levensduur vanKCNC 12-27 cassette

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Post Reply
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

levensduur vanKCNC 12-27 cassette

Post by franco »

Heeft er iemand enig idee hoe lang een KCNC 12-27 cassette mee gaat. Ik zou deze willen monteren op mijn thompson, maar heb schrik dat ik er niet meer dan 500km zou mee doen. Ik rijd met die fiets meestal in Belgie rond en meestal offroad, maar rijd toch zo weinig mogelijk in echt slechte weersomstandigheden(lees veel modder), dan gebruik ik wel een andere fiets.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Ik hoop dat die dingen toch een km of 1000 a 1500 meegaan. Maar er zal heel veel afhangen van rijstijl, onderhoud en plaats waar je fiets.
Ik heb er ook eentje gekocht. Die dingen zijn niet goedkoop, dus hopen dat het ff meegaat. #-o
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Op weightweenies sprak er iemand van dat hij na een tiental ritten in droge omstandigheden de boel toch al kon vervangen #-o
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Mijn eerste cassette heeft het +/-1500km uitgehouden. Toen bleef de ketting regelmatig achter de kranskes hangen. Vijlen was een optie, maar ik rijd er niet meer mee. Ik heb er enkel nog een nieuwe liggen voor foto's :roll:

Edit: Ik rij wel 2x9
Abacadabra
Mountainbiker

Post by Abacadabra »

Heb er een op mijn racefiets die al iets van 1000 km meegaat en nog bijna als nieuw is. Schat in dat deze zeker 5000 km mee zal gaan. Nu ben ik wel een mooiweerfietser. Heb begrepen van iemand die hem op de MTB gebruikt dat daar de levensduur duidelijk korter is. Maar met schone ketting echt geen enkel probleem.
sfekke
Mountainbiker

kcnc

Post by sfekke »

Kan je 1 ding vertellen ,koop dit niet!!!heb er 2 tegelijk aangekocht omdat ik ook nogal graag nieuwtjes probeer en het is echt super rommel en dan nog redelijk ewa geld ook.(voor op de foto of aan den haak te hangen of te wegen geen probleem).Maar zet geen al te veel kracht op de pedalen of de tandjes breken 1 voor 1 af!!!!Super miskoop!!!!!
Wilde dat je dit even gewoon moest weten.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

voor op de foto of aan den haak te hangen of te wegen geen probleem
Dat zou nog eens erg zijn... #-o
fuel
Mountainbiker

Re: kcnc

Post by fuel »

sfekke wrote:Kan je 1 ding vertellen ,koop dit niet!!!heb er 2 tegelijk aangekocht omdat ik ook nogal graag nieuwtjes probeer en het is echt super rommel en dan nog redelijk ewa geld ook.(voor op de foto of aan den haak te hangen of te wegen geen probleem).Maar zet geen al te veel kracht op de pedalen of de tandjes breken 1 voor 1 af!!!!Super miskoop!!!!!
Wilde dat je dit even gewoon moest weten.
De cassette is inderdaad niet geschikt voor MTB maar op de racefiets kan je er aardig wat km mee rijden zonder problemen.
Post Reply