Hoi,
Ben al tijd aan het oefenen om wheely te rijden (lukt nog maar 2 meter) en een bunnyhop (lukt nog niet echt)
Onlangs heb ik een ferme enduro bike (Lapierre X control 513) bijgekocht maar ik heb de indruk dat Wheely's maken en je voorwiel van de grond tillen beter gaat met een hardtail bike.
Alhoewel ik heb horen zeggen dat fully's gemakkelijker zijn om wheely's te maken of ligt dat aan de geometrie van de fiets ?
wheely maken met fully of hardtail
Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
- StainlessStyles
- Mountainbiker
Re: wheely maken met fully of hardtail
Post by StainlessStyles »
De geometrie kan zeker invloed hebben op het maken van een wheelie maar als je de wheelie eenmaal kan zul je merken dat je het met bijna iedere fiets kan, ik weet niet of je op je Lappierre X je zadel hoog hebt staan maar is dit wel het geval zet je zadel dan helemaal laag, dit zal het al een stuk makkelijker maken met trekken aan je stuur en weerstand geven met trappen om je voorwiel omhoog te krijgen. Maar het belangrijste is toch wel het verdelen van je gewicht en balanseren, als je dit niet onder de knie krijgt kun je trekken en trappen zoveel je wil, maar dan zal het niet lukken waarschijnlijk,Grietje wrote:Hoi,
Ben al tijd aan het oefenen om wheely te rijden (lukt nog maar 2 meter) en een bunnyhop (lukt nog niet echt)
Onlangs heb ik een ferme enduro bike (Lapierre X control 513) bijgekocht maar ik heb de indruk dat Wheely's maken en je voorwiel van de grond tillen beter gaat met een hardtail bike.
Alhoewel ik heb horen zeggen dat fully's gemakkelijker zijn om wheely's te maken of ligt dat aan de geometrie van de fiets ?
Er bestaat ook de MANUAL dit is ook een wheelie alleen doet men dit tijdens het rijden, men trekt aan het stuur en zoekt het evenwicht op het achterwiel(lichaamsgewicht verdelen) als je dit gedaan hebt rol/rij je op je achterwiel en maak je gebruik van de snelheid die je hebt zonder bij te trappen, heb je het gevoel dat je te ver achterover gaat
succes met oefenen
- Kayser Söze
- Mountainbiker
Post by Kayser Söze »
Als je het kan, kan je dat met elke fiets ...
wel niet op de jhonnymuziek letten ...
wel niet op de jhonnymuziek letten ...
-
illuminatastigmata
- Mountainbiker
Post by illuminatastigmata »
Kayser Söze wrote:Als je het kan, kan je dat met elke fiets ...
wel niet op de jhonnymuziek letten ...![]()
Dikke vette L.O.L.!!!!!!
Vooral die stadsfiets,die doet de deur dicht!!!!