Wie rijdt er bij een club?

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Post Reply
Gert
Mountainbiker

Post by Gert »

Nu we al weten van waar iedereen zoal is zou ik graag willen weten of er hier veel volk bij een club rijdt. Misschien in competitie of enkel amateur gezelschap. Ikzelf rij bij een club uit Dessel, MTBC De Campina. Hou het niet voor jezelf en laat het ons weten.
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Nope geen club voor mij ...

Eric
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Ikzelf maak deel uit van de mtbclub "The Bikers" uit Merchtem.
Zandbijterke
Mountainbiker

Post by Zandbijterke »

MBC Mc Chouffe uit Middelkerke en Neverest uit Oostduinkerke zijn de clubs waar ik deel vanuit maak. Eric B, al eens nagedacht wat er gebeurt als je een ongelukje tegenkomt als je aan het fietsen bent? Ik bedoel maar, zo'n clubverzekering is meestal wel goedkoper dan uw eigen verzekering plus dat je bij sommige clubs extra voordelen krijgt!
Guest

Post by Guest »

Zandbijterke, ik heb ook geen club, maar als je een vergunning hebt bij den belgischen bond zit daar wel een verzekering in 24uur per dag....wedstrijden, trainingen, maakt ni uit
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

ik zit niet bij een club
wat de verzekering betreft is zeker niet alles duidelijk, op 2 punten dien je goed verzekerd te zijn : schade aan derden, en je eigen schade.
1. schade aan derden
Normaal gezien valt dit onder een polis 'familiale' (privéleven) én onder de meeste polissen van de clubs en organisatoren. Mits waarschijnlijke een kleine vrijstelling die je zelf moet ophoesten. (100 tot 150 euro)
2. eigen schade
-Schade aan je fiets is nooit verzekerd tenzij je hiervoor een speciale uitzonderlijke verzekering afsluit.
-Lichamelijke schade (medische kosten, loonverlies, blijvende invaliditeit) zou moeten verzekerd zijn door je club of de organisator. Dit is echter niet altijd het geval of de verzekerde bedragen zijn zeeeeeer laag. (bvb. 1000 euro medische kosten : met enig operatiewerk is dit direct opgesoupeerd)
-Geen paniek voor de loontrekkenden (arbeidscontract) onder ons worden meeste medische kosten door de mutualiteit terugbetaald en val je ook voor je uitkering terug op de mutualiteit.
-Voor de zelfstandigen onder ons : een beetje verstandige zelfstandige zou toch een inkomensverzekering én medische kosten verzekering dienen te hebben.
-Indien je blijvende invaliditeit oploopt, blijft dit het gevaarlijkste punt : indien je privéverzekering dit niet fatsoenlijk dekt, dan ben je de pineut.
- Als je als biker het 'geluk' hebt door een voertuig 'beschadigd' te worden, dan geniet je van de integrale schadeloosstelling van je lichamelijke schade door de verzekering van dit voertuig ongeacht of je in fout bent of niet.

Dus controleer maar eens de verzekering van je club of de organisator op deze punten....
Sorry voor de 'technische uitleg' (beroepsmisvorming)

Greetz,

Frank
newbikee
Mountainbiker

Post by newbikee »

Geen club voor mij... allez, nog niet. Ben wel van plan om mij (ooit) eens aan te sluiten.
Wat doen jullie eigenlijk in zo'n club? En is dit ook voor vrouwen? Hoeveel ervaring heb je nodig om mee te doen? Kunnen jullie me hierop een antwoord geven?

Groetjes.
Zandbijterke
Mountainbiker

Post by Zandbijterke »

Op 2002-08-20 12:45, schreef newbikee:
Wat doen jullie eigenlijk in zo'n club?
Mountainbiken ! ! !
CRAZY D
Mountainbiker

Post by CRAZY D »

Image

Ben geen lid van club, sponser wel club van mijn vader. Da maakt mij zo'n beetje automatisch lid hé :lol:
chuck
Mountainbiker

Post by chuck »

untedbikers uit diest. en alleen is maar alleen. in een club vind je altijd wel iemand om samen mee te rijden door de week of 's zondags. er wordt weinig van je verwacht, enkel wat hulp bij een toertocht, en je krijgt er heel wat voor terug. verzekering aan gunsttarief, kleding ,een hoop vrienden en een gevarieerd programma (als je bij een goeie club zit toch)
greetz, chuck
Post Reply