LCMT 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
LCMT 2008
Volgend jaar is de lcmt aan haar tiende editie toe. Uiteraard kan zo'n feest niet onopgemerkt voorbij gaan.
Om te kijken hoe speciaal we het eventueel kunnen maken hadden we graag ook jullie mening gehoord!
Wie heeft zin in de ultieme Belgische mountainbike uitdaging?
Laat jullie stem horen !!!
Om te kijken hoe speciaal we het eventueel kunnen maken hadden we graag ook jullie mening gehoord!
Wie heeft zin in de ultieme Belgische mountainbike uitdaging?
Laat jullie stem horen !!!
- Sjoerie
- Mountainbiker
Vind ik een goed idee! Zo is het een echte Low Countries Mountainbike Tour!cyclon wrote:om ter eerst van de kust (met eerst een flink stuk strand) naar Houffalize in 10 etappes
Vind ik mindercyclon wrote:met telkens de aankomsttijd die de starttijd de volgende dag bepaalt
Als ze kunnencyclon wrote:in beeld gebracht en becommentarieerd door de mtbike.be film/foto ploeg
- steph
- Mountainbiker
- Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre
We hebben nu al zoveel "trans-en"
Misschien een "vette" sponsor zoeken + de nodige media-aandacht ! Oostende-Houffalize ....laat maar komen
We kunnen misschien met zijn allen dromen maar dit zou wel een "monster" worden qua organisatie!
- pointbreak
- Mountainbiker
- Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race
Post by pointbreak »
Dan kan ik nog een jaartje wachten om transgermany te rijden.
Transbenelux dat zou nogal wat zijn, de belgen en de hollanders ook content
Dat zou nogal eens een organisatie zijn, ik ben zeker kandidaat !
Alvast een super goed idee

Transbenelux dat zou nogal wat zijn, de belgen en de hollanders ook content
Dat zou nogal eens een organisatie zijn, ik ben zeker kandidaat !
Alvast een super goed idee
ja, daar dacht ik ook aan, dat we een stukje Nederlands Limburg zouden kunnen meepikken (plus Luxemburg), 10 dagen waarvan eventueel een dag rust
een klassieke competitie (man tegen man, versus chrono) zou leuk zijn om in beeld te brengen, hoe fragmentarisch ook, het zou ook een spetterende einddag opleveren, maar ik veronderstel dat het allerlei praktische problemen oplevert
niks nieuws onder de zon natuurlijk:
In zeven bloedhete dagen van Ieper naar Malmedy (LCMT 2001)
een klassieke competitie (man tegen man, versus chrono) zou leuk zijn om in beeld te brengen, hoe fragmentarisch ook, het zou ook een spetterende einddag opleveren, maar ik veronderstel dat het allerlei praktische problemen oplevert
niks nieuws onder de zon natuurlijk:
In zeven bloedhete dagen van Ieper naar Malmedy (LCMT 2001)
http://www.lcmt.be/Default.aspx?M=main& ... 2444446676Na twee monster-edities over 9 etappes, telkens vanuit het Nederlandse Gulpen alover de Ardennen en hartje Vlaanderen naar de Noordzeekust in De Panne, beslist vzw Biking Events de derde LCMT met twee dagen in te korten en de rijrichting om te keren. Bovendien worden in het middelste luik (dagen 3 tot en met 5) ook nog eens een 70-tal professionele en would be professionele bikers verwelkomd voor een UCI-wedstrijdversie die zowat gelijktijdig met de eerder recreatief bedoelde LCMT verloopt. Roel Paulissen wordt eindwinnaar van deze UCI-toptour, waarin Filip Meirhaeghe vooral door tijdverlies op de openingsdag (mechanische pech) noodgedwongen rittenkaper wordt zonder kans op de eindzege. Hieronder leest u echter het verslag van de 7-daagse waarvoor een honderd bikers voor inschreven. De hele LCMT 2001 verliep onder een bij momenten hete augustuszon. Alleen op dag vijf in en rond Houffalize veranderde het parcours door een hevig onweer tijdelijk in een slijkpoel.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
De formule zoals ze nu is kan denk ik wel behouden blijven, misschien een beetje meer offroad inlassen? Het hoeft niet per sé zwaarder te zijn, maar ik rijd toch liever op een boerenwegel dan op de asfalt
Ik denk dat er een reden is waarom ze van 9 naar 4 dagen overgestapt zijn, ik vrees dat het aantal deelnemers wel eens zou kunnen tegenvallen!
