autorijden op 16 ?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply

autorijden op 16 ?

Poll ended at Sat 15 Mar 2008 13:17

NEE
98
89%
JA
12
11%

Total votes: 110

çommie
Mountainbiker

autorijden op 16 ?

Post by çommie »

Beste bikers,

ik ben nu 16 jaar en rijdt al zowat bij mij thuis met de auto.
En omdat het ons wel interessant lijkt te weten hoe men denkt over 'jonge gasten' die met de auto rijden, maken we een kleine studie voor Nederlands over dit thema.

Wat denken jullie hierover ? 8)

Alvast bedankt !
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Ik ben 17 en ik word er deze zomer 18. Praktijkexamen ondertussen gedaan en aan het rondrijden met de auto... En op 16? Ik ga akkoord :P Op 16 jarige leeftijd reed ik ook al (illegaal) rond met de tractor van de boerderij naar het veld...
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Nee, een groot deel heeft op 18-jarige leeftijd nog niet het besef hoe 'gevaarlijk' autorijden is. Laat staan dat ze dat op 16-jarige leeftijd wel hebben... Met gevaarlijk bedoel ik niet zozeer een ongeluk hebben, maar gewoon, bij autorijden komt er veel meer kijken dan op school wat showen met een auto. Met een auto rijden betekent dat je een verantwoordelijk hebt tov andere weggebruikers en naar mijn mening heb je die op 16 jaar nog niet. Thuis met een auto kunnen rijden of je met een auto in het verkeer begeven is een groot verschil.
Iedereen die met de auto rijdt weet waarschijnlijk nog van z'n eerste ritjes alleen. :wink: Je denkt dat je heel de wereld aankan. Nu 7 jaar later denk ik soms terug aan wat voor stomme dingen ik dan wel allemaal uitgestoken hebt.... Zeker nu ik met de moto rij voel ik me nog veel kwetsbaarder in het verkeer.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Zolang jullie van de straat blijven, heb ik daar totaal geen moeite mee.
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

daarvoor is de "sfeer" op de belgische wegen te "ikke, ikke"
dit in tegenstelling tot de USA,
vrienden uit Ohio durven hier bij ons bijna niet met de auto rijden
echte wilden noemen ze ons
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

flupke73 wrote:daarvoor is de "sfeer" op de belgische wegen te "ikke, ikke"
dit in tegenstelling tot de USA,
vrienden uit Ohio durven hier bij ons bijna niet met de auto rijden
echte wilden noemen ze ons
Ik denk dat de verkeersdichtheid in Belgie ook iets groter is dan in Ohio.
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Ik ben er 19 en heb ook op men 18e men rijbewijs gehaald. Maar ik vind dat 16jaar wat te jong is. Ik vond toen ook dat op 16jaar een ideale leeftijd was maar nu denk ik er anders over. Op 16jaar weet je niet hoe gevaarlijk en hoe duur het allemaal is. Want je gaat nog niet werken en je moet het kunnen betalen e. En zeker nu met die hoge brandstof prijzen, verzekering, taksen, onderhoud,... Ik ben deze winter zelf overkop gegaan met men eigen betaalde wagen en het was niet men eigen fout. Gewoon stom weg uit de bocht geschoven in de ardennen, het was glad en je hebt geen ervaring. Ik ben in een afgrond van ongeveer 2meter lager gekomen een paar keer overkop gegaan en op men dak blijven liggen. Natuurlijk was men wagen père total. Gelukkig werkte ik al en kost ik een andere wagen betalen want de verzekering die gaven als antwoord dat ik beter winterbanden had gestoken dan had ik het niet voorgehad.

Dus denk maar 2keer na alvorens je in de wagen kruipt.
polman
Mountainbiker

Post by polman »

Als het id US and A mag, hier ook
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

polman wrote:Als het id US and A mag, hier ook
In de us and a mag iedereen gewapend rondlopen ook (met alle gevolgen van doen). Zie je dat hier al gebeuren?
Ik ben 22, heb mijn rijbewijs van de dag dat ik 18 geworden ben en ben geen voorstander van rijbewijs op 16.
Duffman
Mountainbiker

Post by Duffman »

RockShark wrote:Ik ben 17 en ik word er deze zomer 18. Praktijkexamen ondertussen gedaan en aan het rondrijden met de auto... En op 16? Ik ga akkoord :P Op 16 jarige leeftijd reed ik ook al (illegaal) rond met de tractor van de boerderij naar het veld...
I don't think so!!! [-X Ge kunt uw praktijkexamen ten vroegste op uw 18 afleggen. Waarschijnlijk bedoel je het theorieexamen en rijd je nu rond met een voorlopig rijbewijs.
16 is inderdaad veel te jong! Sommigen zijn zelfs op hun 18de nog niet rijp om met de auto te rijden.
En ik weet waarover ik spreek... 8)
Post Reply