01/12/2007 Maasmechelen, Eisden (Nieuw Patroplein)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Johnny de Wit
Mountainbiker

01/12/2007 Maasmechelen, Eisden (Nieuw Patroplein)

Post by Johnny de Wit »

ZATERDAG 1 december 2007
"1ste EUREGIO BIKE CLASSIC"
Voorheen 12de Mountainbiketocht “Dc Toekomst”(VTT-ATB)
voorheen te Rekem, nu te Maasmechelen Village
Start: van 11h30 tot 14h30
lnschrijvinq: 3 Euro all in
Organisatie: MTB Rekem i.s.m. Fiets-promo.
Parcoursbouwers: adviezen van mountainbikekampioenen Filip Meirhaeghe en Roel Paulissen
Info: Borghoms Guy (0032)(O)89/718945
(zie ook kalender Fiets-Promo (B)
e-mail: dtbj@yucom.be of internet: www.detoekomstrekem.be
Recreatieve veldtoertocht met hellingen in een bosrijke omgeving.
NIEUWE vertrekplaats: Gemeentelijk sportpark, Kolenmijn Limburg-Maaslaan 2, 3630 Maasmechelen
verbeterd parcours: afstanden: keuze uit 24 – 34 – 44 of 55 km.
- exclusieve mogelijkheid tot het beklimmen van drie mijnterrills (mijnhellingen tot 30% stijgingspercentage) voor de afstanden 44 en 55 km.
- gratis (bier)consumptie bij het einde van de tocht!
Nieuws over het verloop van onze vorige tocht!
956 deelnemers kwamen aan de start!
• Bekende renners namen weer deel: Tom Boonen, Kevin Hulsmans, Johan Vansummeren, Wilfried Cretskens, Gerben Löwik (Nl), Pieter Weening (Nl), Bram Tankink (Nl), Mark Lotz (Nl), Karsten Kroon (Nl), Wim de Vocht, e.a.
• Belgisch kampioen Hilde Quintens
• Nationaal bondscoach Carlo Bomans

raadpleeg http://www.detoekomstrekem.be/mtb/homemtb.htm voor meer informatie. (er zit een foutje in de flyer file, maar er wordt aan gewerkt)

Het parkoer is gedeeltelijk gewijzigd TOV vorig jaar omwille van veranderde plannen van BOS en Groen, maar een echt probleem is dat niet. OK enkele stukken vallen weg, maar er komen weer andere stukken voor in de plaats, waaronder de 3 mijnterrils. Een ander voordeel is dat er daardoor minder asfalt is omdat de vertrekplaats veel dichter bij het 'bos' ligt dan de oude vertrekplaats. Na de start is er wat asfalt tot aan het bos, maar dat is ideaal om wat op te warmen, want het is echt wel een zwaar parkoer als ge de 44 of 55 Km afstand neemt. De 3 terrils liggen bijna op het einde vd tocht, dus het is echt wel voor goed getrainde bikers, MAAR men kan de terrils links laten liggen als het echt niet meer gaat, een omleiding is voorzien... maar dat doet pijn aan de ziel he!
En vooral, neem uw vrouwen mee!! Liefst om te biken, maar anders om lekker te shoppen in MAASMECHELEN VILLAGE. The village en Velocity zijn vlakbij. Aan Velocity ligt ook de symbolische finish van de tocht en hier kan ook elke biker genieten van zijn gratis pint! Verder is er ook nog een tombola met als hoofdprijs een Tacx elite van 399€.
Enkele leden vd club zijn al 2 weken aan het verkennen om de tocht tot in de puntjes te kennen omwille van de wijzigingen. Ik ben gisteren mee gaan rijden en ik was kapot!!! Er lag hier en daar wat modder, maar daar zijn douches voor, maar het was echt FUN! Vooral de terrils op het einde vd tocht gaan pijn doen, maar afzien kan ook tof zijn!! Ik zou zeggen, kom het zelf even bekijken en rijden op Zaterdag 1 december!

extra info en routebeschijving : http://www.detoekomstrekem.be/mtb/info.pdf
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Ik ben zeer zeker van de partij :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Ken de omgeving en de terrils ook zeer goed en het word 1 van de beste tochtjes van Limburg dat kan ik nu al garanderen . Dus see you there op 1 December . :wink: :wink: :wink:
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

heb de tt van rekem 3 jaar geleden gereden, vond het toen de beste van het jaar!!
Helaas de vorige 2 edities niet kunnen rijden wegens sinterklaasfeest v/h werk :( :( :( .
Heb het dit jaar wederom aan mijn broek #-o #-o
Daarom mijn vraag; bestaat er geen mogelijkheid vroeger te vertrekken bv 10u00 ??? misschien kan ik dan het vrouwtje overtuigen om eerst ff een toertje te rijden alvorens de kinders te plezieren.
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

Remmenlos wrote:Ik ben zeer zeker van de partij :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Ken de omgeving en de terrils ook zeer goed en het word 1 van de beste tochtjes van Limburg dat kan ik nu al garanderen . Dus see you there op 1 December . :wink: :wink: :wink:
zijn dit de terrils van de maasvallei?
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Ghost-biker wrote:Daarom mijn vraag; bestaat er geen mogelijkheid vroeger te vertrekken bv 10u00 ??? misschien kan ik dan het vrouwtje overtuigen om eerst ff een toertje te rijden alvorens de kinders te plezieren.
Officieel mag het niet, maar elk jaar zijn er mensen die te vroeg vertrekken. Het kan wel zijn dat er nog geen bevoorrading is of hier en daar een pijl afgetrokken is omdat de opbouw vd bevoorrading en de hercontrole van het parkoer nog bezig is... Maar ..... ge zult niet de enige zijn.
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Ghost-biker wrote:
Remmenlos wrote:Ik ben zeer zeker van de partij :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
zijn dit de terrils van de maasvallei?
Yep, zo veel terrils liggen hier niet en Genk is te ver om ook in het parkoer op te nemen.. met een marathon zou het kunnen, maar met 55km parkoer ligt Genk te ver.... en voor de rest weet ik geen terrils meer liggen. Er moet vroeger een steenkoolmijn geweest zijn om terrils te hebben he. Buiten Eisden, Winterslag, Zwartberg, Beringen en Zolder weet ik geen mijnen meer....Het is ook al zo lang geleden dat die mijnen dichtgingen......
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Waterschei!!?
Biker_01
Mountainbiker

Post by Biker_01 »

Het zijn de terrils van Eisden voor alle duidelijkheid.
Buiten de terrils zijn er nog enkele mooie klimmetjes bij.
Als de organizatie kenners zijn kan dit een van de mooiste van vlaanderen worden.
Enkele opmerkingen voor de organizatie:
Op een zondag laten doorgaan, vertrek uur vroeger, meer reklame, etc... wat fotos in dit forum zou moeten kunnen want zijn foto genoeg te vinden van de buurt. en met maasmechelen village achter je zou er meschien wel een reklame spot op TV kunnen. Hebben ze toch ook gedaan toen men de Eddy Merkx route voorstelden. een afwijkende route voor diegene die de terills niet willen doen (tezwaar of te moe) en meschien een stukje op de route van de free ride / downhill dan hebben die jongens er ook wat aan want nu weet bijna niemmand dat dit er ook is in die buurt.
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Hoe laat is de start weer? :roll: :evil:

Zaterdag 1december 2007 : 12de Mountainbiketocht “Dc Toekomst”(VTT-ATB)
voorheen te Rekem, nu te Maasmechelen Village
Start: van 12h30 tot 14h30
lnschrijvinq: 3 Euro all in
petruske
Mountainbiker

Post by petruske »

wat noem je vlakbij (maasmechelen village) zodat ik eventueel vrouwke kan mee brengen is het te voet goed te doen of moet ze auto nemen voor daar heen te gaan
groetjes
Post Reply