Glijdende broek

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Post Reply
Matchbox
Mountainbiker

Glijdende broek

Post by Matchbox »

Ik heb een paar weken geleden een lange broek van Gore gekocht in van die glanzende stof en daarmee schuif ik de hele tijd op mijn zadel in plaats van er vast op te zitten. Dat kost toch wat energie. Met mijn korte broek had ik dat niet en 't was nochtans ook maar een goedkoopje. Voor de rest is het een comfortabele broek. Het "zeem" is wel dikker dan van mijn korte broek, dus misschien is dat de oorzaak. Is dit glijden normaal en wordt dit beter naarmate je de broek meer draagt of heb ik gewoon weer zo'n raar probleem :-? ?
Snah
Mountainbiker

Post by Snah »

alst een zonder bretellen is dan kan dat gebeuren, daar heb k zelf ook last van. Of je hebt een maatje te groot gekocht
grtz
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

deleted message
Last edited by Griffon on Wed 07 Jul 2010 23:51, edited 1 time in total.
Yakke
Mountainbiker

Re: Glijdende broek

Post by Yakke »

Matchbox wrote:Ik heb een paar weken geleden een lange broek van Gore gekocht in van die glanzende stof en daarmee schuif ik de hele tijd op mijn zadel in plaats van er vast op te zitten. Dat kost toch wat energie. Met mijn korte broek had ik dat niet en 't was nochtans ook maar een goedkoopje. Voor de rest is het een comfortabele broek. Het "zeem" is wel dikker dan van mijn korte broek, dus misschien is dat de oorzaak. Is dit glijden normaal en wordt dit beter naarmate je de broek meer draagt of heb ik gewoon weer zo'n raar probleem :-? ?
Dat licht gewoon aan de stof. Beide zullen wel van polyester zijn, maar polyester bestaat in honderd soorten en de ene soort schuift gemakkelijker dan de andere.
Snah
Mountainbiker

Post by Snah »

al gefietst met eentje zonder bretellen? dan kan da door het heen en weer schudden op het zadel wel is allemaal verschuiven allee bij mij toch
Matchbox
Mountainbiker

Post by Matchbox »

't Is er eentje met bretellen en 't zal wel aan die blinkende stof liggen. Iets om in het vervolg op te letten als ik nog eens een broek koop, want de combinatie glad zadel + gladde broek is toch niet ideaal.
Nullius
Mountainbiker

Post by Nullius »

Normaal is het je zadel dat je tegenhoudt van het schuiven ...
Als je last hebt van het naar VOREN schuiven bij het gewoon rijden op de baan ... kan je misschien de helling van je zadel wat veranderen (met punt meer naar omhoog).
Post Reply