tacx flow vervolg

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
flipper
Mountainbiker

tacx flow vervolg

Post by flipper »

ben dan toch maar tacx flow gaan aanschaffen heb er al een paar dagen op getraind ondervind dat na sommige trainingen wat last heb van pijnlijke knieen vooral als ik cad van rond 120 omw heb gehad normaal op weg trap ik 100 a 110 toch zo geen groot verschil dacht ik na kracht training heb ik er minder of bijna geen last van heeft iemand hier ook last of geen last mee
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Met leestekens en hoofdletters zouden we er misschien iets van begrijpen...
flipper
Mountainbiker

Post by flipper »

Sorry wist niet dat het zo gevoelig lag.
Als ge alle tekens en comma nodig zijn zeg het dan maar dan houd ik daar rekening mee.
Maar daarmee heb ik nog steeds geen bruikbare tip of antwoordt
Dus aanschaf tacx flow .
Het probleem is het volgende,dat ik last krijg in mijn linkerknie na een trap tempo training .Deze houdt nammelijk in dat er redelijke hoge cadans 110 a 120 omw .
De cadans die ik meestal op de weg fiets is 100 a 110 omw,dus niet zo veel verschil dacht ik .
Maar ik heb er minder last van na een kracht training heb ik er minder last van,hier blijft de cadans rond 110 omw .
bravho
Mountainbiker

Post by bravho »

Trainen op rollen zou iets meer belastend zijn voor pezen en gewrichten dan gewone buitentrainingen. Dit is ook één van de redenen waarom men mij heeft aangeraden niet al te lang op de rollen te rijden.
vaast
Mountainbiker

Re: tacx flow vervolg

Post by vaast »

in antwoord op uw vraag:
flipper wrote:... heeft iemand hier ook last of geen last mee
waarschijnlijk iedereen! :drunk:
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

buiten op de weg zal je de benen af en toe stilhouden (bocht, kruispunt ...) terwijl je op de tacx gewoon blijft trappen. 120 omwentelingen zijn wel heel veel vind ik, hou je dit lang vol ???
ward
Mountainbiker

Post by ward »

zo'n groot aantal omwentelingen is een kwestie van gewoonte. en doordat je je benen nooit stilhoud/t/dt(schrap wat niet past) ligt de cadans automatisch hoger maar pijnlijke knieën heb k nog ni gehad. ik heb tacx T1420 Cycleforce one. K weet ni of da de pijn van de rollen afhangt.
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

deleted message
Last edited by Griffon on Wed 07 Jul 2010 23:52, edited 1 time in total.
flipper
Mountainbiker

Post by flipper »

Alle bedankt in elk geval zal er eens op letten .
Maar de tijd die ik op de rollen doorbreng is ongeveer 45 tot 60 min zeker nooit meer dan een uur.
Met opwarming meegerekend.
De snelspanner die er bij geleverd is toch iets ronder aan de uiteinde zodat hij niet loskomt als je stevig op de pedalen staat.
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Griffon wrote:ik heb mij vandaag een Tacx Basic aangeschaft, tijdens het monteren van het toestel vroeg ik me af of het wel echt nodig is, om die snelsluiter van het achterwiel te vervangen door de meegeleverde tacx snelsluiter.
Ja, die is nodig... omdat elk merk snelspanner er anders uitziet, hebben ze er zelf eentje gemaakt dat perfect past... Er zijn er van andere merken die ook wel zullen werken, maar daar zou ik mij niet aan wagen...

Zou geen frame naar de kloten willen helpen om... ja... om wat feitelijk? Zie niet in wat ge ermee uitspaart door dat ding niet te monteren... duurt 30 seconden of zo om te vervangen... en ge kunt er ook mee fietsen...
Post Reply