Ik heb een probleem met mijn manitou R7. Ik kan mijn vork nl niet meer unlocken. De kabel zit thans niet vast in de gaine die van mijn vorkkroon naar het stuur loopt.
Is er iemand met hetzelfde of een gelijkaardig probleem?
Weet er iemand een Manitou dealer (regio diest) of ergens waar ik mijn R7 kan binnenbrengen dat ik ze geen 3 weken kwijt ben of toch een vervangvork krijg?
Manitou R7 Lock zit vast
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- fut the shuck up
- Mountainbiker
- Guido Beeck
- Mountainbiker
Post by Guido Beeck »
Je kan aan dat tussenstuk op de kabel eens draaien, zodat dat wat losser zit. Een R7 heeft meestal ook een klop nodig om los te komen. Als je dan op je fiets zit, moet je je voorwiel even optillen en laten neervallen, doorgaans komt die dan los. 't Klinkt raar, maar normaal werkt dat zo. bij mij toch...
Groet
Guido
Groet
Guido
- fut the shuck up
- Mountainbiker
Post by fut the shuck up »
Dat is het hem net. De gaine schuift gewoon over de kabel, maakt niet uit of ik draai aan dat wieltje om de kabel strakker aan te spannen. De kabel gaat gewoon niet meer in de vorkkroon. Iemand??? 
- Marc Vde
- Mountainbiker
- Location: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace
Dat heb ik ook voor gehad, het is een dom lock-systeem, in de vork zit een stangetje dat doordat je het omhoog trekt de lock activeert, maar het is net dat stangetje dat vast komt te zitten.
Ik heb alles vervangen door een lock op de vork, die werkt met een draaibeweging. Ik denk dat deze lock-out van een Black of een Skareb komt.
Prijs 88 euro. Geen probelemen meer gehad.
Ik heb alles vervangen door een lock op de vork, die werkt met een draaibeweging. Ik denk dat deze lock-out van een Black of een Skareb komt.
Prijs 88 euro. Geen probelemen meer gehad.