Ronde van Vlaanderen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
vommie
Mountainbiker

Ronde van Vlaanderen

Post by vommie »

Nu ik de fietsknooppuntkaarten heb gekocht (okee, maar mijn rug kan geen twee mtb-ritten per week aan) zag ik bij mijn uitgestipplede toer plots borden van de 'ronde van vlaanderen-route"? Heeft iemand dit ooit gereden en zo ja wat zijn de bevindingen ??

OKee, nie echt mtb, dus als het moet verplaatst worden, geen probleem.
source
Mountainbiker

Post by source »

jow,

Beste wel een aangename route. Opgelet er zijn er een stuk of 2 a 3 versies van ( toch een klein half jaar geleden). Ze gaan allemaal iets rond de 100 km als ik mij niet vergis. Je kan ze ook na elkaar doen.
Wel pittige routes hoor...

source
Cyclingbeast
Mountainbiker
Location: Eddy Merckx grand prix, Minerva tempest, BH Expert Trail

Post by Cyclingbeast »

In het magazine "Fiets" van deze maand staat een artikel over deze routes.
Er zijn inderdaad 3 versies van:
Blauw: 80km: Nokereberg -Huisepontweg -Doorn -Den Ast -Paddestraat -lippenhovestraat - Grotenberge -Molenberg -Kerkgate - Wolvenberg
Oranje: 72 km: Kluisberg -Knokteberg -Oude Kwaremont -Kruisberg -Hotond -Paterberg -koppenberg -Mariaborrestraat en steenbeekdries - Eikenberg
Groen:114 km: Achterberg -Varent - Foreest - Steenberg - haaghoek -Leberg -berendries - Valkenberg - Tenbossestraat - Muur -Bosberg - Rekelberg - stukje Kerkgate - Wolvenberg.
Ze vertrekken alledrie vanuit Oudenaarde.
Post Reply