Flanders Cup - Zottegem

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Brechten
Mountainbiker

Flanders Cup - Zottegem

Post by Brechten »

25 maart is de eerste manche van de Flanders Cup in Zottegem.
Is dit een mooi parcours? (bos, heuvels) Want je kan daar niets over terug vinden.

Het zou de eerste keer zijn dat ik meedoe bij de funklasse B en zou toch graag iets meer weten.
Kan je ergens uitslagen raadplegen van het jaar er voor, zo kan ik misschien eens kijken waar ik ongeveer zou eindigen.
hoeveel starten er ongeveer?
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Zottegem is zeker geen speciaal mooi parcours of zo, maar 't is wel de eerste belangrijke wedstrijd van het seizoen. Zowat iedereen komt er naartoe en dat maakt het de moeite om er ook bij te zijn. Kan je gezellig bijpraten met de andere bikers!
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Superkrisser wrote:Zottegem is zeker geen speciaal mooi parcours of zo, maar 't is wel de eerste belangrijke wedstrijd van het seizoen. Zowat iedereen komt er naartoe en dat maakt het de moeite om er ook bij te zijn. Kan je gezellig bijpraten met de andere bikers!
Inderdaad wel plezant. Net de eerste schooldag! Nieuwe mensen, een nieuwe klas... Renners die van team zijn veranderd, misschien zit je in een nieuwe leeftijdscategorie. Tof om iedereen dan eens terug te zien die je tijdens het seizoen bijna iedere week wel eens zag. Zelf voor mij is het ook een beetje nieuw. Ik heb niet meer een echt team waar ik in zit, vertegenwoordig nog wel sterk een fietsenmerk, maar kijk vooral uit naar de "reunie" :lol: .

Misschien begin je maar net in de funklasse en heb je er voorlopig niets aan, maar zo is het ook begonnen met mij en nu kan ik daar ook in meeleven. Dat is dus wat je te wachten staat; een nieuw wereldje waar je in terecht komt waar je veel plezier kan maken op en naast het circuit.

Greetz,

Julien.

PS; C ya Kris!
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Vaste of verende vork ?
Tom M
Mountainbiker

Post by Tom M »

S k u l l wrote:Vaste of verende vork ?
Tis meer een cyclo cross parcours dus niets zou u tegen mogen houden om met een vaste te rijden :wink:
thomatchef
Mountainbiker

Post by thomatchef »

Is idd zoals de eerste schooldag. Vorig jaar er mijn eerste wedstrijd in de Funklasse gereden, en dit jaar zal ik voor het eerst starten in de categorie beloften.
Het zal eens kijken zijn of mijn training voldoende is om niet volledig af te gaan gelijk een gieter. Ik heb totaal geen idee waar te eindigen, en dat is dus "spannend".

Hopelijk ligt het droger dan vorig jaar. De funklasse moest dan ploeteren om beetje treffelijk vooruit te raken. S'middags lag het wel al stukken beter. Maar met de voorspelde regen van volgende week wordt het een herhaling.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

heel goed mogelijk dat ik es kom kijken, supporter van Absalon dan vooral en de rest ook natuurlijk een beetje.

Massini 8)
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

thomatchef wrote:'s Middags lag het wel al stukken beter. Maar met de voorspelde regen van volgende week wordt het een herhaling.
Kan het er serieus modderig zijn ?
Twijfel tussen Racing Ralph of Nobby Nic [1,8] om achteraan te steken..
thomatchef
Mountainbiker

Post by thomatchef »

S k u l l wrote:
thomatchef wrote:'s Middags lag het wel al stukken beter. Maar met de voorspelde regen van volgende week wordt het een herhaling.
Kan het er serieus modderig zijn ?
Twijfel tussen Racing Ralph of Nobby Nic [1,8] om achteraan te steken..
Vorig jaar waren er hele stukken waar je tot aan je enkels in de modder zat. En het was geen z'on vloeibare waar je nog doorkan, maar van die vaste zuigende modder. Moeilijk om door te rijden dus.
Ik reed toen in de Funklasse, en startte dus vroeg. Met mijn Michelin AT's kwam ik daar niet zo goed uit de voeten. Dit jaar start ik er waarschijnlijk ook met NN 1.8 (voor en achter). Met een AT had ik het gevoel op de modder te drijven, met de NN snijd je erdoor en ben ik veel stuurvaster.

Maar alles hangt af van het weer voor en tijdens de wedstrijd. Als het er de hele week voor regent dan is het gegarandeerd modder. Maar blijft het de dag zelf droog, en je start laat (beloften of elites) dan is het grotendeels drooggereden. Regent het de dag zelf ook, dan blijft het een modderpoel en wordt het alleen maar erger.

Ik weet niet in welke categorie je start of wanneer, maar als je vroeg start zul je tijdens de verkenning wel zien hoe het erbij ligt. Start je laat en het blijft droog, zou je mss de RR kunnen leggen maar ik denk dat het nipt zal zijn.
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

hmm, ik hoop echt nie op omstandigheden gelijk vorig jaar da was echt een hel, meer lopen dan fietsen #-o da was echt nie tof en tot aan de enkels in de modder, vooral dat technischer deeltje in het bos lag er dan slecht bij.
Post Reply