Voor de meesten is de LCMT een mooie voorbereiding, voor sommigen is de LCMT een doel op zich, ..Als je er een paar dagen aanplakt of het een pak zwaarder maakt ga je beide groepen verliezen:
ALs voorbereiding gaat het te zwaar zijn, als eerste meerdaagse gaat het een te zwaar (en duur?) avontuur worden.
De tijd opnemen over de volledige rit en 4 dagen meenemen voor een algemeen klassement zou de interesse in de chrono nog wel verhogen denk ik, maar dan met chips en voldoende registratiematten (en een verborgen controle). DIt jaar heb ik rare dingen gehoord over de Chrono
Ik denk dat er een reden is waarom ze van 9 naar 4 dagen overgestapt zijn, ik vrees dat het aantal deelnemers wel eens zou kunnen tegenvallen!
Voor de meesten is de LCMT een mooie voorbereiding, voor sommigen is de LCMT een doel op zich, ..Als je er een paar dagen aanplakt of het een pak zwaarder maakt ga je beide groepen verliezen:
ALs voorbereiding gaat het te zwaar zijn, als eerste meerdaagse gaat het een te zwaar (en duur?) avontuur worden.
De tijd opnemen over de volledige rit en 4 dagen meenemen voor een algemeen klassement zou de interesse in de chrono nog wel verhogen denk ik, maar dan met chips en voldoende registratiematten (en een verborgen controle). DIt jaar heb ik rare dingen gehoord over de Chrono
mss was het probleem met de oorsponkelijke formule dat ze te weinig buitenlanders aan konden trekken, wie wil nu gaan mtbiken in de 'low = niet mountain countries'? , voor inboorlingen is zo'n meerdaagse door eigen land sowieso iets minder aantrekkelijk omdat velen de streken in kwestie goed kennen
nochtans hebben de vlaamse heuvelzones(in West- en Oost-Vlaanderen én in Vlaams-Brabant), zoals we allemaal weten, heel wat te bieden
mss moeten ze eens gaan aankloppen bij de bevoegde instanties die van 2007 een fietsjaar willen maken én België willen promoten als fietsland bij uitstek
een zevendaagse door de benelux (drie dagen Vlaanderen, 1 dag Nederlands Limburg, drie dagen Ardennen anex Luxemburg) zou, met de nodige promotie in het buitenland, moeten kunnen aanslaan
nochtans hebben de vlaamse heuvelzones(in West- en Oost-Vlaanderen én in Vlaams-Brabant), zoals we allemaal weten, heel wat te bieden
mss moeten ze eens gaan aankloppen bij de bevoegde instanties die van 2007 een fietsjaar willen maken én België willen promoten als fietsland bij uitstek
een zevendaagse door de benelux (drie dagen Vlaanderen, 1 dag Nederlands Limburg, drie dagen Ardennen anex Luxemburg) zou, met de nodige promotie in het buitenland, moeten kunnen aanslaan
- bells(wacky racer)
- Mountainbiker
Post by bells(wacky racer) »
Hallo gasten
Heb LCMT 2007 gereden en moet zeggen dat ze toch veel offroad in de TT's steken hoor.
Ze doen zekler hun uitstekende best voor veel offroad.
En ik moet zeggen dat ik toch af en toe blij was met een beetje baan.
Want het was een zware 4 daagse.
Groetjes
Heb LCMT 2007 gereden en moet zeggen dat ze toch veel offroad in de TT's steken hoor.
Ze doen zekler hun uitstekende best voor veel offroad.
En ik moet zeggen dat ik toch af en toe blij was met een beetje baan.
Want het was een zware 4 daagse.
Groetjes