heeft iemand misschien ergens een link (kunnen vinden) naar wat foto's van belgische wedstrijden die er gereden zijn???
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

lange klims en technische stukjes in het bos kort draaien en keren
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

Waar kunnen we info vinden ivm deze wedstrijd? Op de website van de tjv vind ik precies niet teveel, ofwel kijk ik erover heen.

Zou willen meedoen aan de funklasse, maar weet niks van starturen, inschrijvingsbedrag, wordt deze zaterdag of zondag gereden, ...

En wat voor ondergrond is daar te vinden? Wordt dat met het weer van de voorbije dagen weer een gigantische modderpartij, of is het eerder een steenachtige ondergrond die veel water kan verdragen? (Heb geen goesting om iedere wedstrijd nieuwe remblokken te steken, is me een iets te kostelijk grapje.)
n biker
Mountainbiker

Post by n biker »

n biker
Mountainbiker

Post by n biker »

is er een brede startzone?
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

veel lopen ?
J-BIKER
Mountainbiker

Post by J-BIKER »

prachtig parcour, zeer technisch, brede startzone
(als het hetzelfde parcour als algelopen 2 jaar is hé)
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

redbiker wrote:
Zou willen meedoen aan de funklasse, maar weet niks van starturen, inschrijvingsbedrag, wordt deze zaterdag of zondag gereden, ...
Funklasse starten steeds op zaterdag in de Beneluxcup wedstrijden!Meestal rond 16u.
Da is natuurlijk wel spijtig omdat ge dan steeds de verre verplaatsing moet doen en niet eens naar een andere wedstrijd kan kijken!

Is da daar te doen met NN in 1.8 of toch maar beter de brede 2.1??
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

heel mooi parcours met een paar technische zwaartepunten.
deze omloop vereist niet enkel rijden met de benen maar ook met het hoofd.
dus zowel technisch als tactisch rijden, wil je een goed resultaat halen. wie er in vliegt en de ganse wedstrijd wil gas geven, rijd ongetwijfeld met het hoofd tegen de muur....
fietswiel
Mountainbiker

Post by fietswiel »

dank jullie wel voor de antwoorden tot zover...ik ben nog wel benieuwd wat voor soorten ondergrond we zullen aantreffen: bos,zand,asfalt,keien of gras...??? en heeft iemand misschien nog een link naar wat foto's van voorgaande wedstrijden?
Post Reply