Vakantie rond de streek Bordeaux - Toulouse

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
fasteddy
Mountainbiker

Vakantie rond de streek Bordeaux - Toulouse

Post by fasteddy »

Iemand die de streek kent rond Auradou???Dit is een verblijf bij vlamingen in de streek tussen Agen en Villeneufe-S-Lot.Eigenlijk de regio tussen Gironde,Landes en Gers,Lot en Garonne.Ik twijfel nog de vtt of de koersfiets mee te nemen.De eigenaar van de gite wist me te vertellen de je er met beiden goed kan biken maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit voor de vtt.Mocht er iemand de streek kennen en nuttige info hebben graag welkom.Rap vakantie, goe voor de konditie.
TARGA
Mountainbiker

Post by TARGA »

Kijks eens op de site van vélo vert. www.velovert.com staat vol info over routes ed
mtb grietje

Post by mtb grietje »

En ik woon al een klein jaar in Toulouse, en ik kan je enkel bevestigen wat de eigenaar van uw gite heeft verteld. Super, zowel voor vtt als koersfiets.
Ik kies ook nog steeds voor de vtt, en er valt zooooooooooveel te beleven (achterdeur uitstappen en even verder meteen al een waanzinnige klim met daarna dito afdaling, bijvoorbeeld), met de koersfiets is ook leuk maar ja, minder de "thrill" van den mtb he :roll:

Alleszins, als je gaat vtt-en, ga met mensen die de streek kennen of met een TT. Soms kan je je ook voor een ritje aansluiten bij een plaatselijke vereniging bijvoorbeeld, op voorhand even mailen en dat komt wel goed. En zo leer je de leuke paadjes kennen...

Auradou ken ik zelf niet, dat is ten noorden van Toulouse, en met die streek ben ik veel minder vertrouwd (ook wel wat platter dan ten zuiden, waar ik woon), dus daar kan ik je niet helpen en is velovert idd een goeie oplossing om dingen op te zoeken.

have fun

MG
micky
Mountainbiker

Post by micky »

hey,

ik heb nog in Toulouse op Erasmus geweest en ben er toen met de fiets van TLS via Canal du midi naar Carcasonne en dan verder naar Narbonne tot narbonne plage gefietst en terug(steeds vlak, behalve laatste stukje tot zee ). Heenreis deden we met fiets en tent. Idilissche plaatsjes om je tent te parkeren (wild maar geen problemen gehad) . Terugreis hebben we met de die-hards alleen in één dag gedaan ( 170 km; met de wind vanachter ;-) ) De rest nam de trein terug

streek is prachtig!
Post Reply