Hallo,
sinds enkele dagen heb ik iets vreemd voor met mijn fiets. Als ik hem enkele meters heb laten bollen (bvb bergaf) dan trap ik daarna eerst wat in het lege vooraleer mijn pedalen weer grip krijgen. Verder trapt hij dan weer normaal.
Ik zit momenteel te toeren in Vietnam en krijg het probleem hier niet uitgelegd aan de plaatselijke fietsboeren (de meesten kijken trouwens zowiezo al raar op naar zoveel tandwielen).
Iemand een idee wat dat kan zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen? Alle hulp is meer dan welkom!
Fox
Na bollen trapt fiets door
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
ik heb dat ook gehad... Maakte ook een heel raar schrepend geluid bij het afdalen...
Had al body uitgekuist, nieuwe er op en bleef hetzelfde...
In mijn mavic wielen zit er een klein rubbertje dat zichtbaar wordt als je de body er af neemt. Dat rubbertje diende vervangen te worden en sindsdien is het probleem opgelost..
Had al body uitgekuist, nieuwe er op en bleef hetzelfde...
In mijn mavic wielen zit er een klein rubbertje dat zichtbaar wordt als je de body er af neemt. Dat rubbertje diende vervangen te worden en sindsdien is het probleem opgelost..
- LucVR
- Mountainbiker
- Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
In 't beste geval heeft de cassettebody een onderhoud nodig, in 't slechtste geval is het spel om zeep.
@ tabias: een body waar je veren moet 'bijspannen' ???? Ik denk dat jij best eerst eens wat exploded views en manuals van cassettebodys bestudeert alvorens hier nog eens zoiets te komen verkondigen.
@ tabias: een body waar je veren moet 'bijspannen' ???? Ik denk dat jij best eerst eens wat exploded views en manuals van cassettebodys bestudeert alvorens hier nog eens zoiets te komen verkondigen.
alvast bedankt
bedankt voor de tips. Ik ga op zoek naar iemand met het juiste gereedschap om dit te doen want ik heb enkel mijn tool mee (ik veronderstel dat je hiervoor zo'n speciale sleutel nodig hebt).
Alvast bedankt voor de hulp en wish me luck :)
Alvast bedankt voor de hulp en wish me luck :)
Opgelost!
Even laten weten dat het probleem opgelost is geraakt. Ik heb een fietsatelier gevonden waar ze tussen de Hello Kitty fietsen door mijn body (of freewheel?) hebben hersteld. Blijkbaar was er toch iets aan kapot. Nieuwe stukken hebben ze hier niet, maar met een slijpschijf en een hamer lukt het precies ook 
Groetjes uit Vietnam!
Groetjes uit Vietnam!