Hallo
Ik heb juist op een ww side gelezen dat: om gewicht te besparen op de wielen, er slechts 3 titanium bouten per remschijf worden gebruikt. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en is dit veilig?
groetjes
3 vijzen per schijf?
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
-
pieter mels
- Mountainbiker
- Location: cannondale scalpel team replica & Van nicholas astraeus
Post by pieter mels »
persoonlijk zou ik dat niet doen, maar zoals ik al zei dat is persoonlijk, lijkt mij niet echt verstandig.
- Winno
- Mountainbiker
Ik sluit mij daar volledig bij aan!! Als je je hiermee bezig houdt dan begin je wel met je veilgheid te spelen! En wat zal nu de gewichtsbesparing zijn op 6 boutjes die je leven kunnen redden!pieter mels wrote:persoonlijk zou ik dat niet doen, maar zoals ik al zei dat is persoonlijk, lijkt mij niet echt verstandig.
- JanMan
- Mountainbiker
Re: 3 vijzen per schijf?
De andere 3 zijn alu exemplaren. Mensen die maar 3 boutjes gebruiken heb ik nog nooit van gehoord/gelezen.franco wrote:Hallo
Ik heb juist op een ww side gelezen dat: om gewicht te besparen op de wielen, er slechts 3 titanium bouten per remschijf worden gebruikt.