Wagen voor mtb

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
Pashley 24Mhz
Mountainbiker

Wagen voor mtb

Post by Pashley 24Mhz »

Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen om met de fiets te kunnen gaan rijden.
Nu had ik graag geweten waar jullie mee rijden, en waar je fiets zo compleet mogelijk in kan.
Mijn vereisten zijn 5 zitplaatsen, en bij platleggen van zetels en dergelijke plaats voor 2 downhill velo's! (de mijne is 194cm)

Iemand die mij iets kan aanraden?

Iemand in de streek van Ieper die een VW Caddy heeft waar ik eens zou mogen proberen om men fiets er in te krijgen?!?!

thx
K10
Mountainbiker

Re: Wagen voor mtb

Post by K10 »

zelf rijd ik met een lupo met kofferrekje :P
dus een deftig rek is altijd een oplossing, of die nieuwe opel waar zo'n inschuifbaar rek aan is...
als je je fiets IN de auto wil, zal wel in elke break, camionnetje of soort caddy gaan, denk ik... desnoods doe je het voorwiel er toch af :wink:
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

De ideale oplossing is een bestelwagen zoals volkswagenT4-T5 met dubbele cabine. 5 zitplaatsen en plaats voor 5 personen. ;)
Pashley 24Mhz wrote:(de mijne is 19,4cm)
Komma vergeten? :P
Last edited by nebraz on Mon 12 Feb 2007 19:21, edited 1 time in total.
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Wij zijn heel content van onze Grand Scénic. Je fiets kan er, plat, volledig in (dan dik deken erop en kan er nog een tweede bovenop). Als je verder wil rijden en ook nog wat bagage meewil, voorwiel eruit en dan kunnen er wel een stuk of drie naast elkaar.

O ja, ook wel handig: 7 zitplaatsen mogelijk in deze wagen, wij zijn enkele weken geleden gaan skiën met vijf mensen erin en vijf paar ski's en botten etc erbij zonder op elkaar gepakt te zitten!
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

wij hebben een peugeot expert met 6 zetels en de fiets kan gewoon in de koffer , moet wel een beetje schuin staan en er kan dan nog bagage bij voor 3 pers. als er 1 bike in staat.

Voor meerdere bikes , eerst bagage dan een deken erover dan 1e bike , deken erover , 2e bike , ... dat hebben we tot 3 bikes al gedaan , en ging perfect !
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Opel Zafira. Ook 7 zitplaatsen en ter kan e pak gerief in. 3-4 fietsen is al gelukt (schuin naast elkaar / zonder voorwiel).
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Caddy LIfe, 5 zitplaatsen, en kan je er 5 bikes naast een inzetten, als je het voorwiel eruit neemt.
Ofwel gewoon nen trekhaak installeren en een vlo-reksken kopen e.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

@stevenvde
Dat is straf, daar wil ik wel eens een foto van zien hoe je dit klaarspeelt.
Pashley 24Mhz
Mountainbiker

Post by Pashley 24Mhz »

Ik steek men downhill velo liefst in de auto...
Daarnet al wat garages bezocht, en de Caddy interesseert mij (ze hadden wel geen in de garage), maar ik zou er toch eens liever een zien en proberen.
more
Mountainbiker
Location: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic

Post by more »

heb een peugeot 306, kunnen twee volledige fietsen in met de zetels plat.
maarja, die worden nie meer verkocht he.
Post Reply