/me zal van de partij zijn ... (moreel verplicht daar het in m'n achtertuin isNa eerder groot succes organiseert KWB Waregem-Gaverke hun 3e mountainbiketocht. Hun parcours neemt je mee in een prachtige omgeving met landelijke wegen en kerkwegels. Onder meer het provinciaal domein 'Gavers', Wortegembos en de spoorbedding van Waregem worden aangedaan op deze tochten.
11/02/2007 - Waregem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
11/02/2007 - Waregem
KWB mountainbiketocht
8u - 11u: Start KWB mountainbiketocht (30, 37 of 55 km).
Org: KWB Gaverke Waregem.
Locatie start en aankomst: SO Gaverke, Zeswegenstraat 120 te Waregem. Info: T 056 60 95 38 of 0472 87 77 01.
Deelname: 3,50 euro; 2 euro voor KWB'ers en gezinsleden.
Mountainbike huren mits reservatie vooraf voor 15 euro (11 euro KWB-leden).
Is dit een zware/modderige/heuvelachtige tocht ?
8u - 11u: Start KWB mountainbiketocht (30, 37 of 55 km).
Org: KWB Gaverke Waregem.
Locatie start en aankomst: SO Gaverke, Zeswegenstraat 120 te Waregem. Info: T 056 60 95 38 of 0472 87 77 01.
Deelname: 3,50 euro; 2 euro voor KWB'ers en gezinsleden.
Mountainbike huren mits reservatie vooraf voor 15 euro (11 euro KWB-leden).
Is dit een zware/modderige/heuvelachtige tocht ?
3e Waterhoek Mountainbike
KWB Gaverke Waregem
(25-35-55km)
SOG Gaverke Inschrijvingsprijs Start vanaf
Zeswegenstraat 120 Leden KWB : 2 EURO 8u tot 11u
Waregem Niet leden : 3.5 EURO
*uitgebreide bevoorrading
*voor iedere deelnemer gratis boterham
*verzekering inbegrepen
*perfect uitgepijlde omloop
*berijdbaar in alle weersomstandigheden
*mobiele pechverhelping
*ruime afspuit
*voldoende parking
*kleedkamers en douches
tel 0472/877701
Ik kom zeker af naar deze , t'is niet zo ver van mijn deure ( Elsegem ) en kom af op den bike .
Beloofd aan enkele vroegere voetbalcollega's en mijn vader ( die zijn 2e TT zal doen na onze eigenste Steenbakkers VTT ) dat ik ging meerijden .
Er hangt zelfs een weddenschap aan vast die al enkele maanden ( half jaar
) geleden werd besproken . Was het eigenlijk al beetje vergeten
.
Bij deze , tot zondag !
Iemand info over het parcour zelf ? Wortegem bossen ? Veel offroad
De Gavers ?
Ciao
KWB Gaverke Waregem
(25-35-55km)
SOG Gaverke Inschrijvingsprijs Start vanaf
Zeswegenstraat 120 Leden KWB : 2 EURO 8u tot 11u
Waregem Niet leden : 3.5 EURO
*uitgebreide bevoorrading
*voor iedere deelnemer gratis boterham
*verzekering inbegrepen
*perfect uitgepijlde omloop
*berijdbaar in alle weersomstandigheden
*mobiele pechverhelping
*ruime afspuit
*voldoende parking
*kleedkamers en douches
tel 0472/877701
Ik kom zeker af naar deze , t'is niet zo ver van mijn deure ( Elsegem ) en kom af op den bike .
Beloofd aan enkele vroegere voetbalcollega's en mijn vader ( die zijn 2e TT zal doen na onze eigenste Steenbakkers VTT ) dat ik ging meerijden .
Er hangt zelfs een weddenschap aan vast die al enkele maanden ( half jaar
Bij deze , tot zondag !
Iemand info over het parcour zelf ? Wortegem bossen ? Veel offroad
De Gavers ?
Ciao
- Frustie Dtr
- Mountainbiker
Post by Frustie Dtr »
Ik zou deze tocht ook wel rijden.
Waregem ligt wel op een uurtje rijden van Brugge ... hopelijk is het de moeite.
Moeten degene die aangesloten zijn bij de BBR ook €3.5 betalen?
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
't Is een KWB-tocht. Niet-KWB-leden (zoals mezelf) betalen dan de volle pot (normaal gezien toch). Je kan erover discussiëren, maar de KWB is nog steeds geen wielerbond en hoeft zich dus niets van die BBR, WBV e.a. aan te trekken. Zij organiseert voor haar leden en anderen kunnen aansluiten. Beter zo, dan helemaal geen toegang voor niet-leden.Frustie Dtr wrote: Moeten degene die aangesloten zijn bij de BBR ook €3.5 betalen?
