advies gevraagd over wielsets...

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
kawa
Mountainbiker

advies gevraagd over wielsets...

Post by kawa »

Ik wil dus een extra wielset om met de C'dale op de weg te rijden.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen twee (misschien 3) opties...

De wielen in mijn Speci zouden niet de beste zijn, nu had ik gedacht om die wielen te gebruiken om wegbandjes op te leggen en een set crossmaxen XL ofzo te kopen voor mijn Speci.

Tweede optie is een 28" wielset te kopen en de wielen van mijn speci niet te veranderen.

Derde optie is ongeveer hetzelfde als de eerste maar dan zou ik nieuwe velgen en spaken monteren op die naven afkomstig van de speci zodat ik toch nog een 28" set heb.

Eerste en derde optie gaan het duurste worden aangezien een goede MTB wielset niet zo goedkoop is.
Tweede optie is de voordeligste (nog geen 200€) maar hoe slecht zijn mijn standaard Speci Comp wielen?
En hoeveel beter rijdt zo'n 28" set tegenover een 26" set moest ik twijfelen tussen eerste en derde optie.

thx
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

zou je niet gewoon beter voor een goed samengesteld setje gaan voor pakweg 300€ heb je al een deftig setje, bezie het als de gulden middenweg :-)
marc 17
Mountainbiker
Location: trek 1500 trek 4300 reba race vork met lockout en volledige lxgroep disc

Post by marc 17 »

ik ben erg tevreden van mijn mavic crossride wielen kostprijs 175 euro
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

van_hoof wrote:zou je niet gewoon beter voor een goed samengesteld setje gaan voor pakweg 300€ heb je al een deftig setje, bezie het als de gulden middenweg :-)
Dit is niet echt een antwoord op de vraag he...

Ik vraag me gewoon af of de standaard wielen op de Speci (waar ik al van gehoord heb dat ze niet zo goed zijn) goed genoeg zijn om te laten zitten, op die manier moet ik gewoon een 28" set kopen als extra setje voor de wegtraining op mijn C'dale.

Zijn de wielen op de Speci echt niet goed, dan kan ik misschien beter een degelijke set MTB wielen kopen voor (zoals je vermeld) een goei 300€. Zo heb ik betere wielen voor de speci en een extra setje dat ik dan kan gebruiken voor de wegtrainingen.

Moet ik dan met die set afkomstig van de Speci gaan rijden op de baan of zou ik dan ineens opteren voor andere velgen en spaken zodat ik van deze set een 28" set kan maken. maw, is een 28" set zoveel beter dan een 26" set.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

marc 17 wrote:ik ben erg tevreden van mijn mavic crossride wielen kostprijs 175 euro
Ik denk niet dat ik met zo'n set vooruit ga tov de originele set op de Speci.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

hey,
ik zou gaan voor de eerste optie !
voor op de baan te rijden maakt de kwaliteit van de wielen niet zo veel, hoe slechter de wielen, hoe meer je zal trainen :-D
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

kawa wrote:
van_hoof wrote:zou je niet gewoon beter voor een goed samengesteld setje gaan voor pakweg 300€ heb je al een deftig setje, bezie het als de gulden middenweg :-)
Dit is niet echt een antwoord op de vraag he...

Ik vraag me gewoon af of de standaard wielen op de Speci (waar ik al van gehoord heb dat ze niet zo goed zijn) goed genoeg zijn om te laten zitten, op die manier moet ik gewoon een 28" set kopen als extra setje voor de wegtraining op mijn C'dale.

Zijn de wielen op de Speci echt niet goed, dan kan ik misschien beter een degelijke set MTB wielen kopen voor (zoals je vermeld) een goei 300€. Zo heb ik betere wielen voor de speci en een extra setje dat ik dan kan gebruiken voor de wegtrainingen.

Moet ik dan met die set afkomstig van de Speci gaan rijden op de baan of zou ik dan ineens opteren voor andere velgen en spaken zodat ik van deze set een 28" set kan maken. maw, is een 28" set zoveel beter dan een 26" set.
de specialized wielen met stout naven ofzo zeker hebben niet echt de reputatie van schitterend te zijn, mocht ik van jou zijn zou ik dus opteren voor zo'n setje: klik
maarja, ge moet natuurlijk nog altijd zelf de keuze maken hé
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Dus een betere set op mijn Speci geniet de voorkeur. Als ik een nieuwe set koop zal het zeker een UST worden.

Dan met de standaard wielen van Speci de weg op dan... maar zou ik dan andere velgen en spaken nemen zodat ik 28" heb of is het goed te doen met 26" wielen? 't Is de bedoeling dat ik meekan met Frenske als hij met de koersfiets rijdt...
nijltje
Mountainbiker

Post by nijltje »

Hey Kawa wat is de uitkomst? Ben namelijk zelf aan het twijfelen om 28" wielen te plaatsen...
Post Reply