Heeft iemand beide al gedaan ? Kan iemand vergelijken ?
Of kunnen jullie van één van beide effe kort de voor- en nadelen opsommen ?
Het is voor 2008, maar we kunnen niet kiezen.
http://www.bikechallenge.pl/
http://www.transcarpatia.pl/
Polen : Transcarpatia of BikeChallenge ?
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Hangt van je partner af..:Roel:. wrote:Hoe competitief is zoeits?
Ik ben een MTB recreant, en als ik de site van "bikechallenge" eens doorblader voel ik mij al niet meer zo op mijn gemak.
Ambitie om in competitie te treden andere bikers heb ik echt niet, als ik mijzelf kan overtreffen ben ik al lang tevreden.
Is dan zoiets voor mij ?
DE BC heeft (in mijn ervaring) bijna alleen maar voordelen.
Onovertroffen prijs/kwaliteitsverhouding (maar hoe lang gaat dat nog duren?), prachtig gevarieerd parcour, geen tijdslimieten, slapen in stenen gebouwen ipv tenten (voordeel bij nat weer).
Enig nadeel (persoonsgebonden): indien je bij de achterhoede rijdt moet je nogal assertief zijn om een aanvaardbare slaapplaats te vinden (maar dat is geen probleem als je niet over je heen laat lopen).
Het eten dat ze verstrekken is niet bepaald naar de westerse norm die wij gewend zijn en kan de ene dag redelijk goed zijn en de andere dag een teleurstelling (zowel in hoeveelheid als kwaliteit). maar het leven is ginder zo goedkoop dat dat ook gemakkelijk te omzeilen valt.
De sportvoeding die je er krijgt is dan weer van zeer goede westerse kwaliteit (in 2006 Born) en voldoende en spotgoedkoop. In 2006 reed je praktisch de tocht gratis als je rekende wat je bij de start allemaal kreeg toegestopt aan tassen, kledij, goodies en sportvoeding.
Het traject is dan ook voor iedereen te rijden als je het op je eigen tempo doet (niemand buiten je zelf en je eigen partner jaagt je er op).
Dus het enige is jezelf te kennen en en partner te zoeken die niet verteerd wordt door ambitie
Ik was dan wel een van de langzaamsten maar ik eindigde wel voor het team met de meeste ambitie (een profteam dat zich lekker te pletter reed in een afdaling op de voorlaatste dag
Dus geen enkele reden om je niet op je gemak te voelen als recreant. Ik heb nog nooit zo'n tocht zo relaxed gereden (op de eerste dag na
En als je team uit elkaar valt stort de wereld ook niet in want je mag individueel verder rijden, wel buiten klassement, maar dat zal je als recreant uiteraard worst wezen.
- .:Roel:.
- Mountainbiker
- Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5
Thankx!
Dit plaatst BC zeker op mijn to do lijstje.
Mijn vriendin is poolse van nationaliteit, dus die gaat dit enkel maar toejuichen (is het probleem van die slaapplaats ook al opgelost
!
Verder rijden individueel buiten klassement mag. Kan ik ook individueel buiten klassement starten, of is dit niet toegelaten?
Grtn
Dit plaatst BC zeker op mijn to do lijstje.
Mijn vriendin is poolse van nationaliteit, dus die gaat dit enkel maar toejuichen (is het probleem van die slaapplaats ook al opgelost
Verder rijden individueel buiten klassement mag. Kan ik ook individueel buiten klassement starten, of is dit niet toegelaten?
Grtn
Is niet toegelaten. Maar de organisatie linkt je met plezier aan een lokale renner/recreant, dus als je geen ploegmaat zou hebben, volstaat het een mailke te sturen en ze brengen je in contact met iemand van daar. Dan is het een kwestie om te zien of jullie matchen natuurlijk ....:Roel:. wrote: Verder rijden individueel buiten klassement mag. Kan ik ook individueel buiten klassement starten, of is dit niet toegelaten?
Grtn
Mijn vrouw is trouwens Tsjechische, en is afkomstig uit het grensgebied waar de challenge doorgaat ... Is daar een schitterende streek om te biken, kga er iedere jaar een keer of 4-5 heen (op familiebezoek, maar met de fiets natuurlijk), maar door omstandigheden zal dit pas mijn eerste deelname zijn aan de bikechallenge ...
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Ik heb mij ook ingeschreven voor de bikechallenge samen met een medebiker (onder de naam campitello sportswear).
Ik zou graag de betaling doen, maar is dit enkel het totaalbedrag dat je moet overschrijven en vul je dan bij opmerkingen de formule in die je wenst? Of kan je ergens een formulier downloaden dat je moet invullen en faxen of mailen. Nu heb ik gewoon ons ingeschreven maar ik heb nog nergens moeten vermelden welke formule we gaan nemen (massage, energiepakket, ...)
Graag raad (tis mss een domme vraag, maar die moeten ook beantwoord worden é)
Ik zou graag de betaling doen, maar is dit enkel het totaalbedrag dat je moet overschrijven en vul je dan bij opmerkingen de formule in die je wenst? Of kan je ergens een formulier downloaden dat je moet invullen en faxen of mailen. Nu heb ik gewoon ons ingeschreven maar ik heb nog nergens moeten vermelden welke formule we gaan nemen (massage, energiepakket, ...)
Graag raad (tis mss een domme vraag, maar die moeten ook beantwoord worden é)