http://www.bikers.be/newsDetail.asp?newsID=630
De eerste graafwerken voor de toekomstige 4X piste in Houffalize werden afgelopen dinsdag gestart. De piste zal achter de brandweerkazerne worden aangelegd.
Op 19 en 20 april 2008 zal er opnieuw een manche van de UCI Wereldbeker cross-country georganiseerd worden in Houffalize. In de marge van deze wedstrijd zou de organisatie op zaterdag-avond een 4X wedstrijd willen organiseren. Phil Saxena, die o.a. de 4X piste van Fort William ontwierp en daarnaast bij de UCI optreedt als raadgever bij het goedkeuren van de pistes, is reeds een kijkje komen nemen.
(foto's: Emile Grandjean)
4x in houffalize
Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
- FantaDHrider
- Mountainbiker
Post by FantaDHrider »
Zonde van al die bomen,was mooier geweest als ze dat door het bos deden inplv veel bomen kappenmtb arno wrote:ze doen in belgie weer is een minimum moeite voor de niet xc mountainbikeen tis blijkbaar weer niet goed.
man man, er worden voor veel dommere zaken bomen afgemaakt
ik zeur niet, en weet ook wel dat zowat niemand hier aan 4x doet (wat niet is kan nog komen zeg ik), maar die bomen waran al lang gekapt voor die 4x track er ging komen.
ik heb ook veel liever dat er geen bomen gekapt worden, ik had liever een supertechnische singletrack tussen de bomen gehad
wie de laatste jaren, zeg wel jaren , naar houffa afzakt weet wel dat er al lang stukken gekapt bos braak liggen.
@trekrules: op dp ben je anders wel positief over die piste

ik heb ook veel liever dat er geen bomen gekapt worden, ik had liever een supertechnische singletrack tussen de bomen gehad
wie de laatste jaren, zeg wel jaren , naar houffa afzakt weet wel dat er al lang stukken gekapt bos braak liggen.
@trekrules: op dp ben je anders wel positief over die piste
- FantaDHrider
- Mountainbiker
Post by FantaDHrider »
Tuurlijk ben ik positief over de piste,maar om daar nou een mooi bos voor te kappen vindt ik dom.Maar goed wat gedaan is kun je niet meer terug keren.Alleen oogt de pist zo lelijk.Ik hoop dat het wat moois wordt.mtb arno wrote:@trekrules: op dp ben je anders wel positief over die piste![]()
Stukken (naald)bos in staatsbezit waarvan de begroeiing weinig waarde heeft worden kaalgekapt of uitgedund en herbeplant met loofbomen. Ook privé eigenaars worden door o.a. subsidies aangespoord dit te doen. Dat is modern bosbeheer hé. Als die bossen dan nog eens aantrekkenlijk gemaakt worden voor wandelaars en mtb'ers; het kan maar zo positief zijn.
- FantaDHrider
- Mountainbiker