Winter MTB schoenen
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
Winter MTB schoenen
Post by Quadrifoglio »
Ik overweeg eventueel de aankoop van winter MTB schoenen omdat ik die overtrekken toch niet ideaal vind. Iemand die dergelijke schoenen al gebruikt? Merk en model? Goede/slechte ervaringen?
Wat je niet kopen zijn de North Waves. Na 1 maand zijn de mijne reeds naar de kl..., rits opengekwakt terwijl ik aan het rijden was. Ik had het moeten weten, zo'n standaard plastieken ritske op uwen winterschoen en hiermee door de mud. Van Eyck kent het probleem en heeft ze teruggestuurd naar de invoerder.
Het schijnt dat Gaerne (duur) er goede heeft.
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Persoonlijk vind ik qua kwaliteit en afwerking dat Sidi nog altijd de bovenhand heeft.Ze hebben ook heel wat ervaring in het motorcrossmilieu en daar ziet het materiaal nog meer af dan bij 't biken,denk ik.Ze zijn duur,ok,maar met mijn vorige Sidi's heb ik 5 (vijf!) jaar gedaan zonder problemen,dus eigenlijk zijn ze heel goedkoop geweest.Effe checken dus !
Ik heb een paar Gaerne Polar MTB schoenen (voor in de winter). Altijd warm en absoluut waterdicht. Het zijn eigenlijk 2 schoenen, dus een schoen in een schoen (vandaar waterdicht) en binnen afgewerkt met merinowol (dus warm). Gezien het ook hoge schoenen zijn (uit 1 stuk tot boven de enkel) loopt er ook niet vlug langs boven water in. Ze zijn ook niet zwaar. Het ziet er zo'n beetje uit als een schaatslaars (kleur glanzend zwart). En 100 ? vind ik nu ook niet te duur voor wat eigenlijk dubbele laarzen zijn.viper wrote:Wat je niet kopen zijn de North Waves. Na 1 maand zijn de mijne reeds naar de kl..., rits opengekwakt terwijl ik aan het rijden was. Ik had het moeten weten, zo'n standaard plastieken ritske op uwen winterschoen en hiermee door de mud. Van Eyck kent het probleem en heeft ze teruggestuurd naar de invoerder.
- Bmweke
- Mountainbiker
ik heb ook Northwaves en ik ben daar zeer content van (tis zo ene met 3 gespkes)viper wrote:Wat je niet kopen zijn de North Waves. Na 1 maand zijn de mijne reeds naar de kl..., rits opengekwakt terwijl ik aan het rijden was. Ik had het moeten weten, zo'n standaard plastieken ritske op uwen winterschoen en hiermee door de mud. Van Eyck kent het probleem en heeft ze teruggestuurd naar de invoerder.
ik ken dat merk vant Snowboarden
mijn eerste 2 paar boots waren daarvan en die waren vree goe, daarmee dat ik die maar gekozen heb voort MTBken...
en nog altijd geen spijt van :D
Heb voor 50euro een paar Shimano's W100 kunnen kopen (+/-50%) in solden bij Disport in Waver (Er zijn er nog) Dit is de prijs van een paar overtrekken. Heb er mee in Tervuren gereden. Echt een tof gevoel droge voeten in zo'n natte TT.
Last edited by DDM on Tue 13 Jan 2004 22:41, edited 1 time in total.
Ik rij al 2 jaar met deze North Waves Viper en ben daar zeer tevreden overviper wrote:Wat je niet kopen zijn de North Waves. Na 1 maand zijn de mijne reeds naar de kl..., rits opengekwakt terwijl ik aan het rijden was. Ik had het moeten weten, zo'n standaard plastieken ritske op uwen winterschoen en hiermee door de mud. Van Eyck kent het probleem en heeft ze teruggestuurd naar de invoerder.
voor de rest nooit natte of koude voeten.Tot nu nog geen spijt van mijn aankoop.
Greetz Joran
- KONA-boy
- Mountainbiker
- Location: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro
ik ben net in de disport in Waver het voorlaatste paar WM 100 van shimano gaan halen (maat 46), nog steeds aan 50 € (helft van de normale verkoopsprijs) Voor dat geld kon ik ze echt niet laten staan. nu gauw uitproberen zaterdag en zondag.
@ DDM : thanks voor de tip, ik reed vandaag toch voorbij Waver!!
@ DDM : thanks voor de tip, ik reed vandaag toch voorbij Waver!!