Ik zou wel eens een 29er willen proberen. Het frame moet liefst licht zijn, al wil ik als het titanium is niet op elke gram kijken (enkel voor titanium wil ik m'n gewichtsobsessie nog even vergeten). Framesuggesties?
Maar wat me nog meer bezig houdt: de vork. Wat is een lichte verende voorvork voor een 29-inch? En nóg belangrijker: wat is een lichte vaste vork voor zo'n fiets?
29er: licht frame + vork
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
-
C a s r a n
- Mountainbiker
-
C a s r a n
- Mountainbiker
Post by C a s r a n »
cavani wrote:Licht verende vork German A 28 ,lichte vaste vork Pace.Licht frame Gary Fisher Superfly 2008 (is wel carbon) of Orbea Alma.
Thx.
Die frames zijn nu niet hetgeen ik gedroomd had om mee te rijden... Maar die Pace vork, die RC29, kan je die ook eenvoudig voor (lichte) V-brakes monteren?
Zou er trouwens geen cyclocross voorvork in zo'n 29er passen? Dan weet ik best wel keuze te over...
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Licht, titanium en 29":
Het forum is te klein voor deze lijst, want alle custombouwers doen 29 inchers, hoe exotisch wil je gaan?
Litespeed of Seven te gewoon?
Black sheep, Eriksen, Steve Potts.....ze maken allemaal erg vette 29'ers.
Licht en prijsbewust is het scandiummodel van Salsa en Niner, en die zijn erg mooi.
Het forum is te klein voor deze lijst, want alle custombouwers doen 29 inchers, hoe exotisch wil je gaan?
Litespeed of Seven te gewoon?
Black sheep, Eriksen, Steve Potts.....ze maken allemaal erg vette 29'ers.
Licht en prijsbewust is het scandiummodel van Salsa en Niner, en die zijn erg mooi.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker