kniepijn en pijn bovenbenen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
smetje 5
Mountainbiker

kniepijn en pijn bovenbenen

Post by smetje 5 »

sedert een paar weken ben ik veel last beginnen krijgen in mijn bovenbenen het was zo als je over die quadriceps voelde en wat duwde dat deze enorm gespannen stonden en pijn deden.
heb nu al verschillende dingen geprobeerd zadelstand enz ... ben vroeger zelfs bij bullen geweest en mijn zadel staat op goede hoogte, al rijd ik nu al een week of twee zeer rustig harstslag 140 toch geraak ik die pijn nie kwijt (melkzuur)?, als ik neerzit op mijn fiets voel ik hier niets van , moet ik een brug over rijden en sta ik recht op mijn trappers voel ik die pijn aan voorkant bovenbenen terug hoe langer ik zelfs recht sta op mijn trappers hoe meer ik voel dat ik een beetje door mijn benen begin te zakken gelijk geen kracht om er recht te blijven op staan , voel mijn bovenbenen ook als ik een trap om moet , heb zelfs deze week al zittend nog de koppenberg opgereden niets van last nadien, vandaag een brug of drie over de autostrade en kheb last?
ook heb ik wat last als ik een tijdje op een stoel zit met geplooide benen aan beide knieen voelt als een druk tot ik mijn benen strek .
wat ik ook raar vind als ik zoals ik nu de laatste week 2*4km gelopen heb voel ik hier ook helemaal niets van
alvast bedankt voor enige reakties grt smetje5
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

Rusten.
jakke2k
Mountainbiker

Re: kniepijn en pijn bovenbenen

Post by jakke2k »

smetje 5 wrote:sedert een paar weken ben ik veel last beginnen krijgen in mijn bovenbenen het was zo als je over die quadriceps voelde en wat duwde dat deze enorm gespannen stonden en pijn deden.
Ik denk dat je zelf de oplossing al aangeeft: stretchen! 2-3 keer per dag, en langer dan 2 dagen.
Rustig losrijden, zo vlak mogelijk, lage hartslag, veel omwentelingen.

Ik verwacht dat je na een goeie week toch wel al verbetering zou moeten merken.
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Hartslag 140 is nu ook niet bepaald rustig.
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Magnesium tekort ???

Ik heb da ook eens gehad , constant zeer benen
smetje 5
Mountainbiker

Post by smetje 5 »

heb al een tijdje magnesium genomen en stretchen doe ik ook.
hartslag 140 is toch wel heel rustig , ben nog maar 28
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

smetje 5 wrote:heb al een tijdje magnesium genomen en stretchen doe ik ook.
Ik ben er 26, en als ik ga losrijden rijd ik aan 100-110 hartslag, toch al wel een groot verschil ;-).

Beetje rustiger rijden, blijven stretchen en zwaardere inspanningen vermijden. Ik zou bvb dus ook een tijdje niet lopen. Als je na een dikke week geen beterschap merkt misschien toch ns een sportdok opzoeken.
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ik ben maar 30 en rijd toertochten met een gemiddelde van 136.

140 is geen recuperatie training. Bij die hartslag ben je je spieren nog serieus aan het vermoeien.
smetje 5
Mountainbiker

Post by smetje 5 »

jakke2k wrote:
Ik ben er 26, en als ik ga losrijden rijd ik aan 100-110 hartslag, toch al wel een groot verschil ;-).

Beetje rustiger rijden, blijven stretchen en zwaardere inspanningen vermijden. Ik zou bvb dus ook een tijdje niet lopen. Als je na een dikke week geen beterschap merkt misschien toch ns een sportdok opzoeken.
bedankt voor jullie info!! als ge aan 100 110 hartslag rijdt dan rijdt ge toch wel heel traag of nie? als ik met de koersfiets aan hartslag 140 rijd dan haal ik gemiddeld zo 29 a 30 km/u, maar als 100 110 beter is om los te rijden geen probleem zulle!!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

je zou eens een bloedanalyze kunnen laten doen. Wel een vragen voor sportonderzoek (deze zijn veel diepgaander / uitgebreider)

vermoedelijk heb je een vorm van vermoeidheid. Of het kan een teken zijn dat je een aantal tekorten hebt.

dan weet je meteen hoe het staat
Post Reply