MS-MTB tocht 2008 te Peer
Op zaterdag 09 februari 08 richt de 10 W Tac, beter bekend als vliegbasis Kleine Brogel (in samenwerking met “MTB-club Peer”) een MTB tocht in op en rond het militair domein te Peer. Deze tocht is uniek omdat meer dan de helft van elk parcours over de vliegbasis loopt en dit slechts één maal per jaar opengesteld wordt voor VTT. De opbrengst van deze organisatie gaat bovendien integraal naar een goed doel, nl. de “Vlaamse MS-Liga” en het “MS- en Neurologisch Centrum” te Overpelt.
De inschrijvingen gebeuren op de vliegbasis Kleine Brogel. Wegaanduiding is voorzien vanaf de Omleidingsweg (ring) te Peer (Limburg). Men kan starten tussen 11.30 u en 14.30 u om 25 km, 30 km of 40 km te fietsen. Het inschrijvingsgeld bedraagt € 3,00, kinderen jonger dan 15 jaar betalen € 1,50. Deze toertocht staat geprogrammeerd op de toertochtkalender van “Fietspromo VZW”. Alle voorzieningen voor een MTB tocht zijn ter plaatse : ruime parking, voldoende kleedkamers en douches, afspuitplaats voor de fietsen, bewaakte fietsenstalling en natuurlijk een groot cafetaria voor de après-MTB.
Het parcours op de vliegbasis is voor 90 % off-road. Na enkele kilometers vlot rijden, krijg je een afwisseling van singletracks, enkele korte klimmetjes en technische gedeeltes. Buiten het militair domein zijn het vooral bos- en veldpaden, afgewisseld met beton- en asfaltwegen. Om een uniek karakter te houden hebben we dit jaar getracht om zoveel kilometers binnen onze basis te rijden en mochten we ons parcours binnen het militair domein nog verlengen met enkele kilometers waarbij enkele korte, maar pittige klimmetjes moeten genomen worden (enkel op de 30 en 40 km). Zo halen we momenteel 23,5 km binnen de basis voor de 40 km, 20,5 km voor de 30 km en 17,5 km voor de 25 km.
Bij alle vorige edities kregen we bijna niets dan positieve kritiek; dit is dus een tocht om niet te missen. Toch beseffen we dat we ook één minpuntje hebben : om veiligheidsredenen werden we enkele jaren geleden door hogere instanties in Brussel verplicht om aan de inschrijvingstafel de identiteitskaarten te controleren. Dit bracht lange wachtrijen mee. We vragen u dan ook om uw identiteitskaart (of nog beter een fotokopie) mee te brengen naar de inschrijvingen. De laatste twee jaren was dit overbodig en hopelijk kunnen we dit jaar ook van deze controle afstappen.
Voor meer inlichtingen over deze tocht kan je tussen 08.00 u en 16.00 u terecht bij de sportsectie van de 10 W Tac (Tel : 011/512251 of 011/512451) of via mail ( luc.bouve@mil.be of lucbouve@hotmail.com ).
Misschien zal je ergens te horen krijgen dat deze toertocht ook op vrijdag 08 februari 08 georganiseerd wordt. Dit is inderdaad juist, maar op deze dag is onze toertocht enkel toegankelijk voor al het personeel van Defensie. Alle anderen zullen de toegang tot de basis geweigerd worden.
Dus tot 09 Feb 08.
09/02/08 - PEER
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bedankt
Ik zou langs deze weg alle MTB-ers willen bedanken die aan de vorige editie deelnamen. Ik mag vanavond een cheque ter waarde van iets meer dan 2000 euro overhandigen aan het goede doel (MS) waarvoor we deze toertocht inrichten. Dit kon enkel dank zij jullie aanwezigheid op deze VFT in 2007. Nogmaals bedankt en hopelijk tot volgende week.
Hoi mannen,
Ben vandaag een stukje gaan lopen over een deel van het parcour en ik moet zeggen dat Lukske geen moeite gespaard heeft om het parcour mooi en duidelijk te maken
, ze zijn er zelfs, waar mogelijk, met een maaimachine doorgeweest. Allé toch al op die 5km die ik gelopen heb. Dus neem aan dat dat voor de rest hier op de plein(basis) ook zo zal zijn
sowieso tot vrijdag en zaterdag opnieuw met een paar vrienden van thuis.
Ben vandaag een stukje gaan lopen over een deel van het parcour en ik moet zeggen dat Lukske geen moeite gespaard heeft om het parcour mooi en duidelijk te maken
sowieso tot vrijdag en zaterdag opnieuw met een paar vrienden van thuis.
Ere wie ere toekomt en dat zijn jullie. Het bedrag op de cheque die ik gisteren voor de MS-actie MTB 2007 mocht afgeven overschreed zelfs mijn grootste verwachtingen. We gingen over de magische grens van 2.500 euro. Een totaal bedrag van 2.640 euro konden we via deze toertocht bijeen sprokkelen. Nu volgt de volgende uitdaging : eindelijk eens de kaap van 1000 deelnemers overschrijden (vorig jaar 956 deelnemers). Hopelijk helpt het weermannetje ons en kunnen we genieten van lekker MTB-weer.