Gisteren heb ik men trapas (lx type 2006) gedemonteerd omdat die niet meer soepel ronddraaide, het bleek dat men lagers vol met vuil zaten ondanks de afdichting. Ik heb dus de lagers uit de cup gehaald zoals beschreven staan in de 02-bikers van december-januari. Het gaat daar wel om een xt-hollowtech as maar ik vermoed dat dat qua inwendige werking gelijkaardig is, dus zij stellen dan voor om de xt lager te vervangen door een skf lager 61805-2RS1, nu is men vraag gaat dat ook gaan in mijn geval dus met een lx trapas?
alvast bedankt, Van_Hoof
lx hollowtech lagervraagje
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
van_hoof,
Ik heb hetzelfde probleem als u. LX-lagers zitten muurvast.
Ik heb ze daarom gedemonteerd en eens opgemeten. De afmetingen komen overeen met de afmetingen van de lager die jij opgag van SKF. Dus volgens mij moeten die wel passen hoor! Nu je ze toch al besteld hebt zou ik het toch proberen. Laat dan aub weten of ze passen, dan kan ik ze ook bestellen.
Succes ermee!
Ik heb ze daarom gedemonteerd en eens opgemeten. De afmetingen komen overeen met de afmetingen van de lager die jij opgag van SKF. Dus volgens mij moeten die wel passen hoor! Nu je ze toch al besteld hebt zou ik het toch proberen. Laat dan aub weten of ze passen, dan kan ik ze ook bestellen.
Succes ermee!
- van_hoof
- Mountainbiker
ik heb de bestelling nog kunnen annuleren, trouwens het lagertype komt niet overeen hoor, de lx lagers hebben een binnendiameter van 26 mm geloof ik, en het lagertype dat opgegeven is heeft er een van 25 mm, skf maakt overigens geen lagers met binnendiameter van 26mm, ik heb dus gewoon nieuwe cups gekocht van shimano, maar of ik daar blij moet mee zijnFoemp wrote:van_hoof,
Succes ermee!