10/02/2007 TT Nieuwpoort

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
geertje
Kerstman

10/02/2007 TT Nieuwpoort

Post by geertje »

Ik had graag wat info gehad ivm TT van Nieuwpoort op zaterdag 10/02/2007.
Kan er ons iemand hieraan helpen?
Wordt er op het strand gebiked of wordt deze gereden in de polders? #-o
Was het de vorige jaren een mooie? #-o
Laat de info maar komen. :bounce:

Groeten
geertje :wink:
Tom-pson
Mountainbiker

Post by Tom-pson »

Hier gevonden:

40 - 30 - 20 km
met passage op het strand

Startplaats: Sportpark Lenspolder, Dudenhoflaan,8620 Nieuwpoort

km Vertrek Prijs
40 08.30 - 13.30 1.75 / 3.00€
30 08.30 - 14.00 1.75 / 3.00€
20 08.30 - 14.30 1.25 / 2.50€

info :
Aurele Vandenberghe, Farazijnstraat 13
8670 Oostduinkerke 0495/20.58.17

Sportdienst Nieuwpoort 058/23.75.40

Beschrijving omloop:
Langs de kinderboerderij en de havengeul biken we naar het strand, dat we 2,5 km volgen tot aan het Elisabeth Instituut. Na enkele nijdige duinhellingen komen we in de polder bij de bevoorrading. Vanaf hier fietsen we langs de berm van de ijzermonding en het spaarbekken tot de Rattevallebrug, om zo terug te keren langs de Plassendalevaart , de sluizen en de Veurnevaart.
  • Gratis bevoorrading
    Verwarmde kleedkamers en douches: voor dames en heren
    Afspuitplaats van de mountainbikes: 10 slangen
    Voldoende Parkeergelegenheid
    Verhuur mountainbikes - Reservering: GSM: 0495/205817

Algemene Info:
Op zaterdag 10 februari 2007 organiseert wielerclub “De Vrijbuiters”, in samenwerking met de stedelijke Sportdienst van Nieuwpoort, voor de 11 de maal een mountainbike toertocht. Vorig jaar kwamen ongeveer 613 deelnemers aan de start. Iedereen kan aan deze mountainbike toertocht deelnemen.
Start en aankomst zijn voorzien aan het stedelijk sportpark in de Dudenhofenlaan 2 B te Nieuwpoort. Voor de deelnameprijs hoef je het zeker niet te laten: leden aangesloten aan de wielerbond betalen € 1,75, niet-leden betalen € 3,00. Voor de jeugd tot 15 jaar is het gratis. Voor dit bedrag ben je verzekerd en is bevoorrading inbegrepen.
Een appelflauwte zal je allicht niet krijgen want op de bevoorradingsposten heb je de keuze uit het volgende: energiedrank, water, wafels, peperkoek, appelsienen, beschuiten, bananen en… Bij inschrijving ontvangt iedere deelnemer een kaartje met een noodnummer dat bij pech kan opgeroepen worden. Men kan inschrijven voor verschillende afstanden: 20 km – 30 km of 40 km. Starten kan vanaf 8u tot 14u30 (uitgezonderd 40km tot 13u30).
Het parcours is volledig bewijzerd en onder normale weersomstandigheden goed berijdbaar. Dit jaar worden nog nooit bereden wegen aangesneden, dus het belooft… De strook van op het strand is dit jaar de ganse dag berijdbaar. Bij aankomst moet je het kaartje met het noodnummer terug afgeven en dan krijg je van de organisatie nog een leuk aandenkentje.
Iedereen kan na aankomst zijn fiets reinigen aan het vroegere “Stationsplein” ongeveer op 400m van de startplaats. Ook kan iedereen die wenst nadien een warme douche nemen in het sanitair van het sportpark. Eénmaal lekker gedoucht kan men nog genieten van een hapje en een drankje tegen een democratische prijs in de polyvalente zaal van het jeugdcentrum. Enkele bekers worden geschonken o.a. voor de grootste deelnemende, de 2 de grootste deelnemende club en voor de verst komende club. De sportdranken worden gesponsord door EXTRAN.
De volledige organisatie ligt bij de Wielerclub “De Vrijbuiters” i.s.m. de stedelijke sportdienst. Schepen van Sport Rik Lips, Aurèle Vandenberghe en Bendels Roland stippelden het parcours uit. Voor de entourage zorgt de Sportdienst van Nieuwpoort dit o.l.v. diensthoofd, sportfunctionaris Evelyn Vyvey en haar medewerkers Franky Musschoot, Urbain Legein, Ronny Vanhoutte , Donald Boone en Declercq Mike. Dus iedereen paraat op zaterdag 10 februari a.s. voor de 11 de mountainbiketoertocht te Nieuwpoort.

Sportieve groeten,
Sportdienst Nieuwpoort

VYVEY EVELYN
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Dank u wel.
Dit is info met alles erop en eraan en het ziet er aanlokkelijk uit. =D> =D>
Cr0n0
Mountainbiker

Post by Cr0n0 »

Idd, als inwoner van nieuwpoort heb ik uit goeie bron vernomen dat er zelfs een nieuw stukje Offroad zou inzitten. Ik had graag meegedaan, was het niet dat ik de zaterdag moet werken. Ze halen alles uit Nieuwpoort wat erin zit. Lang stukje naar rattevallebrug, stukje strand, stukje rond koolhofput en stukje techniek langs veurnevaart.
moviestar
Mountainbiker

Post by moviestar »

deze superiabiker zakt ook af naar het zeetje zaterdag ... altijd leuk die strand en duinenzones.

benieuwd wat een verrassingstroken erin de tocht zitten :^o

zal starten om 8u30

greetzzzzzz
moviestar 8)
Signer
Mountainbiker

Post by Signer »

Denk van ook maar eens af te komen
Gaan met het fietske van thuis vertrekken
Vorig jaar veel fun op gekend terrein.

Tot za :lol:
avdb24
Mountainbiker

Post by avdb24 »

als mede parkoerbouwer kan ik verzekeren dat er 4 nieuwe verassingstroken ,waaronder 1 duinenstrook, inzitten dit jaar waar er nog niet is gereden. :roll:
de P
Mountainbiker

Post by de P »

ik kom af, heb verleden jaar me ferm geamuseerd. Nu nog Redbulllover overtuigen, sinds ie terug is uit Argentinië, komt ie zn kot nie meer uit.
Z'n uitleg mijn velo is nog nie klaar, terwijl ik hier nog ne "real mean speedmachine" voor hem klaar et staan. :P :P :P
grtz
P
filiberke
Mountainbiker

Post by filiberke »

moviestar wrote:deze superiabiker zakt ook af naar het zeetje zaterdag ... altijd leuk die strand en duinenzones.

benieuwd wat een verrassingstroken erin de tocht zitten :^o

zal starten om 8u30

greetzzzzzz
moviestar 8)
k'zal er ook zijn tegen 8u30 misschien kunnen we nog eens samen rijden tis weeral een tijdtje geleden maar voor alle zekerheid stuur eens een pbtje met je gsmnr. dan kan ik je verwittigen als ik er niet op tijd kan zijn :drunk: :drunk:
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Ik zal er ook zijn rechtstreeks met mijn bike naar
Nieuwpoort om daar omstreeks 9 uur te starten. :lol:
Ben benieuwd naar de 4 nieuwe stukken :roll:

groeten en tot zaterdag :wink:
Post Reply