Sigma Sport BC 2006 MHR DTS Wireless
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Curlito
- Mountainbiker
Ik heb deze dinsdag gekocht en ga die pas morgen installeren (bike was binnen voor het mountainbike weekend)
Alleen de instellingen voor de hoogtemeter vind ik niet zo simpel.
De starthoogte blijft permanent in de BC 2006 MHR opgeslagen en dit is de hoogte van je woonplaats (weet iemand een site waar je dit kan vinden?) De actuele hoogte is daar waar je vertrekt maar moet je die telkens voor elke nieuwe rit (en plaats) ingeven en waar kan je die waarde vinden??? Er staat wel bij dat je de "luchtdruk op zeeniveau -> gereduceerd naar zeeniveau" kan gebruiken om de actuele hoogte te bepalen maar die moet je natuurlijk ook ergens vinden???
Bij deze dus een kleine oproep want de uitelg is niet zo simpel voor een groentje op gebied van hoogtemeters
De ander instellingen zijn totaal geen probleem en zijn zoals bij elke Sigma.
Alleen de instellingen voor de hoogtemeter vind ik niet zo simpel.
De starthoogte blijft permanent in de BC 2006 MHR opgeslagen en dit is de hoogte van je woonplaats (weet iemand een site waar je dit kan vinden?) De actuele hoogte is daar waar je vertrekt maar moet je die telkens voor elke nieuwe rit (en plaats) ingeven en waar kan je die waarde vinden??? Er staat wel bij dat je de "luchtdruk op zeeniveau -> gereduceerd naar zeeniveau" kan gebruiken om de actuele hoogte te bepalen maar die moet je natuurlijk ook ergens vinden???
Bij deze dus een kleine oproep want de uitelg is niet zo simpel voor een groentje op gebied van hoogtemeters
- Curlito
- Mountainbiker
Net terug van mountainbike weekend en dit was de ideale test voor mijn Sigma BC2006 MHR. Ik moet mijn uitleg herzien want eigenlijk is het instellen redelijk simpel! Gewoon de starthoogte (van je woonplaats) instellen en dit kun je voor elk dorpje op internet vinden bv hier: http://www.meteo24.nl Ook de luchtdruk gereduceerd naar zeeniveau en de hoogtemeter werkt. Weet je de exacte hoogte bij de vertrekplaats van je rit kan je die instellen bij actuele hoogte maar is niet nodig. M.a.w. een prachtig toestel voor een lage prijs! Ik ben er persoonlijk heel tevreden van.
- Scale
- Kerstman
Okey, ziet er goed uitCurlito wrote:Net terug van mountainbike weekend en dit was de ideale test voor mijn Sigma BC2006 MHR. Ik moet mijn uitleg herzien want eigenlijk is het instellen redelijk simpel! Gewoon de starthoogte (van je woonplaats) instellen en dit kun je voor elk dorpje op internet vinden bv hier: http://www.meteo24.nl Ook de luchtdruk gereduceerd naar zeeniveau en de hoogtemeter werkt. Weet je de exacte hoogte bij de vertrekplaats van je rit kan je die instellen bij actuele hoogte maar is niet nodig. M.a.w. een prachtig toestel voor een lage prijs! Ik ben er persoonlijk heel tevreden van.
BC 2006 MHR
Ook ik heb dit toestel aangekocht.
Vindt het ook een mooi toestel enkel jammer dat je niet de gegevens op je PC kunt zetten dan zou dit toestel echt af zijn.
meschien een idee voor sigma
Vindt het ook een mooi toestel enkel jammer dat je niet de gegevens op je PC kunt zetten dan zou dit toestel echt af zijn.
meschien een idee voor sigma