Voor BBR, WBV, e.a. onderling is dat een verschil. Hier betreft het wielerbonden onder elkaar.
- Frustie Dtr
- Mountainbiker
Post by Frustie Dtr »
Ik vermoed dat bij weigeren van "niet - KWB leden" de opkomst bij KWB tochten aan de magere kant zou zijn.Lichterveldenaere wrote: 't Is een KWB-tocht. Niet-KWB-leden (zoals mezelf) betalen dan de volle pot (normaal gezien toch). Je kan erover discussiëren, maar de KWB is nog steeds geen wielerbond en hoeft zich dus niets van die BBR, WBV e.a. aan te trekken. Zij organiseert voor haar leden en anderen kunnen aansluiten. Beter zo, dan helemaal geen toegang voor niet-leden.
Voor BBR, WBV, e.a. onderling is dat een verschil. Hier betreft het wielerbonden onder elkaar.
Heb jij deze tocht al eens gereden?
Zo ja, kan je dit aanraden?
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Ik heb hem vorig jaar gereden en vond hem toen wel de moeite. Vraag me wel niet meer waar ze gereden hebben, want ik onthoud geen baan. 't Was wel mijn eerste tocht in die streek en 't weer had meegezeten, maar hij is me ergens toch bijgebleven als een van de betere aan die kanten. Daarom zal ik dus ook naar daar afzakken, alhoewel er die dag nog leuke tochten op de kalender staan. Verwacht uiteraard geen parcours à la Sijsele, Moerkerke en Dudzele waar je van de ene offroadstrook naar de andere biket.Frustie Dtr wrote: Heb jij deze tocht al eens gereden?
Zo ja, kan je dit aanraden?
Last edited by Lichterveldenaere on Tue 06 Feb 2007 19:48, edited 1 time in total.
Heb nog een verslagske teruggevonden van twee jaar terug, toen het 's morgens ongelooflijk hagelde en ferm waaide ...Frustie Dtr wrote:Ik zou deze tocht ook wel rijden.
Prachtig weertje om te starten met deze rit. Wakker gemaakt door een ferme donderslag, hagel en regen tegen de rolluiken ... Het beloofde ... Na een tijdje aarzelen toch vertrokken naar Waregem.
In Waregem aangekomen, fiets van de wagen en ... een hagelvlaag op mijne kop.
Berre en Cubie stonden al te wachten in de sporthal, ze zagen het blijkbaar ook zitten om dit gure weer te gaan rijden.
De tocht zelf dan. In het begin redelijk veel draaien en keren op paadjes door wijken. Uiteindelijk in de Gavers geraakt via de eerste bevoorrading, waar bananen, appelsienen, soep, ... op ons stonden te wachten.
Via de Gavers naar Zwevegem om door te steken naar Sellewie (boven en beneden) waar de enige paar hoogtemeters ons opwachten en tevens de tweede bevoorrading.
Met veel wind en nu en dan ferme tegenwind terug in Waregem geraakt. Voor mezelf werd het echt tijd, want diene wind en de dooddoener langs het kanaal tussen Stasegem en Zwevegem, begonnen door te wegen.
Besluit : redelijk platte rit, wel ferm lastig gemaakt door de wind en de vettige (al waren het er niet veel) stroken.
SCORE :
inschrijving : 8/10
on-road vs. off-road : nogal veel onroad, gezien de omstandigheden toch 7/10
hoogtemeters : heel weinig, 5/10
bevoorrading : in orde, 8/10
afspuitstand : beetje moeten wachten, voor de rest OK, 7/10
TOTAAL : 7/10
- hemapolytocriet
- Mountainbiker
Post by hemapolytocriet »
Mijn bevindingen van vorig jaar:
Ik zou deze tt een 7/10 geven.+ 55km ipv de gewone afstand 45
+ toch veel verrassende passages (Heestert-berg), ...
- .... maar over ietske te lang parcours uitgesmeerd (veel oninteressante stukken, woonwijken, ...)
+ boterham met gekapt
- in kantine enkel koffie als warme drank (de soep was daarentegen wel aan bv1 te verkrijgen)
- relatief veel stapsteentjes/kerkwegels
- de extra zuigende modder
- singletrack naast kanaal dat ze aan het verbreden/verharden zijn
- de sneeuwjacht terug naar huis
- de vervrozen body (die waar mijn armen en benen aanhangen); ook vrijwielhub begon wat kuren te krijgen
1100 deelnemers (van horen zeggen)