02/11/07 Gruitrode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
biker67
Mountainbiker

02/11/07 Gruitrode

Post by biker67 »

Heeft iemand hier meer inlichtingen over naar het schijnt is dit een inrichting van de powerbikers uit Bocholt die vroeger in Opitter zaten
Gf biker
Mountainbiker

Re: 02/11/07 Gruitrode

Post by Gf biker »

biker67 wrote:Heeft iemand hier meer inlichtingen over naar het schijnt is dit een inrichting van de powerbikers uit Bocholt die vroeger in Opitter zaten

Klopt is een organitatie van de powerbikers uit Bocholt. Deze tocht komt er ter vervanging van de tocht in Bocholt. :wink:
xtremebiker
Mountainbiker

Post by xtremebiker »

dus zal niet veel verschillen met de tocht van Opitter of Meeuwen zelfs Neeroeteen dat ligt daar op een zakdoek bijeen he . Van al die tochten een stukje en je hebt een mooie nieuwe tocht
Josss
Mountainbiker

Post by Josss »

ik had pas volgende week dit item over Gruitrode willen openen , maar Biker 67 is mij voor geweest:

hier wat info:
de organisator: MTB The Powerbikers uit Bocholt
startplaats : voetbalterrein NEVOK te Gruitrode , Groenstraat
starten tussen 08.30 en 11.00 u
inschrijving : 3 € ( - 15 jarigen: 1,5 €)
afstanden: 10,27,40,55 km
de tocht : voorheen inderdaad de gekende tocht van Opitter doch de startplaats ligt nu 4 km verder te Gruitrode (Neerglabbeek),(betere accomodatie aan het voetbalterrein van Nevok - Volg vanaf het rondpunt te Gruitrode de helgele stickers MTB-tocht))

het parcours :door de nieuwe startplaats zal het parcours beduidend anders zijn ( en nog mooier ) dan te Opitter
- Kidstoer ( 10 km) ; vlak en volledig onverhard
- 27 km : Bijna volledig onverhard, licht heuvelachtig, zeer afwisselend parcours door het gruitroderbos, rond den Oudsberg, de rand van Bergerven
-40 km : Bijna volledig onverhard, zoals de 27 km maar extra lus door de heuveltjes van bergerven (Neeroeteren)
55 km: Bijna volledig onverhard, zoals de 40 km maar extra lus naar de heuveltjes en wedstrijdparcours van Opitter.
Kortom: een zeer afwisselend heuvelachtig parcours met her en der singeltracks en technische stroken, af en toe wat losse zand en zeer, zeer bosrijk.

uitgebreide bevoorrading, bewaakte fietsenstalling, douches, grote parking, ruime kantine en een leuk aandenken voor iedereen.
See you !
Josss
Mountainbiker

Post by Josss »

vandaag met een aantal clubleden de 40 km verkend: effenaf prachtig mountainbike parcours : mijn hoogtemeter gaf 340 hoogtemeters aan.
Volgende week de ganse tocht ( 55 km) verkennen : benieuwd naar deze hoogtemeters.
Josss
Mountainbiker

Post by Josss »

Kon niet aan de verleiding weerstaan om vandaag al -gezien het goede weer- de volledige toer te doen.
Zodoende een halve dag verlof genomen en weg was ik .
aantal kilometers : 55 km en 500 m
hoogteverschil: 480 m
Ik heb genoten van de herfstgeuren en kleuren.
AVS : 18 km/uur.
kdi
Mountainbiker

Post by kdi »

Volgens de kalender is er een maand later op 30 december terug een tocht in Gruitrode, door dezelfde club op dezelfde plaats. Is dat dan terug dezelfde tocht ?? #-o
Josss
Mountainbiker

Post by Josss »

Kdi :
Wie op 2/11 de 55 km rijdt , zal op 30/12 nagenoeg hetzelfde parcours rijden : Ik ben er wel van overtuigd dat hij / of zij dit met alle plezier zal doen.
Wie op 2/11 de 27 km of de 41 km rijdt , krijgt op 30/12 een grotendeels ander parcours vermits zij dan op de bijkomende lus van 16 km rijden dewelke op 2/11 enkel voorzien is voor de 55 km.
groetjes.
woozzy55
Mountainbiker

02/11/2007 tt gruitrode

Post by woozzy55 »

Iemand meer info over deze tt.
wij doen normaal altijd maar de 40 km , maar wij (mijn zoon en ik) zouden hier de 55 km eens willen proberen.
zwaar parcours ? sterk heuvelachtig ? is deze tt te vergelijken met het parcours van de tt van opoeteren ?
Gf biker
Mountainbiker

Re: 02/11/2007 tt gruitrode

Post by Gf biker »

woozzy55 wrote:Iemand meer info over deze tt.
wij doen normaal altijd maar de 40 km , maar wij (mijn zoon en ik) zouden hier de 55 km eens willen proberen.
zwaar parcours ? sterk heuvelachtig ? is deze tt te vergelijken met het parcours van de tt van opoeteren ?

Ja #-o in t'vervolg eens tegoei kijken of er nog geen topic bestaat :roll: :wink:
Post Reply