Welke fietsendrager ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Angelo
Mountainbiker

Welke fietsendrager ?

Post by Angelo »

Ik heb net een trekhaak laten installeren op mijn wagen en wil nu een fietsendrager kopen (voor 2 of eventueel 3 fietsen) en kantelbaar, zodat de koffer openkan.
Ik had mijn oog laten vallen op Thule Euroway, maar bleek uit een aantal reviews dat dit toch niet zo stabiel is als het eruit ziet.
Mottez ziet er op foto ook al niet stabiel uit.

Kunnen jullie mij een bepaald merk/type aanbevelen op basis van jullie ervaring ?

Bedankt.
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Ik heb een Thule Euroway en vind dat hij inderdaad nogal wiebelt als er 2 mountainbikes opstaan.
Ik heb er dan ook voor alle zekerheid, 2 stabilisatie-stangen op gemonteerd. (Ik weet het, ik ben nogal nen voorzichtige :oops:)

Van het kantelsysteem en de fietsbevesteging ben ik daarentegen zeer tevreden.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Wij gebruiken ook de Euroway van Thüle, dat wiebelt er inderdaad lichtjes op los, maar het kan echt geen kwaad hoor, voel je niks van.
Toch al 4 keer met pieken tegen de 150/hr naar Oosternijk mee gesjeesd, maar dat ding geeft geen krimp :wink:
We hebben er wel eentje voor 3 fietsen gekocht, die voor 2 is toch wat smal, het gaat hé, maar teveel plaats heb je nooit, niewaar.
Zutterken
Mountainbiker

Post by Zutterken »

De SPINDER "Falcon" is één van de beste fietsendragers die er momenteel op de markt zijn. Door vele Nederlandse fietsbladen bekroond.
Volledig in alu en met een zeer stevig en gemakkelijk demonteerbaar onderstel. Ik heb er zelf één en ben hier zeer tevreden over.
Kostprijs rond de (2 fietsen) 275€ en (3 fietsen) 340€, niet weinig maar een fietsdrager is nu ook niet direkt een wegwerpprodukt.
Het is natuurlijk allemaal te zien hoe veel je hem van doen hebt!
http://www.fietsendragers.nl/
Angelo
Mountainbiker

Post by Angelo »

Bedankt iedereen voor jullie antwoord.

Ik overweeg idd om de Spinder Falcon RC-3F te kopen ...

Bij Sport44 komt hij op 279,95 euro. Lijkt me best een goede prijs. Of is Sport44 niet te vertrouwen ?
parring
Mountainbiker

Post by parring »

kijk eens bij twinny load, eenvoudig te monteren en scherp van prijs
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

parring wrote:kijk eens bij twinny load, eenvoudig te monteren en scherp van prijs
koop het niet!! (en als je het toch wilt kopen, koop dan aub de mijne :-) ) hierbij monteer je je fietsen op de crank, dit is om problemen vragen... fietsen staan ook véél te los hier op.
Thule is gewoon dé top in auto-accesoires :wink:
Jimpie
Mountainbiker

thule nee dank u

Post by Jimpie »

Heb slechte ervaring met thule.

1 Te duur
2 te zwaar
3 Klemt aan de kader. ( heb hem helemaal aangepast zodat hij nu aan de zadelpen klemt) trekhaak-model euro classic 903 model 2005. Het montage systeem voor op de trekhaak is wel goed.
4 mijn zus een eentje voor op koffer de 2 armen staan te ver uit mekaar dus niet tussen 18 inch frame .Model clip-on9103
5 Voor zo'n merk kan dit werkelijk niet, maar ja de naam wil weer alles zeggen.
6 Het Amerikaanse model T916/197/918 lijkt me wel wat was vorig jaar niet te krijgen in Europa.(klemsysteem voor fiets op de banden)
Kanimanilski
Mountainbiker

Post by Kanimanilski »

Swannie wrote:
parring wrote:kijk eens bij twinny load, eenvoudig te monteren en scherp van prijs
koop het niet!! (en als je het toch wilt kopen, koop dan aub de mijne :-) ) hierbij monteer je je fietsen op de crank, dit is om problemen vragen... fietsen staan ook véél te los hier op.
Thule is gewoon dé top in auto-accesoires :wink:
Wij hebben hier zelf twinny load voor 2 bikes. Crank fietsbevestiging. En ik wil gerust zeggen dat ik het iedere week zonder enig probleem gebruik en dat ik er gerust naar de ardennen mee zou hossen.
parring
Mountainbiker

Post by parring »

twinny is uitgerust met nieuw systeem dit jaar voor de cranckbevestiging, ze stapen zelfs af van de andere, de nieuwe is zelf sluitbaar tegen dieftal, hier een linkje http://www.twinnyload.nl/
Post Reply