En wat is het best voor XC gebruik met 160mm schijven?
Dot 4 of 5.1?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Cherub
- Mountainbiker
Dit is zoals bij remvloeistof van de wagens. Bij remvloeistof wordt de kwaliteit aangeduid door de letters DOT gevolgd door een cijfer. Hoe hoger dit cijfer, des te beter de kwaliteit, d.w.z. dat de remvloeistof aan nog meer eisen voldoet dan een remvloeistof met een lager DOT-cijfer.
Dot 3 en 4 mag je gewoon mengen, dot 5 absoluut niet. Dot 5 is op synthetische basis, en laat zich niet mengen met de andere soorten. Zou je toch willen overstappen op dot 5, dan moet je dus je remsysteem heel goed doorspoelen om alle oude dot 3 of 4 te verwijderen. Dot5 in een Dot4 remsysteem lijdt tot corrosie van de rubber onderdelen: niet doen dus.
Een hele boterham maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Dot 3 en 4 mag je gewoon mengen, dot 5 absoluut niet. Dot 5 is op synthetische basis, en laat zich niet mengen met de andere soorten. Zou je toch willen overstappen op dot 5, dan moet je dus je remsysteem heel goed doorspoelen om alle oude dot 3 of 4 te verwijderen. Dot5 in een Dot4 remsysteem lijdt tot corrosie van de rubber onderdelen: niet doen dus.
Een hele boterham maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Dot 4 hebben we hier in de garage, kost 11.26 €/L (verkoopprijs excl. BTW) Dot 5.1 hebben we nietnebraz M/29j. wrote:Zal hier ook maar mijn vraag plaatsen terwijl we daarover bezig zijn.
Ik rij met DOT 5.1 olie. Kan je deze gewoon in een autogarage krijgen aan een schappelijke prijs?
Last edited by Swannie on Wed 08 Aug 2007 13:14, edited 2 times in total.
normaalgezien kun je dat wel makkelijk vinden in autoshop of motorzaak.nebraz M/29j. wrote:Zal hier ook maar mijn vraag plaatsen terwijl we daarover bezig zijn.
Ik rij met DOT 5.1 olie. Kan je deze gewoon in een autogarage krijgen aan een schappelijke prijs?
en bij een goede fietsboer ooknatuurlijk.