Ik ben op zoek naar een camelbak voor niet al te grote tochten te gaan doen! Weet da het mss dom is om er daarvoor ene te kopen maar ik en drinkbus da akkedeert ni!!
Het hoeft geen al te grote te zijn, het zou enkel enkele extra vakjes moete hebbe voor al mijn spulle!!
Heb al enkele schoon gezien ma zijn er nog vrouwe die er ervaring mee hebbe?
het hangt vooral af van je lichaamsbouw
als je een vrij groot bovenlichaam hebt kun je makkelijk een herenmodel gebruiken
indien je bovenlichaam wat korter is ben je beter af met een model voor vrouwen
dit omdat deze wat minder lang in de lengte zijn en zo minder storend zijn
ikzelf gebruik al jaren (als man) een camelback
eerst jaren een mule gehad en de laatste twee jaar een blowfish
ik heb ook nog een van deuter die zijn ook heel goed
mijn advies is wacht tot met expo velo en ga daar eens kijken naar de verschillende modelen
daar kun je ze dan een op je rug zetten kwestie gevoel weet je dan snel een stuk meer
hopelijk ben je er wat mee
grz
Gert
Heb ook vrouwenmodel, daystar denk ik (is al enkele jaren oud). Die van mij is relatief groot, maar gebruik hem ook voor langere tochten/ reizen en soms ook als ik ga wandelen. Der zit fietsgerief in (band, lichters, plakmateriaal, zo een setje met inbussleutels etc, pomp), gsm, sleutels, portefeuille, regenjas dikwijls. Soms extra wanten, extra truitje, extra eten. Kunnen ook pijltjes in als ik die van onze tocht ga checken.... Is dus redelijk groot, maar ik heb liever wat te veel bij dan te weinig en vind het comfortabel dat je dingen kan uitspelen of extra meenemen zonder constant te moeten denken hoe je dat kan doen.
Verschil tussen mannen en vrouwenmodel zit hem in de cut van de rug en van de banden. Ik vind hem persoonlijk beter aansluiten dan de mannenversie (ben niet groot en de banden zijn ook anders van vorm aan je borsten, zodat dat beter past) - maar denk dat je gewoon best eens zelf past.
Hallo
ik ben nieuw hier
en pas beginne fietsen met de mtb...
ik vraag me af of het makkelijk is om met een camelback te rijden?
ik heb wat problemen met men drinkenbus, het gaat niet zo goed..
kan iemand me wat uitleg geven?